Opinia Volkswagen Touran Cross 1.9 105KM (olej napędowy) van 2007r., ocena użytkownika (23cx)

Volkswagen Touran Cross 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.9 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-06-25

liczba wyświetleń: 6218

Spalanie

Jeżdżę z lekką nogą. Poniżej 5,8 nie da się zejść, pomimo że komputer pokazuje coś innego. Powyżej 130km/h to już robimy wir w zbiorniku paliwa. Wielkość auta (czyt. opór powietrza) daje znać o sobie.
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

By codziennie ciepło przywitać swojego przyjaciela:) a tak poważnie na jakość paliwa - żeby długo służył potrzebuje zdrowego karmienia.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Zarówno singlowi bez sportowego zacięcia jak i rodzinie wieloosobowej.

Ocena ogólna

Nie wyobrażam sobie lepszego auta dla rodziny, szczególnie powyżej dwójki dzieci. Bardzo wygodne, przemyślane pod kątem codziennej eksploatacji jak i długich tras, duży i wygodny bagażnik. Jest też bardzo wygodne dla dojazdów do pracy - jeden minus to parkowanie z uwagi na szerokość auta. Wspaniały samochód - jeśli kiedyś będę zmieniał auto rodzinne to tylko na nowego Tourana. Ale koniecznie z DSG.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Mam Tourana w wersji Cross. Jest podwyższony od standardowego, co powinno się przekładać na gorsze właściwości jezdne. Ale tak nie jest, prowadzi się jak po sznurku, trzeba tylko nie żałować kasy na kapcie - tylko te z najwyższej półki - auto jest dość ciężkie. Przy parkowaniu daje znać rozmiar auta, ale parktronic jest niezastąpiony.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Czuć, że czasami trochę brakuje mocy, ale na to się godziłem kupując ten samochód. Na niższych prędkościach jest bardzo elastyczny, zbiera się już od 1600 obr/min. Brak turbodziury to podstawowa zaleta. Skrzynia 6-biegowa jest nieco bezsensu, 6-ty bieg to tyle co 5-ty w skrzyni 5-biegowej.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Trochę słychać na wyższych obrotach i przy większej prędkości silnik. Komfort siedzenia rewelacyjny, dodatkowo możliwość regulacji każdego z foteli poprawia wygodę.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Niemcy zaprojektowali ten samochód z myślą o sobie. Projektanci myśleli na pewno, że będą nim jeździć. Wg mnie ergonomia jest wzorowa. Wszystko pod ręką.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Na pozytywną ocenę wpływa przede wszystkim wydajna klima jak i system z dogrzewaczem. Zimą naprawdę szybko robi się w środku ciepło. Jeśli ktoś może kupić z ogrzewaniem postojowym to już w ogóle rewelacja.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bez lusterek i parktronica bieda. Widoczność w lusterkach jest bardzo dobra, ale trzeba się przyzwyczaić, że "przez ramię" nic nie zobaczymy. Parkujemy raczej jak ciężarówką niż osobówką.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Padł regulator napięcia ale to się może zdarzyć w nowym alternatorze. Bez ładowania przejedziemy ledwie 20km. Potem już wszystko przestaje działać - bo wszystko jest na prąd.

Elektryka

5/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Nie ma dramatu, auto niezawodne - nie tylko moje. Koszty są umiarkowane.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wnętrze

autor opinii
charles