Opinia BMW seria 5 520i 2.0 M52 150KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (24pg)

BMW seria 5 520i 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 M52 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 500 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2014-10-23

liczba wyświetleń: 2929

Spalanie

Po założeniu instalacji gazowej nie odczułem różnicy w pracy silnika, a koszt jazdy zmniejszył się o połowę. Do tego silnika polecam założenie dobrych wtryskiwaczy LPG i reduktora z zapasem mocy, pozwala to uniknąć wielu problemów.
benzyna
gaz
Miasto
13.00
15.00
Trasa
7.80
9.00
Cykl mieszany
10.00
12.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Największym problemem tego modelu jest poprzedni właściciel. Na pewno trzeba zwrócić uwagę na układ chłodzenia.

Ocena ogólna

BMW e39 jest połączeniem samochodu sportowego i eleganckiej limuzyny, która daje wiele przyjemności z jazdy. Warunkiem bezproblemowej eksploatacji BMW jest bezwypadkowe nadwozie i podstawowa obsługa przez mechanika, który zna się na autach tej marki. Silnik mimo stosunkowo małej pojemności potrafi całkiem sprawnie napędzać ten samochód, jedynie w górach trzeba dość mocno zwiększyć obroty, żeby utrzymać płynność jazdy. Samochód idealnie nadaje się na długie trasy, do takich warunków jest stworzony. Wersję 520i z instalacją LPG polecam jako samochód do codziennej, w miarę oszczędnej jazdy, dla ludzi którzy cenią samochody ze sportowym charakterem.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się wyjątkowo dobrze, zawieszenie skutecznie pochłania nierówności, dzięki temu zachowuje się bardzo neutralnie nawet w ciasnych zakrętach. Układ kierowniczy jest precyzyjny i ze względu na trochę słabsze niż w większości samochodów wspomaganie kierownicy pozwala lepiej kontrolować sytuację na drodze. Parkowanie nie sprawia trudności, trzeba mieć tylko dobrze ustawione lusterka, ponieważ widoczność przez wysoko umieszczoną tylną szybę jest ograniczona. Hamulce są skuteczne i nawet bardzo ostre hamowanie nie robi na nich wrażenia.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik o pojemności 2000cm3 w układzie R6 po 300tys. km przebiegu pracuje jak nowy. Bez problemu współpracuje z instalacją LPG, pod warunkiem że nie jest to instalacja założona najniższym kosztem. Przyspieszenie jest wystarczające do normalnej jazdy. Skrzynia biegów ma idealnie dobrane przełożenia na długą trasę, w mieście trzeba często zmieniać biegi.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest mocną stroną BMW e39, zapewnia wysoki komfort jazdy, przy szybkiej jeździe auto prowadzi się bardzo pewnie. Fotele w podstawowej wersji są przeciętne, ale dostępne są różne sportowe i komfortowe odmiany, ze sterowaniem ręcznym i elektrycznym.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca jest dość dużo, ale mniej niż u konkurencji (Audi A6 C5, Mercedes W210). Zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre, do tej pory żadnej korozji. Według mnie wnętrze wygląda ponadczasowo, wyposażenie jest bogate, a materiały są najwyższej jakości. Obsługa przełączników jest intuicyjna i nie sprawia trudności. Ogólnie standard wnętrza kojarzy się z klasą biznes.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest skuteczna, klimatyzacja chłodzi dość mocno.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Przez 3 lata żadnych problemów z elektroniką. Wymienione tylko czujniki wału/wałka rozrządu ze względu na sparciałe kable, które powodowały zakłócenia w pracy silnika.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny oryginalnych części są wysokie, ale można kupić coraz tańsze zamienniki. Trzeba uważać na jakość części, bo ich trwałość może być bardzo niska w tym modelu. Samochód nie toleruje zamienników części elektronicznych, zazwyczaj nawet nowe nie pracują poprawnie, lepiej kupić używany oryginał.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Wojtek