Opinia Alfa Romeo 159 1.9 JTDM V16 150KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2007r., ocena użytkownika (24br)

Alfa Romeo 159 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 JTDM V16 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2014-02-12

liczba wyświetleń: 3751

Spalanie

Na trasie przy normalnej jeździe Alfa 159 spali w granicach 5.8 litra na sto kilometrów. Przy jeździe agresywnej to jest z prędkością powyżej 160 km na godzinę spala w granicach 8 litrów na 100
diesel
gaz
Miasto
9.50
11.00
Trasa
6.50
7.00
Cykl mieszany
6.00
6.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na podwodzie na zawierzszenie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

dbać o niego jak o swoją kobietę a nic Cię negatywnego nie zaskoczy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam samochód osobom ceniącym sobie niezawodność, ponieważ auto jest bardzo bezawaryjne wbrew opiniom kierowców którzy ulegając stereotypom uważają ze alfa się psuje. Poza tym jest to samochód bardzo pięknie zaprojektowany i znakomicie wyk

Ocena ogólna

Świetny samochód o bardzo atrakcyjnym i drapieżnym wyglądzie, jednocześnie przestronny, wygodny, znakomicie zaprojektowany, ekonomiczny. Znakomicie trzyma się drogi i sprawia że kierowca czuje się w nim jak ktoś specjalny. Wszystkie zegary itp są zrobione tak by to kierowca miał to wszystko na oku i pod ręką.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód znakomicie się prowadzi! Doskonale trzyma się drogi zarówno na suchym jak i na mokrym asfalcie wchodzenie w zakręty nie sprawia najmniejszych problemów. Zawieszenie jest wielo-wachaczowe więc autko znakomicie radzi sobie z wszelkimi nierównościami nawierzchni.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik w tym samochodzie to jednostka o pojemności 1.9 Diesel o mocy 150 konii. Praca cicha, równa, silnik bardzo żwawy. Lekko poniżej 2 tyś obrotów turbina sprawia że wciska nas w fotel a samochód pruje powietrze. Silnik znakomicie współgra ze skrzynią biegów. Jest bardzo dynamiczny i zapewnia moc wrażeń.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Ogólnie co do resorowania nie mam zastrzeżeń. Fotele w moim samochodzie są skórzane, kubełkowe, niewiarygodnie wygodne i nawet po przejechaniu 500 km nie czuje się najmniejszego dyskomfortu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu super. Jeśli chodzi o tył to nie polecam siadać osobom mającym powyżej 190 cm. To sportowa limuzyna i dach z tyłu schodzi w dół tak by sprawiać wygląd auta sportowego.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zastrzeżeń

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

w sumie najgorzej jest z widocznością przez tylną szybę to z powodu wysoko uniesionego tyłu samochodu. Poza tym rewelacja.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bez zastrzeżeń

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

bez napraw oprócz wymienionych zarówek przód i tył.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

bez niespodzianek

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy prędkości 180 km na zimowych oponach nie czujesz w ogóle żadnych turbulencji czy czegoś w tym rodzaju. Auto znakomicie trzyma sie drogi, jest wyciszone, masz wrażenie jak by było przyklejone do nawierzchni po której mknie.

Komfort jazdy

autor opinii
Grzegorz