Opinia Skoda Octavia 1.8 TSI 160KM (benzyna) liftback 2010r., ocena użytkownika (24fz)

Skoda Octavia 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.8 TSI 160KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 84 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2014-04-17

liczba wyświetleń: 1833

Spalanie

Podałem średnie wartości w mieście dochodzi do 11 w dużych korkach. W trasie od 5,3 wlekąc się na 6 biegu do 9 na trasie warszawa poznań przy średnio 200 km/h. Jadąc około 130/140 będzie 7 litrów.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na napinacz rozrządu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na zużycie oleju.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto kupuje auto nowe i jeździ max 3 lata.

Ocena ogólna

Ogólnie auto oceniłbym na 7/8 punktów i byłoby nie źle. Ale napinacz i podejście do klienta (serwisowałem auto od początku do dziś w ASO) to po prostu żart. Serwis jest dramatycznie kiepski i mają wszystko w d..pie. A to wpływa źle na całokształt i moje odczucie jest takie że fajne auto ale trochę jednorazówka.

Ocena ogólna

4/10

Układ jezdny

Układ jezdny na wysokim poziomie łączy dobrze miękkość zawieszenia z trzymaniem się drogi oraz możliwość jazdy z wyższymi prędkościami. Dobre hamulce.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik bardzo zrywny i elastyczny. Jak na tę klasę pojemności trudno o konkurencję. Skrzynia dosyć dobra (ale lekko haczy). Jeśli ktoś przymknie oko na zużycie oleju (około 1 litr na 5000 kilometrów) to ok. Poza tym beznadziejna trwałość. Strzelił napinacz rozrządu po 80000 tysiącach no i remont za 6000 zł. Tu w skali daję 1/10 beznadzieja a Skoda ma to w dupie.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort i resorowanie na bardzo przyzwoitym poziomie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Tu jest na mocno średnim poziomie ale trzeba popracować nad jakością. Nowa wersja 3 idzie tu o mały krok do przodu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie szybko łapie ale przy zaparowanych szybach jest już średnio.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność jest ogólnie bardzo dobra.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jest nie źle ale szyby elektryczne wydają dziwne dźwięki z silniczków zwłaszcza od kierowcy. Mam wrażenie że silniczek zaraz padnie.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

No i byłoby naprawdę dobrze gdyby nie ten zakichany napinacz. Zrobił się dramat w ASO bo Skoda mnie olała z gestem dobrej woli. (powinni takie rzeczy w akcji serwisowej usunąć a nie doić klientów) i ponad 6000 złotych poszło. poza tym auto trzymali 2 miesiące. Serwis to żart.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Do niczego jest trwałość silnika. Słaby też jest lakier (bardzo się rysuje i jest miękki).

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest bardzo elastyczny no i ma moc. Auto śmiga jak wolnossąca 3 litrówka.

Napęd

autor opinii
Luk