Opinia Saab 9-5 2.0 150KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (22s7)

Saab 9-5 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-10-08

liczba wyświetleń: 4554

Spalanie

Na trasie z Belgii spalił mi 7,4 litra/100km przy prędkościach 130-140 km/h (komputer pokładowy), w mieście 14,5 litra. Teraz zakładam gaz więc zobaczę jak będzie.
benzyna
gaz
Miasto
14.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
11.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim lubiącym wygodę, bezpieczeństwo i nie zwracanie uwagi na siebie uwagi bo tym polecem BMW :-)

Ocena ogólna

Od dawna marzyłem o tym aucie i teraz go mam. Na trasie z Belgii zaskoczyło mnie to, że jest w nim bardzo cicho, wygodnie. Fotele to bajka, zawieszenie bardzo wygodne i sprężyste, człowiek sie nie męczy za kierownicą. Prowadzenie tego auta to przyjemność i mam nadzieję, że tak już zostanie. Jak na silnik dwulitrowy to na trasie jest bardzo ekonomiczny (7,4 litra przy automacie to bardzo dobry wynik przy 130-140 km/h)choć w mieście trochę żłopie i dlatego przerabiam na gaz firmy BRC. Polecam ale tylko dobrze utrzymane egzemplarze.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Bardzo pewne prowadzenie, pełna kontrola nad autem, dobre hamulce. Do parkowania trzeba się przyzwyczaić bo to duże autko i trochę ma ograniczoną widoczność.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Super silnik, elastyczny z dobrym przyśpieszeniem. Wyprzedzanie to przyjemność. Przy tym cichy i mało paliwożerny.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Miękie resorowanie to super komfort jazdy. Przejechałem nim 1000 kilometrów z małą jedną przerwą i wysiadłem bez bólu pleców, bez zmęczenia i znużenia, wygodne fotele, cichy samochód nawet przy wyższych prędkościach, kabina dobrze wyciszona!

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów z tyłu to jego duża zaleta. Dobrze wyposażony, wszytsko pod reka choć do stacyjki trzeba się przyzwyczaic ale to jego urok a nie wada. Materiały przyjemne w dotyku i dla oka, nic nie skrzypi i nic sie nie wyciera.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Super klimatyzacja dopełnia bardzo pozytywny wizerunek tego auta. Trzeba tylko dbać o filtr kabinowy (wymiana raz do roku) bo ludzie bardzo często o nim zapominają a potem narzekają, że szyby parują i coś w aucie śmierdzi.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu i na boki jest dobra natomiast do tyłu juz jest troche gorzej, trzeba trochę czasu i praktyki by się przyzwyczaić do prawidłowego parkowania. Lusterka dobre i do tego podgrzewane.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

na razie nie mam zdania bo za krótko go posiadam ale wierzę, że będzie dobrze.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Na razie standardowo wymieniłem olej i filtry oraz uszczelkę pod pokrywę zaworów no i filtr kabinowy bo był masakrycznie zaniedbany. Ceny trochę wyższe niż w Golfie III ale do zaakceptowania.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii

Inne modele

Saaba: