Opinia Dodge Caliber SE 1.8 16 V GEMO 150KM (benzyna+gaz) hatchback 2006r., ocena użytkownika (24w4)

Dodge Caliber SE 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 16 V GEMO 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2015-04-07

liczba wyświetleń: 4299

Spalanie

Trochę trudno mi wyliczyć miasto, bo jeżdżę bardzo małe odcinki - 4-5 km
benzyna
gaz
Miasto
9.50
11.50
Trasa
8.00
9.40
Cykl mieszany
8.90
9.90

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprawdzić podświetlenie zegarów. Za dnia nie od razu widać, czy się świecą. Reszta - jak każdy samochód. Zawieszenie (tuleje wahaczy), korozja dołu drzwi itp.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Niektórzy oczekują wielkiej elastyczności i dziwi ich, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu samochód reaguje z opóźnieniem. Tu trzeba redukować bieg, dostosowywać szybkość do zakrętów. Ten samochód lubi jazdę zgodą z przepisami!!! Wtedy prowadzi się świetnie

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom, którzy chcą czegoś więcej niż przemieścić się z punktu A do B. Tym, którzy umieją związać się emocjonalnie z maszyną. Odradzam tym, którym podoba się skoda octavia

Ocena ogólna

Samochód z duszą, świetny wygląd i przyjemność użytkowania. Ponadto - oryginalność, charakter. Nic tylko się zakochać, a wtedy wad się dostrzega

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Spodziewałem się, że będą problemy, bo przesiadłem się z Leona. A tu - pięknie. Oczywiście, trzeba zwolnić na zakrętach, ale przy tej wadze i wysokości - to normalne.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność i przyspieszenie szosowe silnika 1,8 - wystarczające, ale w leonie było lepiej. Można sobie z tym poradzić redukując bieg. Zazwyczaj na krętej drodze zaczynam wyprzedzać na trójce

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jest znakomicie. Oczywiście, powyżej 120 km/h robi się głośniej, ale to nie mercedes S

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia bdb z wyjątkiem wkurzających przełączników obrotowych (światła. Czasem włączając kierunek wyłączam światła.Jakość materiałów. Kierownica i fotele - świetnie. Środkowy panel - słaby, łatwo się rysuje.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie mam nic do zarzucenia. Zima warto mieć na stałe włączony tryb nogi/szyba. Bo nagrzaniu sprężarka klimy włącza sie na krótko, przesusza i jest super.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jest bdb mimo niewielkiej szyby tylnej. Słupki są szerokie, ale nie szersze niż u innych i to wymogi bezpieczeństwa

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam uwag, ale musiałem naprawić podświetlenie zegarów, a wymiana żarówek nie jest łatwa

Elektryka

8/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Mam historię serwisowania, raczej wiarygodną, przez te 180 tys nic się nie zepsuło; prędzej parę rzeczy się zużyło. To normalne. Ceny części sprawdzałem - niskie. Usługi ASO już wyższe, bo to serwis jeepa

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spodziewałem się problemów, a jest świetnie

Układ jezdny

autor opinii
Andrzej