Opinia Saab 9-5 2.0 150KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (22s7)

Saab 9-5 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-10-08

liczba wyświetleń: 4554

Spalanie

Na trasie z Belgii spalił mi 7,4 litra/100km przy prędkościach 130-140 km/h (komputer pokładowy), w mieście 14,5 litra. Teraz zakładam gaz więc zobaczę jak będzie.
benzyna
gaz
Miasto
14.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
11.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan silnika, turbiny. Im bardziej zajeżdżone auto tym bardziej okazyjna cena a potem tylko o wiele większe wydatki na naprawy bo będzie się psuło (zreszta jak każde inne auto). Dlatego kupujcie tylko zadbane egzemplarze!!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na to co we wszystkich innych autach, Wymiana oleju co 10 tysięcy (ale i kontrolowanie jego stanu bo te silniki lubią trochę wciągnąć!) i regularne serwisowanie auta ale nie w ASO tylko u normalnych mechaników za normalne pieniądze. Jak się dba o auto to sie ona nam później odwdzięczy bezawaryjną eksploatacją.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim lubiącym wygodę, bezpieczeństwo i nie zwracanie uwagi na siebie uwagi bo tym polecem BMW :-)

Ocena ogólna

Od dawna marzyłem o tym aucie i teraz go mam. Na trasie z Belgii zaskoczyło mnie to, że jest w nim bardzo cicho, wygodnie. Fotele to bajka, zawieszenie bardzo wygodne i sprężyste, człowiek sie nie męczy za kierownicą. Prowadzenie tego auta to przyjemność i mam nadzieję, że tak już zostanie. Jak na silnik dwulitrowy to na trasie jest bardzo ekonomiczny (7,4 litra przy automacie to bardzo dobry wynik przy 130-140 km/h)choć w mieście trochę żłopie i dlatego przerabiam na gaz firmy BRC. Polecam ale tylko dobrze utrzymane egzemplarze.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Bardzo pewne prowadzenie, pełna kontrola nad autem, dobre hamulce. Do parkowania trzeba się przyzwyczaić bo to duże autko i trochę ma ograniczoną widoczność.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Super silnik, elastyczny z dobrym przyśpieszeniem. Wyprzedzanie to przyjemność. Przy tym cichy i mało paliwożerny.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Miękie resorowanie to super komfort jazdy. Przejechałem nim 1000 kilometrów z małą jedną przerwą i wysiadłem bez bólu pleców, bez zmęczenia i znużenia, wygodne fotele, cichy samochód nawet przy wyższych prędkościach, kabina dobrze wyciszona!

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów z tyłu to jego duża zaleta. Dobrze wyposażony, wszytsko pod reka choć do stacyjki trzeba się przyzwyczaic ale to jego urok a nie wada. Materiały przyjemne w dotyku i dla oka, nic nie skrzypi i nic sie nie wyciera.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Super klimatyzacja dopełnia bardzo pozytywny wizerunek tego auta. Trzeba tylko dbać o filtr kabinowy (wymiana raz do roku) bo ludzie bardzo często o nim zapominają a potem narzekają, że szyby parują i coś w aucie śmierdzi.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu i na boki jest dobra natomiast do tyłu juz jest troche gorzej, trzeba trochę czasu i praktyki by się przyzwyczaić do prawidłowego parkowania. Lusterka dobre i do tego podgrzewane.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

na razie nie mam zdania bo za krótko go posiadam ale wierzę, że będzie dobrze.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Na razie standardowo wymieniłem olej i filtry oraz uszczelkę pod pokrywę zaworów no i filtr kabinowy bo był masakrycznie zaniedbany. Ceny trochę wyższe niż w Golfie III ale do zaakceptowania.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii