Opinia Hyundai Santa Fe limited 3.3 242KM (benzyna) terenowy 2008r., ocena użytkownika (22fm)

Hyundai Santa Fe limited 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.3 242KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 42 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-07-03

liczba wyświetleń: 5378

Spalanie

Jak sie depta, to sie pali. Jak ktos chce spalania na poziomie 5 l/100 km - polecam hulajnoge.
benzyna
gaz
Miasto
19.00
-.--
Trasa
14.00
-.--
Cykl mieszany
16.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

nie kupowac diesla, nie kupowac benzyny 2,7. oba silniki mulowate a w 2,7 4-stopniowy, przyszarpujacy automat.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na oszolomow na drodze, szczegolnie na motorach i rowerach

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

nie, bo by mi potem marudzil, ze mu duzo pali.

Ocena ogólna

Wydaje mi sie, ze na tyle szczegolowo opisalem poszczegolne kategorie - ze tu moge odpuscic :)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto w wersji amerykanskiej - hamulce tragiczne, parkowanie bez kamery - mocno utrudnione. Ale da sie nim dynamicznie pokonywac zakrety, a uklad kierowniczy pracuje lekko i precyzyjnie.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

5/10

Napęd

3,3 V6 to jest jedyny sluszny silnik do tego auta. A jak komus automat za malo dynamicvzny - to na tiptroniku objedzie silniejsze automaty. 5-biegowa skrzynia zmienia plynnie, cicho i bez jakichkolwiek szarpniec.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

"Puste" auto troche skacze na polskich dziurach i poprzecznych nierownosciach. Koleiny go nie ruszaja. Fotelom z przodu brak bocznych podparc. Przy normalnej jezdzie nie wie sie czy silnik pracuje, do 120 - zero halasow i szumow. Przy 200 km/h - troche gorzej, ale i tak lepiej niz w kilku moich poprzednich SUV-ach.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Auto ma 3.rok, wiec nadwozie nie koroduje. Rozmieszcenie wskaznikow OK - wszystko w zasiegu reki i wwzroku ( w porownaniu do niemieckich SUV-ow, wrecz idealne. Wresja limited na wykonczenie, skóra, welurem i dobrze spasowanymi plastikami. Nie mam zastrzezen.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Grzeje kiedy ma grzac - chlodzi tak samo. Wydajnosc dobra - dla mnie moglyby byc troche inaczej rozmieszczone nawiewy deski rozdzielczej.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Podcieta dio gory szyba tylnia i tylnie-boczne, utrudniaja obserwacje drogi przy cvofaniu. Lusterka boczne moglyby byc wieksze lub dzielone, bo wytsepuje martwa strefa.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Co to sa zwarcia????, awarie elektroniczne???

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niczego jeszcze nie naprawialem. Z tego co sprawdzalem w cennikach - ceny czesci sa o ok. 20% nizsze niz do japonczykow i porownywalnych aut niemieckich.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

zawieszenie twarde na prostej a miekkie na zakretach. a powinno byc odwrotnie.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

potega silnika 3.3 l i bardzo dobra skrzynia biegow

Napęd

autor opinii