Opinia Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 2.0 150KM (turbo diesel) mini-van 2012r., ocena użytkownika (23gp)

Citroen C4 Picasso 2012r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 HDI 2.0 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 4 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-10-04

liczba wyświetleń: 16122

Spalanie

trasa po krajowej 10 o długości 1200km przy dążeniu (bo wioski i ciężarówki) do 110/130 km/h spalanie 5,5. 400 km z Jeleniej G. nad morze przez Niemcy przy utrzymywaniu prędkości ok.150-160km/h - 6,3. Komputer trochę przekłamuje. Pokazał 7,2 ale po zatankowaniu do pełna przed wyjazdem i po przyjeździe wykazało 6,3. Podczas dojazdów do pracy 1/3 miasto, 2/3 trasa tranzytowa z ograniczeniem do 70km/h
diesel
gaz
Miasto
8.30
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Typowo rodzinny samochód. Nawet tyły przednich siedzeń wykonane z plastiku więc po dziecięcych butach tylko do przetarcia szmatką.

Ocena ogólna

Do napisania swojej opini skłonił mnie powrót do domu z 14-godzinnej jazdy (z 2 30 minutowymi przerwami) na trasie 1200km. Dojeżdżając do domu pomyślałem : szkoda , że trzeba wysiadać. Musiałem zaznaczyć , że posiadam auto rok bo krótrzy termin nie wchodził do systemu. Samochód posiadam od kwietnia 2012r.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mając na uwadze , że to minivan (ok.170 cm wysokości) prowadzi się świetnie. Jedynie przy szybkiej zmianie skrętu np. z lewego na prawy wysokość auta daje o sobie znać. Przy szybko pokonywanych zakrętach w jednym kierunku zachowuje się naprawdę stabilnie. Kierownica ma 2,7 obrotu od skrajnych położeń więc trzeba się przyzwyczaić ale wtedy dopiero zaczyna się wygoda. Samo koło świetnie leży w dłoniach. Do nieruchomego środka kierownicy przekonałem się bardzo szybko. Zaleta to fakt, że szukane przełączniki czy klakson są zawsze w tym samym miejscu. Wiadomo gdzie ich szukać. Na hamulce trzeba uważać - a konkretnie na samochody z tyłu aby w nas nie wjechały. Są bardzo mocne. Przeszklenie jest naprawdę ogromne więc widoczność świetna co wpływa na komfort przy parkowaniu. Tylna, pionowa szyba daje doskonałe wyczucie końca samochodu (+ czujniki) ale wszystkie minivany tak mają. Jedynie z przodem jest drobny problem. Maski nie widać więc przydałyby się czujniki. Ja ich nie mam więc przodem - tylko na wyczucie ale wszystkie minivany (i nie tylko) tak mają. Lusterka boczne mają wystardzającą wielkość.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik to klasa sama w sobie. Dla niezdecydowanych - nie żałujcie dopłacić do tego silnika. Mocy nie brakuje w żadnym momencie. Przy zmianie pasa wystarczy naprawdę niewiele miejsca. Wyprzedzanie to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe asystent przy 2.000 obrotów informuje, że można wrzucić wyższy bieg. Jedyny problem to 5 i 6 bieg - położenie lewarka zmiany biegów wysoko na desce rozdzielczej z jednej strony daje superkomfort przy przekładaniu ręki z kierownicy na lewarek ale przy takim położeniu przyzwyczajenia wymaga praca ręki w innej płaszczyźnie niż przy lewarku między fotelami. Po 4 tysiącach nie mam z tym problemu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dziwnych dźwięków na nierównościach nie zauważyłem. Może po większym przebiegu. Fotele przednie w wersji materiałowej trzymają bardzo dobrze. Boki są mocno profilowane - zupełnie jak w Lagunie II z siedzeniami sportowymi (skóra + materiał). Może być problem dla ludzi większych gabarytów (ja 180cm/90kg) bo boki naprawdę mocno zachodzą do przodu i super opinają. Jedyny mankament to brak w tej wersji regulacji lędźwiowej. Fotele tylne to 3 osobne siedzenia. Wszystkie 3 z isofix-em, przesuwane przód tył i dwa poziomy pochylenia oparcia. W 3 rzędzie nie podróżowałem ale dostęp jest ok.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu nie brakuje. Do zegarów na środku można bez problemu się przyzwyczaić a w zamian dostajemy dwa schowki na górze deski rozdzielczej. Oba siedzenia są wyposażone w podłokietniki od środka pojazdu w siedzeniach przez co nie ma centralnego podłokietnika ze schowkiem. Generalnie przyciski są pod palcami ale te do obsługi klimatyzacji (po lewej stronie kierownicy) są niestety małe i czasami sprawiają kłopot. Bagażnik duży. Wczoraj przewoziłem przedmioty o długości 190 cm bez najmniejszego problemu. Po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie robi się przerwa między ich oparciami a podłogą bagażnika (na nogi dla pasażerów 3 rzędu). Citroen wyposażył oparcia 2 rzędu w rozkładane pomosty i wtedy podłoga jest na całości idealnie płaska. Pomosty są ze sztywnego ale jednak plastiku. Zaślepiają tunel o szerokości ok.30 cm i nie wiem jak wytrzymują większe punktowe obciążenie. Walizki czy większe powierzchniowo przedmioty z pewnością nie stanowią problemu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

W tej chwili bez uwag. Chłodzi szybko. Nagrzewa również. Przy temp.7 stopni po nocy ciepło leci po ok.2 km.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Faktycznie Visiovan. Szyby z każdej strony nawet nad głową więc i widoczność znakomita. Panoramiczna szyba jest wspaniała. Kiedy jest słońce zasuwamy i mamy szybę jak w zwykłym samochodzie. Kiedy słońce nie świeci w twarz odsuwamy rolety i widoczność jest doskonała. Zwłaszcza kiedy się stoi na światłach. Nie trzeba łamać kręgosłupa aby widzieć sygnalizację świetlną - wystarczy odsunąć roletę a wtedy szyba kończy się na wysokości naszej głowy. I jeszcze jedno spostrzeżenie. Mocno rozwidlony przedni słupek pozwolił na umieszczenie tam dużej szyby więc sama karoseria zasłania naprawdę niewiele. Oglądałem Opla Zafirę i VW Tourana i tam to rozdzielenie słupka nic nie daje. Szybki sa małe i nic przez nie nie widać. Tutaj spokojnie można przez nie obserwować boczne obszary z przodu samochodu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W tej chwili wszystko poprawnie. Za wcześnie na uwagi.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód nowy więc nie ma jeszcze co pisać. Przeglądy co 30.000, wymiana paska co 240.000. Gwarancja 2 lata , poszerzona do 3.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Sebastian