Opinia Volvo XC 60 2.4 201KM (olej napędowy) terenowy 2012r., ocena użytkownika (255x)

Volvo XC 60 2012r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 201KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 120 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2016-01-08

liczba wyświetleń: 5281

Spalanie

Kolegom spała średnio poniżej 8 litrów mnie średnio 8,2 do 8,5. Zimą większe spalanie dochodzi do 9 litrów. Jeżdzę większość na odcinkach 20 km. Trasy sporadycznie, miasto sporadycznie.
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Napęd na tylne koła czy nie hałasuje i nie jest nadmiernie zużyty.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

okresowa wymiana wycieraczek z przodu najlepiej co dwa lata.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom, podruże, trudno dostępne dojazdy, ośnieżone, oblodzone, nierówności dojazdu- podwyższone zawieszenie. Długie trasy, jazda nocna nie męczy tak siedzisko wyżej i samochody z przeciwka tak nie oślepiają, duże bezpieczne auto.

Ocena ogólna

Samochód wart ceny. Właściwości jezdne, komfort, niezawodność, bezpieczeństwo. Ładna sylwetka. Łatwo dający się powiększyć bagażnik.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Napęd na cztery koła działa, szczególnie przydatny w czasie nagłych skrętów na śliskiej nawierzchni i zimą. Komfort jazdy prawie jak w normalnej osobówce. Na zakrętach auto pochyla się i trzeba się do tego przyzwyczaić tym bardziej odczuwalne bo fotele znacznie wyżej umieszczone niż w normalnie. Układ kierowniczy może to nie jest bmw czy audi ale w zupełności wystarczająco precyzyjny. Wspomaganie dobrze dopasowane. Wymaga sporo miejsca do zaparkowania, samochód szeroki.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

silnik daje frajdę z jazdy powyżej 2000 obr. Przyśpieszenie potrafi wgniatać w fotel. Szczególnie dynamiczne wyprzedzanie powyżej 100 km nawet na 6 biegu czuć wtedy te 200koni. Poniżej setki wymaga redukcji do 5 a nawet 4 biegu.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Bardzo dobry komfort jazdy. Super pozycja wygodna do siedzenia. Jazda nawet powyżej 1000 km nie stanowi problemów i nie przyprawia o ból pleców. Wyciszenie dobre. Samochód przestronny ale 5 osób dorosłych to raczej max na dystansie do 200 km. Z tyłu mieszczą się osoby nawet 180 cm wzrostu.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu miejsca wystarczająco dla osó każdego gabaryty i postury. Z tylu znacznie mniej ale wystarczająco. Ergonomia bardzo dobra oprócz umiejscowienia przycisku hamulca ręcznego z lewej strony obok przełącznika świateł , włączenie i wyłączenie wymaga pochylania się do przodu wkurzające szczególnie jak stoicie pod górkę. Wykończenie bardzo solidne, nawet po 4 latach nic nie skrzypi, wszystko wygląda jakby wyjechało z salonu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

OK, bez zastzreżeń.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Szczególnie Widoczność do tylu ograniczona. Wystarczają czujniki zbliżeniowe. W moim egzemplarzu nie mam czujników z przodu, czasami przydałyby się, szczególnie przy parkowaniu w parkingach przodem do ściany, nigdy nie wiadomo czy mamy jeszcze 30 cm luzu czy jedynie 10 cm, ale ich brak nie jest bardzo uciążliwy.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

4 lata bez zastrzeżeń i usterek.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Prawie 5 lat bez wymiany elementów. Przejechane 120 tyś km.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Przycisk hamólca ręcznego umiejscowiony niefortunnie. Niby detal a irytuje.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Pomimo gabarytów dynamiczna jazda, nie jedna osobówka zostaje w tyle.

Napęd

autor opinii
Piotr