Opinia Ford Fusion 1.6 100KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (22z4)

Ford Fusion 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 100KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 77 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-06-21

liczba wyświetleń: 8301

Spalanie

W mieście Fuzyjka sporo wciąga. W trasie natomiast, z włączoną klimą i przy dość dynamicznej i szybkiej jeździe nie przekroczyła 6.5 l, co uznaję za bardzo dobry wynik. Tankując na wielu różnych stacjach, da się odczuć różnicę pomiędzy paliwami przez nie oferowanymi.
benzyna
gaz
Miasto
9.20
-.--
Trasa
6.30
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Najlepiej na wszystko co się da, jak przy każdym samochodzie. Obejrzyjcie dobrze wnętrze, czy plastiki nie są pourywane.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Uważać na lakier. A poza tym - robić terminowo przeglądy, lać zaufane paliwo, i cieszyć się jazdą!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które chcą mieć uniwersalne auto. Trzy- cztero- osobowym rodzinom.

Ocena ogólna

Przede wszystkim zauroczyłem się w jego uniwersalności. Jest wysoki, więc wypady na bezdroża, do lasu, czy niekontrolowane zjazdy na pobocze przebiegają bezstresowo. Na szosie i autostradzie jest równie fajnie. Sztywno, dość pewnie, bezpiecznie. Cenie fakt, że wspomaganie nie wspomaga nas przesadnie. Tylko tyle, by łatwo nam się kręciło. Ale nie tyle, byśmy mogli robić to jednym palcem. Dzięki temu czujemy, co aktualnie droga chce zrobić z naszym samochodem. Jedynie promień skrętu, sory, ale mógłby być nieco mniejszy. Takim czymś jak Nubira w kombi parkuje mi się lepiej i szybciej.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie jak na auto o tym prześwicie można uznać za bardzo dobre. Jadąc nim można zapomnieć że prowadzimy dosyć wysokiego UAVa. To zapewne zasługa sztywno zestrojonego zawieszenia.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Elastyczność silnika na dobrym poziomie. Po mieście da się jeździć spokojnie na czwartym biegu. Jeśli chcemy od auta czegoś więcej, musimy mieć na obrotomierzu 3000 rpm. Silnik robi wrażenie wyrywnego. Dość energicznie i nieliniowo reaguje na wciśnięcia gazu. Moim zdaniem w takich autach prosi się szósty bieg. Jazda z prędkością powyżej 130 kmh wiąże się z dość dużymi obrotami silnika i hałasem. Byłoby też ekonomiczniej. Biegi zestopniowane dość równo i dobrze. ECU dość dobrze radzi sobie z nieprzewidzianymi obciążeniami silnika na biegu jałowym. Pełzanie w korku nie wymaga szczególnej uwagi, by nie zgasić silnika. Za to klimatyzacja delikatnie, aczkolwiek odczuwalnie zabiera żwawość silnikowi.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Niestety - w tej kategorii nie jest za dobrze, aczkolwiek tragedii nie ma. Do 3000rpm silnik zwyczajnie sobie cichutko mruczy. Gdy nie przyspieszamy, w ogóle go nie słychać. Dodam, że dźwięk silnika jest bardzo przyjemny, czysty i pozbawiony niepotrzebnych rezonansów z wydechu. Od 2800rpm, gdy silnik rozwija swoje skrzydła, zaczyna się robić dość głośno. Ale silnik, to tylko jedna z wielu rzeczy która wydaje dźwięki w tym samochodzie. Zaczynając od niepokojącego świergotu i klekotania skrzyni biegów (niczym diesel), wyraźnego wycia drugiego biegu (to akurat mi się podoba, podobnie jak baaaardzo wyraźne syknięcie otwierającej się przepustnicy), a kończąc na piszczącej tylnej klapie i skrzypiącym fotelu kierowcy. Jeśli chodzi o resorowanie pojazdu - niestety miękko nie jest. Przód jest do zniesienia, ale tył dosłownie wali po nierównościach jakby zawieszenie miał zespawane. Na pewno odrobina miękkości by mu nie zaszkodziła, a prowadzenie nie pogorszyłoby się tak znacznie. Czyli ogólem - jest twardo, ale coś za coś. W zakrętach nie musimy się za to bać.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni w autku nie brakuje. Brakuje za to co najmniej jednej otwartej wnęki w desce rozdzielczej, gdzie można byłoby położyć cokolwiek. Tak, by można było sięgnąć po to w czasie jazdy, a nie patrzeć w dół. Poza tym mankamentem, jest fajnie. Schowek swą pojemnością onieśmiela nie jedno auto. Mamy schowek pod siedzeniem pasażera, oraz mały pod kierownicą. Bagażnik jak na takie auto jest sporawy, a do tego oświetlony. Otwór bagażnika jest baardzo duży. Materiały wykończeniowe - nie są najgorsze, widziałem jeszcze dwa razy gorsze. Deska rozdzielcza w miarę ładna i przemyślana. Nie przemyślano tylko obsługi nawiewu, a w szczególności klimatyzacji. To wszystko jest po prostu za nisko. Jeśli chodzi o zewnątrz - za cienki i za słaby lakier! Za to rdza nigdzie nie została dostrzeżona.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Na początku byłem rozczarowany klimą. Okazało się że coś spieprzono przy odgrzybianiu i wymianie filtra kabinowego. Po poprawce - poezja. Jest po prostu tak jak się tego oczekuje.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Z przodu - nic do zarzucenia. Słupki - wiadomo, muszą być grube, ale tu nie przesadzono. Z tyłu kierowcy bez intuicji i wyobraźni mogą mieć problem - grube słupki narożne skutecznie zasłaniają co nieco. Lusterka boczne nieco maławe, raz już nadziałem się na martwy punkt.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Od czasu do czasu coś się zawiesza, auto sporadycznie nie chce "odburzyć". Po wyjęciu kluczyka, oddaleniu go od stacyjki i ponownym włożeniu, jakby ręką odjął. Tylna wycieraczka przestała działać. Rozbiórka + czyszczenie silnika załatwiło sprawę. Sama instalacja wygląda dość kiepsko - w komorze silnika 40cm nad ziemią wiszą niezaizolowane niczym kostki łączące wiązki. Same wiązki przy kostce też nie są jakoś szczególnie zabezpieczone.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Koszty części nie rozpieszczają. Nie miałem okazji jeszcze niczego wymieniać, ale wystarczy zrobić sobie spacer po Allegro albo sklepach z częściami do Forda. Można się złapać za głowę.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Głośno, twardo, niezbyt dostojnie.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie wiedziałem że tak wysokie auto da się tak dobrze prowadzić.

Układ jezdny

autor opinii