Opinia Ford Galaxy GLX 1.9 TDI 90KM (turbo diesel) van 1998r., ocena użytkownika (25dj)

Ford Galaxy GLX 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.9 TDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 314 880 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2016-10-19

liczba wyświetleń: 1154

Spalanie

Najniższe średnie spalanie - 5,6, najwyższe - 9,3.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Układ wspomagania kierownicy, elektryka - szczególnie tylnej klapy oraz ogólny stan pojazdu (już przecież leciwego).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeci bieg potrafi "wyskoczyć". Ogólne zasady eksploatacji samochodu z turbiną i silnikiem diesla.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom z małymi dziećmi.

Ocena ogólna

Samochód udany. Pakowny, solidnie wykonany, komfortowy i ekonomiczny. Wady to nękające drobne usterki układu elektrycznego/elektroniki oraz stosunkowo słabe osiągi.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Na trasie w zakrętach, jak to van, trochę się pochyla, choć nigdy nie straciłem nim przyczepności. Zawieszenie trwałe i komfortowe. Układ kierowniczy precyzyjny, ale niektóre elementy wspomagania dość szybko uległy zużyciu.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Wady i zalety silników TDI są powszechnie znane. Z jednej strony trwałość i niezła elastyczność, a z drugiej strony głośność oraz brak mocy (90 KM to jednak trochę za mało na ten samochód, choć wielkiej tragedii nie ma).

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Zawieszenie to mocna strona tego samochodu. Z jednej strony jest komfortowe, z drugiej jazda z pełnym obciążeniem nie sprawia żadnego kłopotu. Podobno słabą stroną są łączniki stabilizatora w przednim zawieszeniu. Ja wymieniłem je tuż po zakupie i już od tego momentu nie dały o sobie znać.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

To także bardzo mocna strona tego auta. Obszerność wnętrza, dobrej jakości materiały wykończenia oraz niezłe spasowanie. Wnętrze łatwo można aranżować w dowolnej konfiguracji. Ergonomia znakomita. Tylko zabezpieczenie korozyjne nie jest na aż tak wysokim poziomie. Są miejsca, gdzie już korazja postępuje, ale nie w zastraszającym tempie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ta kategoria wypada średnio, ale auto ma dość dużą powierzchnię do schłodzenia/ogrzania.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Są momenty, że widoczność ograniczają słupki z przodu i olbrzymi tył samochodu. Z czasem można do tego przywyknąć.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

To słaba strona, szczególnie blado wypada elektryka w tylnej klapie. Awarie to niegroźne, ale denerwujące, tylko raz samochód nie chciał odpalić, gdy awarii uległa stacyjka.

Elektryka

4/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Ogólnie na 6 lat eksploatacji nie było tego tak wiele. Nie wiem skąd tak niska pozycja tych samochodów w niemieckich rankingach niezawodności.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ elektryczny mógłby być solidniej wykonany, ale wiem, że w niektórych modelach jest gorzej.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ekonomika i niezawodność

Niezawodność

autor opinii
Artur