Opinia Suzuki Ignis sport 1.5 108KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (215q)

Suzuki Ignis sport 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 108KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 78 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 9370

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Tylne lozyska kol.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim

Ocena ogólna

Idealne auto do dynamicznej jazdy.Rewelacyjny silnik i skrzynia biegow.Zero proplemow z elektronika. Bardzo udany model. Ps: Suzuki Ignis Sport przebudowalem na auto rajdowe

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Tak jak w kazdym japonskim aucie , seryjne hamulce pracuja srednio, niestety wielkosc tarczy hamulcowej do wagi auta nie pomagaja w osiagnieciu b.dobrego wyniku. Ale w wyposazeniu seryjnym mamy ABS i ESP ktore bardzo ulatwiaja codzienna eksploatacje. Seryjne wentylowane tarcza z przodu, oraz zwykle tarcze z tylu pracuja dobrze. Uklad kierowniczy jest bardzo dobry, auto zostalo zbudowane na bazie auta miejskiego , gdzie liczy sie latwosc przy parkowaniu. Suzuki Ignis posiada elektorniczne wspomaganie kierownicy.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Z calego auta najlepszy jest silnik. 4 cylindry, 16 zaworow, dwa walki rozrzadu ze zmiennymi fazami ,kute tloki (seria!), lancuch praktycznie bezobslugowy powoduja ze mozemy zapomniec o awariach jednostki napedowej. W trakcie 60000 km wymienilem czyjnik polozenia przepustnicy. Polecam. Ne znam auta miejskiego u konkurencji , gdzie motpr bylby tak zbudowany. Seryjnie producent podaje przyspiesznie : 0-100km/km - 8,9 sek, i tak wlasnie auto przyspiesza. Suzuki potrzebuje benzyny 98oktanowej, poniewaz na 95 ( ale tylko w Polsce) pojawia sie problem z rowna praca. Po zatankowaniu dobrej benzyny , auto dziala perfekcyjnie. Bardzo krotka skrzynia biegow, az zacheca do szybkiej jazdy. Na pierwszych 3 biegach osiagamy 120km/h, auto jest bardzo elastyczne, ale przy wiekszyk predkosciach nie daje za duzo komfortu z jazdy ( ciagla jazda autostrada w Niemczech jest meczaca). Do 3500 obrotow auto jest powolne, po przekroczeniu 3500 tys obrotow , zalacza sie zmienna faza rozrzadu i auto kreci az do 6800.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Seryjne przednie fotele Recaro sa bardzo dobre, latwe w utrzymaniu czystosci.Auto jest autem miejskim wiec komplet pasazerow nie naje duzego komfortu. Seryjne zawieszenie pracuje dobrze, McPerson z przodu z drazkiem stabilizatora, oraz belka z tylu powoduja ze auto prowadzi sie dobrze.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Suzuki Igmis Sport jest zbudowane na bazie miejskiej wersji,jakosc plastikow jest dobra, ciekawe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, biale tarcze zegarow, niebieskie podswietlanie, sa mile dla oka. Jak kazde auto japonskie z tego okresu nie jest wzorem ergonomi, ale po chwili mozna sie przyzwyczaic. Plus za dwa uchwyty na napoje, klime, elektryczne szyby.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Seryjna klimatyzacja dobrze radzi sobie z wentylacja wnetrza.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Seryjene lusterka zewnetrzne sa bardzo duze.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd

autor opinii