Opinia Citroen Xantia 2.0 HDi 90KM (olej napędowy) kombi 2001r., ocena użytkownika (24k4)

Citroen Xantia 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDi 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 234 585 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2014-07-28

liczba wyświetleń: 1365

Spalanie

spalanie zależy do nogi, jak łagodnie się jedzie to mieści się xantia w 6.0L, jak jest but to max 6.7L a,e buti to znaczy 150/160km/h na autostradzie, w mieście podobnie jak na autostradzie wychodzi. KLIMA działa nos stop
diesel
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przede wszystkim na stan techniczny, dużo jest złomów w sprzedaży. Xantia nie lubi kompromisów, Cena zakupi gra drugorzędną rolę, przy zakupie najważniejszy jest stan techniczny

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

każdemu

Ocena ogólna

wad to nie ma, chyba że dla kogoś wadą jest hydrauliczne zawieszenie, ale to nie wada tylko przywilej

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzenie Xantii jest wręcz wspaniałe, autko jedzie jak po szynach, bardzo ciężko mimo prób aby wyprowadzić z równowagi xantię. Układ kierowniczy działa bardzo lekko Hamulce brzytwa, UWAGA : działają inaczej niż w klasycznym samochodzie. Parkowanie, jak z każdym dużym autem, czasami są problemy

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik HDi jest bardzo elastyczny, mam wersję 90koni, więc czasami brakuje mu mocy, trzeba się zastanowić jak chcesz wyprzedzić ciężarówkę i z daleka coś już jedzie z przeciwka. Na autostradzie silnik HDi pokazuje co potrafi, prędkość stała 150/160km/h nie robi na nim większego wrażenia, a i spalanie jest w miarę, ciężko przekroczyć 7L ON

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Hydrauliczne zawieszenie to jest to: xantia płynie po drodze, jak statek na morzu, czy pusty czy załadowany pasażerami nawiedzenie jest samopoziomujące i zawsze ma stały prześwit drogowy. Xantia jest cicha w środku, widać że producent się postarał, w końcu jak Xantia była w salonach to 100000tys zł kosztowała,

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

miejsca z przodu jest sporo, nie ma wrażenie ciasnoty, z tyłu też nawet wysokie osoby siedzą wygodnie i bez uczucia że jest mało miejsca. Bagażnik w kombi jest mega pojemny Jakość materiałów wykończenia wnętrza jest na wysokim poziomie, nic nie trzeszczy . Karoseria full ocynk, rdza się tego auta nie ima, chyba że ktoś już jakieś naprawy robił to może rdza się pojawiać

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

wentylacja jest maga wydajna, wiatr we włosach. Zdecydowanie wersja w klimą, klima działa bardzo dobrze. szybko schładza wnętrze nawet w mega duże upały

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

widoczność dobra, z przodu bradzo dobra,

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

nie ma żadnych awarii

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Xantia jest bardzo mało awaryjna, obsługa ogranicza się do tankowania i okresowej wymiany oleju i części typowo eksploatacyjnych ,

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wbrew obiegowym opiniom Xantia jest autkiem bardzo dobrym, i na pewno zawiezie z punktu A do punktu B i wróci bez żadnych niespodzianek

Niezawodność

autor opinii
Darekk