Opinia Volkswagen Golf VI 1.4 TSI 160KM (benzyna) hatchback 2010r., ocena użytkownika (22zz)

Volkswagen Golf VI 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 TSI 160KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 14 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-06-24

liczba wyświetleń: 3216

Spalanie

Zbliżone do tego co podaje producent. Przy dynamicznej jeżdzie na trasie trudno zejść poniżej 7litrów, ale przy jeżdzie "rekreacyjnej" zjechałem do 4,8 litrów na 100 kilometrów.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wersję wyposażenia i możliwe dodatki. To ważne. Poprawiają komfort jazdy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na zawistnych współuczestników ruchu. Na widok tego samochodu potrafią "niechcący" porysować blachy, ot tak dla poprawienia sobie samopoczucia i rozładowania frustracji :(

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto potrzebuje dynamicznego, oszczędnego samochodu dla 1-2-3 osób.

Ocena ogólna

Na razie rewelacja. Samochód dynamiczny, niezawodny, ekonomiczny, cichy, przestronny.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się rewelacyjnie, nawet na naszych dziurawych pseudodrogach. Trzyma się drogi jak przyklejony. Do tej pory zero poślizgów (niekontrolowanych), zero startów z piskiem buksujących w miejscu kół. Zawieszenie pracuje bardzo cicho, doskonale tłumi nierówności.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik wyjątkowo elastyczny, takie połączenie wysokoprężnego z benzyną. Żwawo przyspiesza od niskich obrotów (1400-1500) i nie słabnie do około 4500. Nie boję się wyprzedzać :). Na wciśnięcie gazu reaguje natychmiast.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Wygoda z tyłu i z przodu. Tylko...fotele z przodu utrudniają wsiadanie. Te ranty z boku mogłyby być nieco niższe. Przy włączonym silniku i wyłączonej klimie w środku panuje cisza jak w rodzinnym grobowcu ;).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Pasażerowie z tyłu czasem narzekają. Bagażnik niezbyt duży, ale kosztem przedziału pasażerskiego. Nie da się mieć przy tej wielkości samochodu wszystkiego. Rewelacyjna jakość materiałów (jak za te pieniądze)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dwustrefowa klima działa bez zarzutu. Rewelacyjnie i szybko działa rozmrażanie przedniej szyby. To pierwszy samochód w którym nie jest mi duszno.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność jest dobra o poprawiona przez czujniki parkowania z przodu i z tyłu, doskonała.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Do tej pory bez zarzutu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Za krótki przebieg aby coś mogło się zepsuć

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dla kierowcy i pasażera komfort na na fotelu przed telewizorem. Cisza przy zamkniętych szybach. Zaskoczeniem było odkrycie asystenta podjazdu (nie czytałem instrukcji obsługi samochodu)

Komfort jazdy

autor opinii
Piotr