Opinia Chrysler Grand Voyager LX 2.8 2.8 CRD 150KM (olej napędowy) van 2006r., ocena użytkownika (23rr)

Chrysler Grand Voyager LX 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.8 2.8 CRD 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 90 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2013-02-19

liczba wyświetleń: 6502

Spalanie

W mieście, w korkach potrafi spalić tyle ilu mu nalejesz, ale w trasie wpełni załadowany to maks. 7,5 ON po autostradzie, a po polskich drogach, przestrzegając przepisów i niezbyt gwałtownie przyspieszając (czyli spokojnie) wynik 6 l/100 ON jest jak najbardziej realny. Niby dużo, ale pamiętajcie 7 o.s i DMC 2,7 t, a gabaryt też robi swoje. Bak ma 75 L i wystarcza na naprawdę długie wojaże, rekord w trasie to 1020 km i jeszcze troszkę bym przejechał.
diesel
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Aby nie był kombinowany, nie ma u nas fachmenów od tych aut i ci co udają, że się znają, robią więcej szkód niż pożytku!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Osprzęt, zawieszenie, paliwo i dobry akumulator! CRD musi mieć kopa z baterii.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom oraz tym którzy "zawsze mają coś do przewiezienia" i lubią jeździć w dalekie trasy bo na miasto raczej kłopotliwy z racji swej nieporęczności ;) ale mając miejsce parkingowe w firmie problem ten Was nie dotyczy ;)

Ocena ogólna

Gdyby było mnie stać, kupuję drugi taki sam tylko następnej generacji, jak na razie bez uwag, plusy przyćmiewają jakieś minusy - jak ktoś potrzebuje takie autobus, który przemieszcza pasażerów z polski do Chorwacji. Kocha go cała rodzina od najmłodszego do najstarszego ;).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Z zawieszeniem na EU (opcja) przypomina samochód osobowy, pochyla się na zakrętach, hamulce w CRD działają jak brzytew! Ukłąd jak to w Vanie, gumowaty. Parkowanie w mieście to katorga, ludzie parkuje jak fleje, a ja potrzebuje 5,7 metra aby się zmieścić ;) Wspomaganie mogło by mieć większe wspomaganie - na postoju.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Waży ponad 2,7t, ma tylko 150 km i 360 Nm momentu, ma to efekt pod tytulem, jakoś jade ale jakoś chyba słabo, jednak z pod świateł do 70-80 km/h nie ma zawodnika - automat i duży moment pomaga - ogólnie jak na VAN'a zadowalająco i wystarczająco.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort, komfort i jeszcze raz komfort. Pojemny i pakowny. Komfort SUPER - ale pamiętajmy to się buja, to się waha... to jest po prostu VAN. 110-120 km/h tempomat i jazda.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Pakowny, bagażnik w wersji S'N'Go czyli z chowanymi w podłogę fotelami jadąc w 6 osób w góry, na narty, mamy bagażnik który pomieści 3 wielkie walizki i jeszcze buty oraz kaski, niestety przy tych trzech postawionych rzędach narty musimy przewozić w boxie dachowym ;))))). Przy dwóch rzędach czyli 4 osobach, pojemność bagażnika przytłacza! Co do jakości, no cóż tutaj to parchowatość na całego ;), nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy lecz to nie jest Toyota, Nissan czy inny Golf, wynika to z innego "postrzegania" auta jako takiego. W USA jest to po prostu narzędzie dla rodzin, dla małego biznesu aby robil za pół ciężarówkę z punktu A do punktu B i aby był trwały, u nas samochód to obiekt chorego kultu i sąsiedzkiej zazdrości, dlatego auta tej klasy w USA to plasticzane mutanty ;) i nikomu to nie przeszkadza ;)

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

W lato zimno nawet w trzecim rzędzie, w zimie gorąco.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Duże lusterka to dobra widoczność na zewnątrz, ale długość tego autobusu to kłopot, nie widać tylnej szyby bo jest tak daleko ;)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Za młodu miał problemy z kotrolkami na desce, znikły wszystkie, ale ASO coś poreperowało i od 50.000 km spokój. Czasem nie działa szyba od pasażera, szczególnie w upał! winny jest chyba przełącznik w boczkach.

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Nic nie jest wieczne ale jak na razie raczej sama eksploatacja - typowy przegląd w nie ASO zawierający filtry oleje + (obsługa) wymiana filtra i oleju w ASB - 1000,- , bez ASB 700-800, rozrząd od 1299,- do 2300,- Komplet dobrych tarcz/klocków 700,-

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

w mieście mogłoby palić mniej i być o 1,5 m krótszy :P

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spokój i czisza dpdatkwo widać daleko ;). Jadąc tym autem relaksujesz się. Jazda to wypoczynek.

Komfort jazdy

autor opinii