Opinia Suzuki Wagon R+ 4x4 1.3 DOHC 93KM (benzyna) mini-van 2004r., ocena użytkownika (24fq)

Suzuki Wagon R+ 4x4 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.3 DOHC 93KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2014-04-24

liczba wyświetleń: 4544

Spalanie

Ogólnie fajnie. Gorzej jest wtedy, kiedy robi się ślisko i samochodzik decyduje się na korzystanie z napędu na 4 łapy. Prowadzi się go wtedy świetnie, ale za cenę większego spalania.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

W modelach 4x4 - tylny układ przeniesienia napędu. Warto, aby przed zakupem obejrzał go mechanik. Ewentualne naprawy są kosztowne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wagonik, przynajmniej mój, nie lubi ruszać bez krótkiej (pół minut do minuty) rozgrzewki.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam osobom jeżdżącym głównie w mieście. Napęd 4x4 pomoże też na śliskiej drodze (podwożenie dzieciaków do szkoły po drogach gruntowych). Również da się nim zrobić krótki wypad za miasto nawet w konfiguracji 2+2

Ocena ogólna

Uroczy samochodzik - zalety z potężną nawiązką rekompensują wady.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się troszkę jak dyliżans, ale jest to wymuszone wysoką sylwetką. Układ kierowniczy świetny w mieście, jednak nieco zbyt czuły w trasie. Hamulce świetne. Parkowanie - każde, podkreślam, każde miejsce należy do tego samochodu.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jak każdy Japończyk - lubi wysokie obroty. Skrzynia biegów ok, ale dźwignia mogłaby być bardziej precyzyjna (trafienie we wsteczny wymaga odrobiny wprawy). Silnik to perełka - zerowy apetyt na olej. Na niskich biegach przyspieszenie jest świetne, jednakże już 4ka jest traktowana jak nadbieg. Napęd 4x4 jest świetny, szczególnie zimą, chociaż wał i dyfer produkują sporo hałasu.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Cudem komfortu to Wagonik nie jest, chociaż wolę jeździć nim niż Astrą3. Zarówno z tyłu jak i z przodu jest bardzo wygodnie - nawet dla wysokich pasażerów. Komplet mięsa na pokładzie nie zmienia zbytnio charakterystyk. Wyciszenie, szczególnie w wersji 4x4 z hałasującymi napędami, mogłoby być lepsze.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Jeśli idzie o ilość przestrzeni dla pasażerów, to to autko wydaje się większe od środka niż od zewnątrz. Ergonomię psują tylko nisko umieszczone uchwyty na kubki. Bagażnik do dużych nie należy, ale mieściliśmy się w niego z żoną na 2-tygodniowy wyjazd - nie grzeszy przestrzenią, ale jest bardzo ustawny. Materiały - jak w Japończyku - niby paskudne, ale za to nie trzeszczą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Silnik osiąga temperaturę roboczą w ciągu 5ciu minut (przy dużym mrozie rekordem było 8), więc cieplutko robi się błyskawiczne. Klimatyzacja również jest bardzo wydajna - trzeba jej jednak często doglądać - w instalacji mieści się raptem 400g czynnika chłodzącego.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność - super, w dowolnym kierunku.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W 10letnim samochodzie nie działają 2 lampki podświetlające pokrętła nawiewu - niby nie dramat, ale jednak. Co do elektroniki - albo jej nie ma, albo nie sprawia problemów :)

Elektryka

7/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jedyne usterki, jakie się mi przytrafiły, powstały na skutek nieprawidłowej obsługi przez poprzedniego właściciela - przy napędzie 4x4 wypada czasami wymienić olej w tylnym moście, a on o tym zapomniał. Poza tym tylko eksploatacja.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W zasadzie nic - wiedziałem, na co się decyduję.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Kapitalny silnik i 4x4

Napęd

autor opinii
Maciej