Opinia Kia Rio 1.5 110KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2008r., ocena użytkownika (239d)

Kia Rio 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.5 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 97 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-04-07

liczba wyświetleń: 5210

Spalanie

Ale gdyby jeździć "na emeryta" to te wyniki mogłyby być niższe.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Bardzo dobry, dynamiczny, ekonomiczny i mało awaryjny samochód za rozsądną cenę.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo dobre hamulce - tarczowe z przodu i tyłu. Podczas jazdy nie radzę w ogóle używać hamulca ręcznego, bo jest za ostry i możemy nagle zmienić kierunek jazdy.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

czasem ciężko wchodzi wsteczny bieg i pojawia się tzw. turbodziura

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Dobrą strona Rio jest prawy podłokietnik dla kierowcy

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Plastiki o jakości typowej jak w autach klasy średniej niższej. Szyba przednia podatna na porysowanie, ale to chyba we wszystkich tańszych samochodach tak jest. Co do korozji to pojawiły się rudawe ślady widoczne od spodu auta; trzeba chyba będzie zakonserwować. Ale i tak to jest nic w porównaniu z niektórymi współczesnymi samochodami, które już po 2 latach zaczynają rdzewieć.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dzięki fabrycznemu zastosowaniu elektrycznego dogrzewania płynu chłodzącego (600W) oraz założeniu maty wygłuszająco-izolującej (niestety fabrycznie nie było jej; zaadoptowałem od Skody) z nawiewów bardzo szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze, nawet zimą podczas dużych mrozów.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układy działają prawie bezawaryjnie (wyjątek - podgrzewanie filtra paliwa). przewody mogłyby być grubsze, ale we współczesnych samochodach to standard. Złącza solidne, nie noszą śladów korozji. Niestety mój model nie posiada komputera pokładowego ani lusterek elektrycznych, zaś klima jest manualna. Mam pretensję do producenta, że wyposażył auto w dziwaczny moduł DRL "świateł dziennych", który nie da się wyłączyć do końca (światła pozycyjne) aby zamontować światła dzienne na LED. Musiałem sporo się namęczyć, aby obejść ten moduł i załozyć lampy. W okresie gwarancyjnym został wymieniony 1 reflektor - plastikowy klosz był popękany - wada fabryczna. Reflektory bardzo dobrze oświetlają drogę, szczególnie po założeniu dobrych żarówek typu "+90%", szkoda tylko że dali standardowe H4, a nie lepsze. Spadek napięcia pomiędzy akumulatorem a żarówkami jest bardzo mały, pomimo ze dla "oszczędności" nie wyposażono auta w przekaźniki świateł mijania/drogowych. Tak więc polecam założenie świateł dziennych - zaoszczędzimy na reflektorach i przełącznikach świateł. Głośniki fabryczne do kitu - ale można wymienić i brzmienie jest duuużo lepsze.

Elektryka

8/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Mało jest warsztatów i sklepów specjalizujących się w Kia, w ogóle nie ma książek po polsku, na szczęście prawie wszystko można kupić w internecie, zaś dobre warsztaty naprawią Rio bez problemu, zwłaszcza ze jest to samochód podobny do innych koreańczyków.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Michał

Inne modele

Kii: