Opinia Fiat Panda active 1.2 69KM (benzyna) hatchback 2010r., ocena użytkownika (232f)

Fiat Panda active 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 69KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 4 500 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-01-29

liczba wyświetleń: 3778

Spalanie

Spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Oczywiście w głównej mierze zależy ono od kierowcy.
benzyna
gaz
Miasto
5.90
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Niezbyt zamożnym fanom motoryzacji, raczej dla dwóch osób z małym dzieckiem.

Ocena ogólna

Do głównych wad zaliczyć można brak piątego zagłówka w wersji z homologacją dla 5-ciu osób, brak uchwytów dla pasażerów (seicento je miało), brak linek podnoszacych tylną półkę podczas unoszenia pokrywy bagażnika (seicento je miało i nowa wersja pandy też już je ma), brak podświetlenia bagażnika, brak maty wygłuszajacej pokrywy silnika, brak obrotomierza w tańszych wersjach (instrukcja nie podaje granicznych prędkości dla poszczególnych biegów a na liczniku brak znaczników ekonomicznych zakresów dla poszczególnych biegów), brak świateł do jazdy dziennej. Do zalet można zaliczyć niskie koszty eksploatacji i napraw, przyzwoity komfort jazdy, niezłą dynamikę wersji z silnikiem 1,2 69KM przy niewielkim apetycie na paliwo i dobrą pracę układu wspomagania kierownicy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Panda wyposażona w elektryczny układ wspomagania kierownicy doskonale się spisuje a opcja "city" pozwala na komfortowe parkowanie samochodu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Do spokojnej jazdy dynamika wersji z silnikiem 1,2 69KM jest wystarczająca.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jak na samochód klasy "mikro" komfort jazdy jest bardzo dobry.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

W wersji dla 5-ciu osób nie przewidziano zagłówka chociaż autko posiada homologację dla 5-ciu osób. To niewybaczalny błąd. Wyposażenie fabryczne nie przewiduje dywaników. Brak uchwytu dla pasażerów. Bezproblemowe wsiadanie i wysiadanie dzięki wysokim siedzeniom. Brakuje linek podnoszących półkę podczas unoszenia pokrywy bagażnika. Posiadana przeze mnie wersja pandy pozbawiona była podświetlenia wnętrza bagażnika. Domontowałem samodzielnie. Brak świateł do jazdy dziennej. Domontowałem samodzielnie. Brak regulacji wysokosci pasa w mojej wersji (active).

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dziewieć gwiazdek dla przodu. Z tyłu nie sprawdzałem.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

widocznosć do tyłu ograniczają nieskładane zagłówki.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Częste przegrzewanie się złączki świateł mijania/drogowych pod kierownicą, aczkolwiek nie doswiadczyłem tego problemu. Być może w posiadanej przeze mnie wersji zastapiono ją lepszym produktem. Zamontowałem światła do jazdy dziennej na diodach LED aby uniknąć awarii w/w złączki. Pobór prądu zmalał do 18W z ponad 140W co bezpośrednio przełozyło się na zużycie paliwa (jazda miejska-ok. 0,25 l/100km mniej, jazda na trasie-ok. 0,5l/100km mniej)Myślę, że producent powinien być zainteresowany takimi światłami-więcej zadowolonych klientów, lepsza podaż, większe zyski :-). Światła zamontowałem w oryginalnych zaślepkach świateł przeciwmgłowych, które rzadko sie przydają.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Punkty przyznaję na wyrost, ponieważ autko mam dopiero rok i nic do tej nie zawiodło. Poprzednie autko - fiat seicento eksploatowałem 13 lat bez żadnej usterki. Myślę, że dużo zależy od sposobu eksploatacji czyli od samego kierowcy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak zagłówka w wersji z homologacją dla 5-ciu osób, brak uchwytów dla pasażerów, brak maty wygłuszajacej pokrywy silnika, brak podświetlenia bagażnika, trzeci stop na żarówkach a nie na diodach LED. Muszę dodać, że dioda led zapala się natychmiast, dzięki czemu kierowca jadący za nami może szbciej zareagować i nacisnąc pedał hamulca, brak jakichkolwiek, choćby najtańszych dywaników.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobra widocznośc do przodu, centralny zamek sterowany pilotem, elektryczne lusterka, elektryczne podnoski szyb (niestety tylko z przodu).

Komfort jazdy

autor opinii
Marek