Opinia BMW seria 5 e-61 2.5 163KM (olej napędowy) kombi 2004r., ocena użytkownika (24ny)

BMW seria 5 e-61 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 163KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 257 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2014-09-28

liczba wyświetleń: 1946

Spalanie

Silnik jest bardzo ekonomiczny. Na trasie jadąc bardzo delikatnie i uważnie można zejść do 6L/100km - jadąc normalnie (tak do 120km/h) bez przywiązywania uwagi na spalanie wyjdzie nam ok. 6,7L/100km. Na długiej trasie (1500km) ładunek na max'a i prędkości często 140-180km/h wyszło mi 7L/100km. Gdy nie resetowałem komputera przez 4tyś.km średnia wyszła mi 7,3L/100km. Spalanie w mieście bez wariowania 8,5L/100km.
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie uważajcie na samochody powypadkowe to uchroni was przed późniejszymi problemami.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na co dzień cieszcie się jazdą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód mogę polecić każdemu. Moja żona przy poprzednich samochodach które mieliśmy coś tam zawsze im wytykała (zazwyczaj jakieś drobnostki ale zawsze) tym jest zachwycona pod każdym względem.

Ocena ogólna

Zalety opisałem wyżej. Ten samochód jest prawie idealny: dobrze wygląda, dobrze jeździ, jest dynamiczny i oszczędny, nie traci na wartości, nie psuje się, jest wygodny i świetnie się prowadzi; czego chcieć więcej? Jeździłem wieloma samochodami i tylko jeden oceniam lepiej niż ten (ale było to też BMW tyle że serii 7 E-65). Naprawdę nie łatwo znaleźć coś lepszego z tych lat i za te pieniądze. Polecam.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Auto bardzo dobrze trzyma się w zakrętach. Zachowuje się bardzo neutralnie, nie czuć w ogóle że jedziemy autem z napędem na tył. Zawieszenie ma gdzieś czy samochodem jedzie jedna osoba czy pięć z bagażnikiem pełnym bagażu - zawsze prowadzenie i zachowanie na drodze jest pewne i przewidywalne. Układ jezdny jak dla mnie idealny.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik pracuje cicho, jest elastyczny (400Nm), oszczędny i dynamiczny. Skrzynia jest dobrze zestopniowana. Biegi wchodzą precyzyjnie. Czego chcieć więcej od napędu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy bardzo wysoki. We wnętrzu jest bardzo cicho. Fotele z przodu jak i z tyłu są bardzo wygodne. Skóra jednak trochę twarda przez co czasami występuje efekt jeżdżenia na siedziskach.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze zapewnia dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Schowków nie ma za wiele. Drażni wolno otwierający się schowek po stronie pasażera. Bagażnik duży, pod podłogą jest porządek, świetny patent z podnoszeniem tylko szyby gdy do bagażnika chcemy wrzucić jakieś drobiazgi.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

klimatyzacja i wentylacja sprawują się bardzo dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność w każdym kierunku bez zastrzeżeń .

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bmw kombi w elektryce ma jedną zauważoną przeze mnie (i nie tylko) wadę - uszkodzeniom podczas podnoszenia i upuszczania klapy bagażnika ulegają przewody które biegną obok zawiasów.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Ceny części trochę droższe niż średnia ale rozrząd mamy na łańcuchu więc ogólnie przy niskiej awaryjności licząc tylko eksploatacyjne koszty jest dobrze.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

6 cylindrów w rzędzie i 400Nm w BMW robi niesamowite wrażenie

Napęd

autor opinii