Opinia Ford Fiesta 1.4 68KM (olej napędowy) hatchback 2007r., ocena użytkownika (2266)

Ford Fiesta 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 68KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 83 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-04-24

liczba wyświetleń: 4798

Spalanie

Wcale nie tak mało pali w miescie jak sie mozna by spodziewać. Silnik jest stosunkowa mały (1.4) i waga pojazdu też niewielka, to można by sie spodziewać lepszych wyników.
diesel
gaz
Miasto
9.10
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Poleciłbym komuś, kto potrzebuje niewielki samochód do jazdy po mieście (np. do pracy, po zakupy)- jako drugi pojazd.

Ocena ogólna

Ogólnie samochód ma nowoczesna linię i ładnie się prezentuje. Dobrze sie nim jeździ. Słabe fotele (wyprofilowanie i materiały) oraz słabe nagłośnienie audio.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Samochód jak na te klasę i te cenę jest OK. Prowadzi sie fajnie i jest dość dynamiczny.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

W miarę zwinne autko do jazdy po miescie.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele przednie są za słabo wyprofilowane. W porównaniu z innymi autami, nawet podobnej klasy, fotele słabo trzymają pasażera na zakrętach. Zwłaszcza słabe wyprofilowanie siedziska, jedzie się jak na taborecie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

3/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Jesli chodzi o linię karoserii, auto fajnie wygląda w ciemnych kolorach przy pięciodrzwiowej wersji na alufelgach. Jesli chodzi o materiały obiciowe to oceniam średnio. Nie jest to welur, ani jakaś super tkanina. Dość szybko się brudzi, materiał czuć sztucznością. Ale za to wzór na tkaninie stonowany, przyjemny, dopasowany do kolorystyki wnetrza. Fatalnie wygląda dźwignia zmiany biegów: po pierwsze gałka - to jak traktorowa, a zakup nowej w salonie z elementami chromu to koszt bagatela ok. 350 zł. Po drugie mieszek dźwigni biegów jest z karbowanej gumy - no tragedia. Podobne konstrukcje były w FIACIE 125p i samochodach przełomu lat 70/80-tych. Nie dość że guma szybko się niszczy i parcieje, wygląd jest podły, to nadodatek znacząco obiża walory wizualne kokpitu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wszystko OK.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Wzystko OK.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jesli chodzi o sprzęt audio, ja mam odtwarzacz firmowy FORD 6000 CD. Moze to i dobry sprzęt ale słabe głośniki, na dodatek - totalna klapa - brak głosników wysokotonowych. No rozumiem, że producent ich nie zamontował, ale że nawet nie przewidziano miejsca na nie - to juz obciach w dzisiejszych czasach.

Elektryka

8/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Brak uwag

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak odpowiedniego nagłośnienia, mimo radia fabrycznego bez głośników wysokotonowych słucha sie tego jak z telewizora RUBIN. Słabo wyprofilowane fotele - na zakrętach wypycha z nich.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Sprawia wrażenie nowoczesnej lini. Ale brak np. dodatkowych schowków jak w peugeocie 206 lub 207, brak nowoczesnych rozwiązań.

Nadwozie

autor opinii