Opinia Opel Frontera Sport 2.0 115KM (benzyna+gaz) terenowy 1994r., ocena użytkownika (23jj)

Opel Frontera Sport 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 115KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 172 135 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-11-06

liczba wyświetleń: 9253

Spalanie

Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić jakie jest spalanie, raczej między 14 - 16 l LPG/100km zależy od he he "dynamiki jazdy" :):) Na benzynie raczej nie jeżdżę,zdarzyło mi się może z 5 razy, więc ciężko jest mi się wypowiedzieć jaka jest różnica między spalaniem LPG i benzyny.
benzyna
gaz
Miasto
15.00
15.00
Trasa
14.00
14.00
Cykl mieszany
14.50
14.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nadwozie - stan karoserii, zawieszenie, mosty, wycieki z silnika.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na przyjemność jazdy:):):)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, komu się podoba :D

Ocena ogólna

Uwielbiam ten samochodzik. Jazda daje mi dużo frajdy zarówno w mieście jak i w terenie. Sprawdza się na pięknych, polskich podziurawionych drogach - nie trzeba martwić się o zawieszenie.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Posiadam Frotkę już ponad rok. Samochodzik został przetestowany w każdej porze roku:) Świetnie trzyma się jezdni, po prostu gryzie asfalt.Zima nie stanowi najmniejszego problemu, na pewno zaskoczy drogowców, a właścicieli Frotek - NIE. Niestety ma dość wysoko położony środek ciężkości, co sprawia pewien dyskomfort przy szybkim wchodzeniu w zakręty...Wspomaganie - rewelacja, jazda tym autkiem to sama przyjemność, zero wysiłku. Hamulce raczej są za słabe do masy samochodu, długa droga hamowania na początku przygody z Fronterą potrafiła mnie zaskoczyć ;/

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

115 KM przy 2100 kg masy własnej... ehhhh Z pewnością nie jest to bolid wyścigowy. Czekając na przyśpieszenie do 100 km/h trzeba uzbroić się w cierpliwość. Silnik jest mało elastyczny - trzeba się namachać dźwignią zmiany biegów, zwłaszcza w przypadku jazdy po mieście;D

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Fotele są bardzo wygodne, mają dwie możliwości regulacji (przód-tył, pochylenie oparcia). Tylna kanapa jest szeroka i wygodna, niestety położona jest dość wysoko, przez co mam problem z przewożeniem pasażerów o wzroście 180 cm, głową ocierają o dach... Problem też stanowi wejście do tyłu - mało komfortowe. Jazda z kompletem pasażerów nie należy do najprzyjemniejszych. Wyciszenie w autku jest kiepskie, co sprawia, że niestety podczas jazdy wewnątrz jest głośno.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni jest niesamowicie dużo!!!:) To mnie urzekło w tym samochodzie. Wszędzie przestrzeń i swoboda ruchów. Na temat przestrzeni z tyłu najlepiej wyraził się ostatnio mój kolega - "O kurcze!Ile miejsca!Jak w magazynie!" Materiały użyte we wnętrzu pojazdu są bardzo wytrzymałe. Mój samochód ma już ponad 18 lat i nadal kokpit wystarczy przetrzeć żeby wyglądał jak nowy:)Do karoserii mam trochę zastrzeżeń, szybko łapie rdzę. U mnie problemem była prawa strona - przedni błotnik, nadkole i tył.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

2/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiew kiepski. Niestety również nie ma klimy. Ale pocieszająca jest możliwość zdjęcia dachu, oraz szyb z tyłu. Ogrzewanie - trzeba poczekać aż silnik się nagrzeje, ale jak już to nastąpi to grzeje... ojj grzeje;) Minusem jest hałas jaki dodatkowo jest generowany przy maksymalnie włączonym ogrzewaniu/nawiewie.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Z przodu widać wszystko rewelacyjnie - jak w autobusie. Delikatnie przeszkadzają słupki, ale można się do tego przyzwyczaić. Widoczność z tyłu była by idealna - gdyby nie tylne koło, które trochę ogranicza widoczność. Przez to ograniczenie udało mi się zbić tylną szybę o wystający pręt na parkingu (aaa i tu uwaga - tylne szyby do tego modelu są praktycznie niedostępne w Polsce, a jak już ktoś coś sprowadzi i sprzedaje to cena waha się od 600 do 1000 zł). Lusterka są MEEEGAAA - wielkie, z możliwością manualnej i elektrycznej regulacji, zapewniające rewelacyjną widoczność.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Ogólnie nie mam zastrzeżeń do elektroniki, można wiele zrobić samemu, schematy elektryczne są do zdobycia w internecie.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Hamulce były wymieniane po poprzednim właścicielu, może trochę na siłę, ponieważ oddałam samochód na przegląd i wymianę części, którym mechanik nie wróżył dalekiej przyszłości.... Reszta wymienionych części nie wymagała również szybkiej naprawy - raczej profilaktyka po jakiś niewielkich, dyskretnych objawach chlapania olejem lub mniej komfortowej jazdy.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Rewelacja

Widoczność

autor opinii
Paulina