Opinia BMW seria 3 2.0 M47N 150KM (turbo diesel) kombi 2005r., ocena użytkownika (24pb)

BMW seria 3 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 M47N 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2014-10-19

liczba wyświetleń: 2612

Spalanie

Przy tej mocy spalanie świetne. Sam układ paliwowy jest wrażliwy na słabe paliwo. Naprawdę opłaca się nawet od czasu do czasu zalać jakiegoś PowerDiesel.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
4.30
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bardzo dokładna diagnostyka komputerowa , sprawdzenia czy nie ślizga się sprzęgło i auto nagrzewa się i trzyma temperaturę. Sprawdzać odpalanie na zimnym silniku , wtedy wychodzi sporo , zaczynając od przepływomierza , modułu świec lub wtryskiwaczy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dogrzanie silnika oraz unikanie małych prędkości obrotowych " mniej niż 1,5 tys".

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby ,które jeżdżą dużo i na długich trasach.

Ocena ogólna

Szukać...i jeszcze raz szukać dobrego egzemplarza. Jeśli mamy pewne i nie składane z 3 auto to nic się nie dzieje. Warto trochę dołożyć i dokładnie sprawdzić auto. Koszty wymiany wtrysków i turbiny są duże. Z całą pewnością jeszcze raz kupiłbym to auto.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzi się bardzo dobrze. Seryjne zawieszenie i dobre opony pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów. Hamulce są rewelacyjne. Tarcza 300 mm zdaje pewność pewnego hamowania. W użytkowaniu drogowym nie jesteśmy wstanie przegrzać tarcz.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Elastyczność jest słaba na seryjnym osprzęcie ,tj.turbina 1749. Auto budzi się powoli i słabo jedzie z niskich obrotów. Trzeba zdać sobie sprawę że nie jest to pojazd miejski. Biegi są długie i to bardzo przeszkadza w mieście i procentuje w trasie. Zakres pracy dobry dla silnika to ok 2 tys - 4 tys. Maksymalny moment obrotowy zaczyna się od ok 2,1 tys obrotów do 3,2 tys i spada. Maksymalna moc do 3,5 do 4,3. Samochody wychodzące z tym silnikiem miały często więcej niż seryjnie deklarowane 150KM.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jest dobry. Jeżdżąc na oponach 225x40x16 komfort i zawieszenie na tym cierpi.Czuć każdą dziurę na drodze. Fotele w wersji M pakietowej są świetne. Dobre wyprofilowanie , trzymanie boczne i regulacja oparcia podudzi. Wyciszenie jest dobre lecz na drzwiach go zabrakło , przez co słychać otoczenie. Największym problemem prze szybkiej jeździe są seryjne lusterka. Po prostu tworzą zawirowania powietrza i przez to jest głośno w kabinie. Problem znika przy M pakietowych.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Auto ewidentnie robione pod kierowce. Deska rozdzielcza jest ku niemu skierowana dzięki czemu możemy w wygodny sposób podczas jazdy odsługiwać wyposażenie pokładowe. Rozmieszczenie przycisków jest poprawne. "Niemieckie" - nie zaskakuje m wszystko jest na swoim miejscu. W kabinie wszystko spasowane bardzo dobrze.Nie nie trzeszczy i skrzypi mimo dużego przebiegu. Najwyższe modelowo wersje "INDIVIDUAL" były świetnie doposażone a możliwość konfiguracji była duża.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przy M pakietowych lusterkach jest wyraźnie mniejsza widoczność choć nie przeszkadza to w jeździe. Da się wszystko ustawić aby zniwelować martwe pole,

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika BOSCH a to daje wiele. Złącza zrobione dobrze i jeśli nikt się do nich nie dobierał to z reguły nie ma problemów. W BMW wadą jest moduł comfort ,który potrafi zaskoczyć niedoświadczonych mechaników. Koszty wymiany małe.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Naprawy na oryginalnych częściach nie należą do tanich. Jest dużo zamienników w m które czasami nie warto inwestować - "przepływomierz". Dostęp do elementów silnika jest dobry.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak wyciszenia w drzwiach.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii
Paweł