Opinia Peugeot 307 2.0 HDi 90KM (olej napędowy) hatchback 2004r., ocena użytkownika (25gs)

Peugeot 307 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 HDi 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 257 500 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2017-02-24

liczba wyświetleń: 1925

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
5.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan silnika, elektroniki.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobre paliwo, oleje, filtry.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Na pewno nie pedantom, którzy (jak ja) lubią, aby wszystko działało i było na tip-top.

Ocena ogólna

Dużo drobnych usterek. Dobry, trwały silnik, ładne nadwozie. Nie najtańsze części.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Auto dość dobrze trzyma się drogi i bardzo wygodnie prowadzi. Układ wspomagania kierownicy w wielu egzemplarzach wydaje wyjące dźwięki i ma tendencję do psucia się. Hamulce są słabe, trzeba się do nich przyzwyczaić (wymiana wszystkich 4 tarcz i klocków niestety nie pomogła). Parkowanie nowym użytkownikom może sprawiać problemy (nie widać przodu maski).

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Silnik 90KM nie jest wybitnie dynamiczny, niemniej wielu innych kierowców można zostawiać w tyle :) Ma on zalety nie do pobicia: turbina o stałej geometrii, fabryczny brak koła dwumasowego i filtra cząstek stałych FAP. Jest bardzo trwały (prawie 270 tys. przebiegu i na bloku nie widać ani jednego wycieku). Miałem kilka drobne wycieki z okolic miski olejowej. Ważne tylko, żeby używać paliwa z zaufanych stacji i regularnie zmieniać filtry oraz olej (leję fabrycznie stosowany Total). Skrzynia ma nie do końca dobrze obliczone przełożenia (jadą za np. traktorem na 3 bieg jest za wolno, na 2 za szybko). Czasami nie wskakuje bieg wsteczny.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele wygodne. Wyciszenie przeciętne: od 130-140 km/h w górę auto wyje jak wahadłowiec kosmiczny.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Auto jest małe, ale wnętrze z przodu ma przestronne. Przy komplecie (5) pasażerów na tyle bywa ciasno. Bagażnik dość duży, przy rozłożonych fotelach można przewieźć dwa duże rowery. Karoseria nie rdzewieje, po 12 latach były tylko dwie małe kropki korozji. Przednie błotniki, nadkola są plastikowe, na naszych drogach to plus. Obsługa całkiem wygodna, chociaż osobiście nie lubię pomarańczowego podświetlenia deski.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie ok, klimatyzacja manualna szału nie robi.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Duże szyby, lusterka mogłyby być większe. Nie widać przodu maski.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik HDi 90KM to największy plus.

Napęd

autor opinii
K.