Opinia Ford Mondeo mk3 2.0 TDDi 115KM (olej napędowy) hatchback 2003r., ocena użytkownika (257s)

Ford Mondeo mk3 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 TDDi 115KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 198 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 13 lat

data oceny: 2016-03-06

liczba wyświetleń: 875

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.30
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na korozję drzwii, koło dwumasowe, problemy z otwieraniem bagażnika z tyłu-rzadko ale czasami się zacina, wodoszczelność kadłuba

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnować niskich obrotów silnika w zakresie 1500-2000 rpm, o ile się da. Zbyt niskie obroty (np. 1000<=rpm) powodują rozregulowanie wtryskiwaczy. Silnik przed wyłączaniem musi popracować chwilę na niskich obrotach. Natomiast przed wyruszeniem, wbrew nowoczesnym opiniom, silnik powinien chociaż troszkę się rozgrzać na jałowym biegu co także przyczynia się do wydłużenia jego żywotności. W niskich temperaturach np -18 C może nie odpalić, trzeba doładować akumulator. Elektryka - światła przednie - też jest zawodna dla xenonów, ale okazuje się że czasem wystarczy kilka lub kilkanaście razy zgasić i zapalić światła, aby oba reflektory się świeciły, zwykle świeci się jeden. Niskie zawieszenie może być problemem jeżeli się zjeżdza z wysokiego krawężnika, a opony nie mają odpowiedniego ciśnienia. Trzeba zwrócić szczególną baczność na szczelność opon z oryginalnymi felgami.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Raczej tak

Ocena ogólna

Ogólnie bardzo dobrze się prowadzi, przy 225 km/h bardzo dobra stabilność jazdy nie trzęsie. Niestety brak 6-go biegu aby osiągnąć 230-240 km/h i grozi wejściem obrotów silnika w strefę czerwoną 4500-5000 rpm. W toyocie corolli jak się wchodzi w strefę czerwoną to komputer odcina dopływ paliwa, aż samochód wychamuje do 70 mil/hr, tutaj nie ryzykowałem wchodzenia w zakres niebezpiecznie wysokich obrotów dla silnika pomny na doświadczenia z za lekką Toyotą. Ponadto 198000 - przedni zamek maski był naprawiany koszt 100 zł.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

W 2015 były regulowane wtryskiwacze, nie psują się tylko rozregulowują. Ponieważ nie były wymianiane nie wpisałem. Koszt naprawy to 700 zł. W 2016 / 196000 skrzynia biegów była regenerowana, koło dwumasowe zostało też podreperowane aczkowliek całkowity koszt napraw wyniósł ok. 700 zł. Też nie wpisałem gdyż nie wymieniono starych części na nowe. Co do drzwi to od strony kierowcy występuje problem korozji, natomiast druga strona to problem uszczelnienia drzwii.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Drzwi od dołu korodują, zacinają się zamki bagażnika w hatchbacku i maska silnika - brak możliwości otwarcia bez klucza.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy, transmisja można nawet przerzucać bez sprzęgła (ale to tylko dla wyszkolonych kierowców, którzy już jeździli na skrzyniach asynchronicznych przystosowanych do tego działania).

Inne

autor opinii
Mario