Volvo V60 Summum 2012r. - opinia użytkownika
nadwozie: kombi
silnik: 2.0 D3 - 5 cylindrów (odpowiednik obecnego D4) 163KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 12 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 2 lata
data oceny: 2013-08-08
liczba wyświetleń: 20077
Spalanie
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Warto pomyśleć o tylnej kanapie z siedzeniami dla dzieci zastępującymi foteliki. Przednia szyba z filtrem UV doskonale spisuje się w słoneczne dni: słońce nie nagrzewa wnętrza, a klimatyzacja może chodzić na niższych obrotach - można się rozkoszować muzyką lub ciszą we wnętrzu. Jeżeli wszystkie szyby są antywłamaniowe (laminowane), cisza w pojeździe jest naprawdę znacząca - a wnętrze nagrzewa się w słońcu jeszcze mniej, co w moim V60 jest o tyle istotne, że lakier mam koloru czarnego perłowego (ember black pearl 487). Laminat blokuje bowiem część promieniowania UV, choć nie całkiem, jak w przypadku przedniej szyby z filtrem UV - taka szyba przednia może być oczywiście także laminowana. Nie warto inwestować w kompas we wstcznym lusterku (extra płatny), jeżeli bierze się nawigację, gdzie funkcja ta już jest - i działa nawet na obszarach/ w krajach, których nie ma na wgranej mapie. Warto zapłacić za listwę chroniącą zderzak przed zarysowaniem podczas załadunku bagażnika - chyba że lekkie zarysowania nie zburzą Twego ładu estetycznego. Kierowcom jeżdżącym często z pełnym obciążeniem polecam samopoziomujące się nadwozie (opcja Nivomat) - nie wziąłem jej, bo za droga/ za rzadko jeżdżę dociążony.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
V60 przekonałoby do siebie każdego, gdyby każdego było na nie stać - niestety, chyba jest dość drogie na tle konkurencji. Statecznemu panu przed emeryturą może wystarczyłby ekologiczny silnik D2, rodzinie z dwójką dzieci wystarczy D3 czy jego
Ocena ogólna
Ocena ogólna
10/10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
10/10
Układ kierowniczy
10/10
Hamulce
10/10
Parkowanie
9/10
Napęd
Elastyczność
10/10
Skrzynia biegów
9/10
Silnik
10/10
Przyspieszenie 0-100km
7/10
Przyspieszenie 60-120km
8/10
Przyspieszenie 80-120km
6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9/10
Resorowanie z obciążeniem
9/10
Fotele przednie
10/10
Fotele tylne
8/10
Jazda z kompletem pasażerów
10/10
Wyciszenie
10/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10/10
Przestrzeń z tyłu
9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10/10
Bagażnik
4/10
Jakość materiałów i wykończenia
10/10
Możliwość aranżacji
9/10
Karoseria
8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9/10
Widocznośc do tyłu
8/10
Widoczność w lusterkach
10/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
10/10
Elektronika
10/10
Naprawy
Niezawodność
9/10
Koszty napraw
6/10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Brak koła zapasowego - tylko zestaw naprawczy. Czujniki działają dobrze, ale nie można mieć do nich 100 % zaufania: raz, gdybym wyłączył zdrowy rozsądek i zdał się tylko na czujniki, przedni zderzak wylądowałby mi na słupku metalowym o wysokości ok. 50-60 cm - więc wydawałoby się, że wystarczającej, żeby czujniki nań zareagowały; owszem reagowały z daleka, lecz kiedy zbliżyłem się do słupka magle przestały ostrzegać przed przeszkodą. Nie można zrezygnować/ wybrać kierownicy bez aluminiowego elementu dekoracyjnego - byłby ewentualnie do przyjęcia, gdyby można było dokupić opcję podgrzewania kierownicy. A tak niestety zimą trzeba trzymać paluszki z dala od zimnego aluminium. Przy zamykaniu, roletą bagażnika ciężko trafić we właściwe miejsce. Dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku za dopłatą - niewielką co prawda, lecz nie w momencie zakupu nie figurowało w żadnym z pakietów. Brak regulacji środkowego podłokietnika dla kierowcy i pasażera.
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Przede wszystkim komfort jazdy, dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu (mam zwykłe, tj. dynamic), precyzyjnemu układowi kierowniczemu, bardzo wygodnym fotelom (skórzanym). Bardzo dobry zestaw audio - jak dobrej klasy kino domowe! W instrukcji/ książce obsługi wyczyłatem, że klimatyzacja jest odłączana automatycznie w sytuacji, gdy potrzebna jest maksymalna moc silnika - do dziś pamiętam wója, który w swym Golfie trójce wyłączał przyciskiem klimatyzację przed rozpocząciem wyprzedzania.
Komfort jazdy
Sprawdź także:
Volvo V60 - ogłoszenia, Volvo - forum użytkowników, Volvo V60 - średnie ceny,
Volvo - tapety na pulpit, Volvo - konfigurator felg, Volvo - tanie opony,
używane auto części, - części nowe, nawigacja GPS w telefonie,