Opinia Fiat Argenta 2.0 122KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1985r., ocena użytkownika (21cw)

Fiat Argenta 1985r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 122KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 287 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 20 lat lub więcej

data oceny: 2011-02-16

liczba wyświetleń: 2497

Spalanie

Silnik jest niezwykle oszczędny przy szybkiej jeździe Tzn. do 140 km/h .Potrafił nawet na dobrym paliwie 98 oktanowej spalać zaledwie 6,5l/100 ! Ale dziś trudno o takie paliwo ,wiec się męczy . Lepiej wygląda sprawa z gazem .Słabszy ale jazda równie przyjemna i bezstresowa.
benzyna
gaz
Miasto
9.50
9.50
Trasa
7.10
8.00
Cykl mieszany
8.00
8.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ze w ogóle jest jeszcze do kupienia .Brać .Zakasać rękawy i do roboty .A jak się komuś nie chce to pozostaje przednionapędowe beznamiętne nowoczesne śliczne ale czy auto?

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Żeby przed wyruszeniem w drogę było paliwo w baku. :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rasowym kierowcą .To zdecydowanie nie autko dla kobiet ani praktycznych mężczyzn poświęcających wszystko w imię niezawodności.

Ocena ogólna

Gdyby nie jego zupełnie nienowoczesny wygląd wielu kierowców zapewne by go doceniło.A tak to już tylko pozostaje przejechać się nim ,następnie dowolnym nowym autem i wyciągnąć wnioski w chwili zadumy. '

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Doskonałe autko do odprężającej jazdy po polskich wybojach.A to za sprawą przedniego wahaczowego zawieszenia .Silnik nie znajduje porównania z dziś produkowanymi. Nerwisty ,sprężysty i niezwykle mocny i ekonomiczny.Tylni napęd to podstawa bezpiecznej szybkiej jazdy .Zimą niestety lepiej mieć inny.zwyczajny samochód.Szkoda że nie ma już dziś następcy tego niezwykłego autka.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

2/10

Napęd

To niewątpliwie najmocniejsza strona tego auta. Właściwie to dla tego silnika można wybaczyć mu wszystko ,w końcu auto to napęd i zawieszenie .A wygląd ?No cóż kwestia gustu.Dla mnie piękno jest w duszy tego autka a tej już dziś auta nie mają.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Są bardziej komfortowe auta .Ale znacznie więcej mniej i to dużo droższych.Jeździłem tym autem po 1500km dziennie ale mimo większej wygody w BMW tym drugim byłem zdecydowanie bardziej żnużony.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze przestrzenne .Sporo miejsca na nogi Klasyczny kształt karoserii .Schowek zbyt mały i niewygodny do odnajdywania w nim małych przedmiotów.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

To raczej słabsza strona każdego starszego fiata.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Raczej nie ma z tym problemów za sprawą dużych okien

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

To starsza generacja elektroniki.Raczej niezniszczalna .Dowodem jest fakt że pracuje od 20 lat bezawaryjnie .Ale elektryka jest wręcz słaba.Częste przerwy z powodu kiepskich styków dają sie we znaki szczególnie laikom

Elektryka

3/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Psują się rzeczy drobne niekosztowne i raczej rzadko.Koszty naprawy bardzo niskie .Zawieszenie praktycznie niezniszczalne, wydech podobnie dopóki jest oryginalny wytrzymuje co najmniej 20 lat

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Elektryka ,lubi robić niespodzianki.Dlatego to auto dla elektryków;)

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tak napę .Silnik i przełożenie napędu na tylną oś. Zawieszenie przednie .To dziś za drogie rozwiązania dla ekonomicznych tanich toczydełek. Hamowanie silnikiem jest rewelacją szczególnie w pierwszych modelach z gaźnikiem.Ale to już zupełnie inna bajka.

Napęd

autor opinii