Opinia Peugeot Boxer 2,2 hdi 2.2 120KM (olej napędowy) bus 2007r., ocena użytkownika (21m4)

Peugeot Boxer 2,2 hdi 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.2 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2011-02-20

liczba wyświetleń: 6231

Spalanie

jedynie szósty bieg daje jako takie oszczędności na trasie, w mieście paliowożerny,tolerancyjny jednak dla różnych gatunków paliw,przy temp. powyżej zera dobrze znosi zalilanie biopaliwem.
diesel
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
8.80
-.--
Cykl mieszany
10.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

nie kupować raczej tego auta

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie zwracaj uwagę na nic, Peugeot Boxer 2,2 HDI sam Cię zaskoczy i da popalić że odetchniesz jak go sprzedasz

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

swojemu wrogowi

Ocena ogólna

uważam że projekt auta jest bardzo dobry,ale został zrealizowany tanim kosztem i niedopracowany w niektórych obszarach,serwis bardzo kiepsko zorganizowany i niefachowy,odradzam zakup tego samochodu,sam nie podjąłbym już takiej decyzji.Jedyne co zauważyłem to bezawaryjna praca bloku silnika ale bez osprzetu.Oszczędności sie nie opłacają,firma Peugeot straciła dużo w mojej ocenie.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

słabe wspomaganie układu kierowniczego przy przew. ładunku powyżej 1 tony,twarde zawieszenie z przodu,bardzo szybko zużywające się hamulce,wymagające ciągłego serwisowania i b wysokie koszty elementów układu hamulcowego,na zakrętach się trzyma dobrze i układ kierowniczy precyzyjnie reaguje,dosyć trwałe elementy zawieszenia.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

w tym modelu pracuje silnik Forda,jest idealny,ale dużo do życzenia pozostawia osprzęt silnika,notoryczne awarie zawoworu przy turbinie EGR,komputer ciagle głupieje i bardzo ryzykownie obniża moc silnika w np.nieprzewidzianych sytuacjach,np: w czasie wyprzedzania,akumulator po trzech latach jest bardzo słaby,wymaga ciagłego doładowywania jak stoi kilka dni,instalacja elektryczna regularnie zawodzi np; przewody ABS,przewody do nadmuchu,lampki oswietlenia tab rejestr gniją co roku,złączki elektr. w lampach tylnych przepalają się.Skrzynia biegów b precyzyjnie pracuje ale przełożenie biegu wstecznego jest za duże,pod górkę trudno cofnąć z ładunkiem,sprzęgło lubi wtedy podpalić się.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

bardzo dobry komf. jazdy na krótkich odcinkach,w trasie gorzej,tylne zawieszenie b dobre,choć złamałem resor bez przyczyny,ot,pękł sobie,ledwo uznano rekłamację,przednie zawieszenie dobija często,

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

tendencja od samoistnego odpadania lakieru od ocynkowanej karoserii,fatalne wyprofilowanie linii tylnych drzwi,łamią się pod wpływem częstego zamykania,boczne drzwi od ładunku ciągle sie rozregulowują i dzwiękowy sygnał w czasie jazdy ciagle piszczy przeraźliwie,przestrzenie schowków fajnie rozmieszczone,boczki plastikowe na pace pękają pod wpływem masy ładunkowej,brak uchwytów na pace pomocnych do przemieszczania się osoby zajmującej się za i wyładunkiem.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

wydajność nawiewów duża,jednak po roku spaliła sie instalacja od wentylatora,wada powstała w kostce elektrycznej,ogrzewanie nie działa na postoju jak silnik pracuje na wolnych obrotach,on sie po prostu ochładza w oczach,w czasie mrozów i jazdy po śliskim,czyli wolno i delikatnie operując gazem nie można uzyskać zadowalającej temperatury w kabinie.Ostatnio spaliny pakują nie na jakiś nieszczelnościach do wnętrza kabiny.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

lusterka trwałe,odporne na niewielkie otarcia,trzymają konty luster dobrze,widoczność doskonała ale do tyłu troszkę za mało panoramiczna.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

wieloawaryjny pod tym względem,słabe kostki elektryczne,za cienkie przekroje przewodów minusowych,ciągłe niedomaganie niby sprawnego komputera.

Elektryka

4/10

Elektronika

3/10

Naprawy

wymieniłem tylko ok 1/3 elementów które zepsuły się i musiały zostać wymienione przez 3 lata i 4 miesiace eksploatacji samochodu,nie spsób wszystkiego zapamietać.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

duzo czasu serwisowego straciłem i nerwów a przy działalności gospodarczej nie mozna sobie pozwolić na takie ryzyko

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

ale jest Forda a nie Peugeota

Napęd

autor opinii