Opinia Citroen Xsara Millesime 2.0 2.0 HDI 90KM (turbo diesel) hatchback 2000r., ocena użytkownika (25f1)

Citroen Xsara Millesime 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 2.0 HDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 297 800 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2016-12-07

liczba wyświetleń: 2390

Spalanie

Bardzo ekonomiczne autko. Dobry silnik + nieduża masa własna = ponadprzeciętny wynik. Polecam.
diesel
gaz
Miasto
5.70
-.--
Trasa
4.40
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdza na progach i podwoziu, tylna belka, elektryka.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobrze byłoby gdyby pojazd był garażowany bo zakładam, że ewentualne problemy z elektryką mogą być spowodowane wilgocią.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto zarówno dla małej rodziny jak i dla studenta. Produkcja zakończyła się w 2006 więc nawet zadbane samochody można nabyć w rozsądnej cenie.

Ocena ogólna

Zalety: przestronność, ekonomiczność - spalanie na naprawdę niskim poziomie, elastyczność, niezawodność, niski koszt części, dobra jakość wykończenia. Do wad zaliczyłbym słabe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, czasami szwankującą elektrykę, delikatne plastiki w kratkach nawiewu, słyszałem również, iż w niektórych przypadkach trzeba wymienić w tych autach tylną belkę (mi się to nie zdarzyło), jak się dużo jeździ po polskich nierównych drogach to należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego, wymieniałem też część środkową rury wydechowej ale to sprawka rdzy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

W swojej klasie moim zdaniem najlepsze auto, po pierwsze średnich gabarytów ale bardzo pojemne - idealne do parkowania nawet dla kobiet, świetne właściwości jezdne oraz układ kierowniczy, rewelacyjnie działające hamulce w porównaniu do innych aut.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Ten silnik jest bardzo dobry, układ common rail powoduje, że przyśpiesza się płynnie pomimo niedużej mocy (90 km). Nie ma tu żadnych filtrów cząstek stałych i innych wydziwnieć więc w przypadku normalnej eksploatacji (wymiana oleju itp) jest "niedozajechania". Sam zrobiłem 300 tyś. bez większych kłopotów. Prosta a jednocześnie elastyczna konstrukcja powodują komfort jazdy. Skrzynia biegów mogłaby działać moim zdaniem troszkę płynniej, lecz skoro się nie psuje to jest ok.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Raczej nie powinno narzekać się na komfort jazdy, zarówno w pustym jak i zapakowanym do pełna i obciążonym aucie. Fotele przednie mogłyby być troszkę lepiej wyprofilowane gdyż w długich trasach czuć lekki dyskomfort. Drugim zauważonym przeze mnie mankamentem jest wyciszenie, które powinno być lepsze. Co prawda jest to diesel, który przejechał już prawie 300 tyś. i pewnie należałoby wymienić uszczelki w drzwiach i sprawdzić szyby (pewnie podobnie jak w innych autach z takim przebiegiem ale jak dla mnie trochę za głośno;))

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu i z tyłu jest satysfakcjonująca. Dodatkowo dzielona kanapa z tyłu oraz naprawdę duży jak na tę klasę bagażnik powodują, że auto jest naprawdę ergnomiczne. Po złożeniu siedzeń tworzy się olbrzymia płaska powierzchnia. Sam przewoziłem tym autem za jednym razem dużą kuchenkę stojącą oraz wielką zmywarkę i wszystko się zmieściło!. Rozmieszczenie oraz przejrzystość kontrolek i przycisków jest ok. Trzeba się przyzwyczaić do przycisku klaksonu umiejscowionego nietypowo oraz manetek otwierania okien na centralnej konsoli. Jak dla mnie ok i w dalszej perspektywie użytkowania bardzo intuicyjne rozwiązanie. Jakość materiałów wykończeniowych nie jest najgorsza bo auto 16 letnie wygląda lepiej niż te dzisiejsze 3-4 letnie, natomiast można by zmienić niektóre delikatne plastiki kratek wentylacyjnych. Natomiast jeśli chodzi o karoserię to nie jest źle chociaż mogliby bardziej zabezpieczyć podwozie. Zakładam, że to wina niegarażowania auta oraz soli jaką sypią w naszym kraju wszędzie zimową porą, jednak gdy go sprzedawałem próg od strony kierowcy nadawał się już do naprawy, a w lewym również widoczne były delikatniutkie ślady rdzy, przy czym podwozie też musiało już zostać lekko zaatakowane przez "rudą bestię". Karoseria nadwozia jednak się uchowała i nie widać na niej śladów rdzy.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo dobrze działa ogrzewanie jak i klimatyzacja w pojeździe. Chociaż ciężko ustalić idealną temperaturę przy manualnym pokrętełku. Wymieniałem jedynie chłodnicę klimatyzacji jednak mogło to być spowodowane wcześniejszym bliskim spotkaniem z jelonkiem. Innych wad nie zauważyłem.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność w moim odczuciu bardzo dobra, chociaż z uwagi na niską pozycję osób siedzących na przednich fotelach niscy kierowcy powinni sobie podłożyć podkładkę:) Lusterka ok, widoczność do tyłu trochę gorsza ale raczej standardowa.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektroniczny całkiem dobrze zabezpieczony przed wilgocią choć miałem 2 razy problem z otwieraniem elektrycznym przedniej szyby, poluzował się jakiś kabelek i raz działało raz nie. Byłem u elektryka i zrobił mi to za 20 zł. Natomiast po roku znowu jakiś problem pojawił się z szybą tzn. nie łączył jeden przycisk i trzeba było naciskać z 20 razy by zamknąć szybę co było frustrujące (otwierała się normalnie). Dodatkowo raz miałem sytuację, że auto wpadło w tzw. tryb awaryjny i nie można było przekroczyć 2 tyś obrotów. 2 elektryków wskazywało różne przyczyny, głównie jakieś czujniki ciśnienia. Na koniec okazało się rzekomo, że trzeba było wymienić jakąś wiązkę elektryczną. Jednak to auto 16 letnie więc zakładam, że takie rzeczy mogą się zdarzać choć z fachowcami w naszym kraju nie jest najlepiej.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Samochód raczej się nie psuje, oprócz normalnych części eksploatacyjnych, które są tanie nie należy się przejmować.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Głównie elektryka ale naprawdę w ograniczonym zakresie, głównie problemy z zamykaniem okien elektrycznych.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Sinik jest niewątpliwie jednym z atutów tego samochodu i pomimo, że jest to auto francuskie jeśli ktoś wymienia na bieżąco części i płyny eksploatacyjne to powinno mu służyć długie lata. Drugą niesamowitą rzeczą jest przestronność oraz możliwość aranżacji przestrzeni załadunkowej. Trzecią niskie spalanie.

Napęd

autor opinii