Opinia Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 150KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (22kz)

Alfa Romeo 166 Distinctive 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.4 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 148 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-08-01

liczba wyświetleń: 4255

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba bardzo uważać na dziury, chyba że ma się podstawowe "16", które znacznie podnoszą komfort jazdy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Użytkownikom chcącym mieć luksusowe i prestiżowe auto, za niezbyt duże pieniądze oraz młodym i w średnim wieku użytkownikom chcącym mieć szybkie oraz piękne auto, do tego żadkie w przeciwieństwie do niemieckich konkurentów.

Ocena ogólna

Zalety: przepiękny, ponadczasowy wygląd, świetny silnik, niskie spalanie, kapitalna trakcja, bogate wyposażenie, trwała skóra wewnątrz. Wady: drogie naprawy, duża wrażliwość na dziury w drodze.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się jak po sznurku. Kapitalna trakcja i prowadzenie godne klasy gran turismo, praktycznie niespotykane w limuzynach tej wielkości. Hamulce również dobre. Parkowanie może być dzięki tylnym czujnikom, ponieważ widok do tyłu jest słaby.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Elastyczność świetna, a sam silnik jest wręcz ideałem: mało pali, brzmi na wyższych obrotach podobnie jak V6 a przyspieszeniem jest w stanie zawstydzić wielu uczestników ruchu drogowego. Skrzynia biegów jest dobra, ale pracuje dosć ciężko i ma nie najkrótszą gałke.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Moja 166 jest twarda, ale jest to zapewne zasługa obniżonego zawieszenia (15 mm) oraz opon w rozmiarze 235/40 ZR18. Samochód nie nadaje się do jazdy z obciążeniem, ponieważ jest zbyt niski i po załadowaniu przyciera spodem na polskich dziurach. Fotele są świetne, zarówno przednie, jak i tylne. Jedynie kłopot może mieć środkowy pasażer, ponieważ jego miejsce znajduje się wyżej i jest dość ciasne.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo przestronne auto, denerwująca jest jedynie zupełnie nie intuicyjna obsługa klimatyzacji. Materiały bardzo dobre, jedynie spasowanie mogło być lepsze. Niestety nie da się złożyć tylnej kanapy, jedynie znajduje się w niej dziura na narty. Na aucie w żadnym miejscu nie pojawiają się oznaki rdzy.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem problemu z układem elektrycznym odkąd użytkuje samochód.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Do tej pory zarówno mnie, jak i poprzedniemu właśćcielowi nie zepsuło się nic, poza poprostu wyeksploatowanymi częściami. Jedynie koszty napraw nie należą do najtańszych.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Słyszałem wiele złych opini od znajomych gdy kupowałem to auto, jednak narazie jeździ bez zarzutu a nawet wręcz przeciwnie.

Niezawodność

autor opinii