Opinia Citroen C5 hatchback 3.0 v6 207KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (25m1)

 
 

Citroen C5 hatchback 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)
silnik: 3.0 v6 207KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 95 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 8 lat
data oceny: 2017-09-18
liczba wyświetleń: 380

Spalanie
Benzyny przyznam się nie wiem od razu zagazowałem swoje cytryny .Jedna pali 14L i nijak to zmienić Automat druga manual 16L nie wiem od czego to zależy ale zwykle od 207 koni które się wykorzystuje :) nawet w jeździe po chlebek :)
  benzyna gaz
Miasto 10.00 14.00
Trasa 10.00 12.00
Cykl mieszany 10.00 14.00
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Tu dużo by było mówić ale cytrynka ma tyle cech mówiących o tym że tu byłam bita tu się ze mną źle obchodzili że miejsca by brakło .
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Wymiany klocków nie jakieś tam textar czy mikody - nie mieszać firm - lać co popadnie i zmieniać olej (syntetyk) dolewać płynów - i katuj bo jest nie do zdarcia .
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Demonom prędkości i wyczynowcom nie polecam auto uczy spokoju i rozleniwia ( później cię wyprzedzę ) mówię sobie hehe i tak się dzieje . ale nic na chama . Wybacza błędy , nie rdzewieje , To auto jest dla zwykłego polaka który coś wie o auci
Ocena ogólna
Zaskakuje mnie cały czas citroen ,przykład byczy przy skręcaniu ? to znaczy że co to jest zepsuta maglownica? nie !! brak płynu w zbiorniku hydro . jak by pompa za długo pracowała to szło by ją zniszczyć i tak dalej i tak dalej - obsługa i reakcja na to co się dzieje i auto malina .Dla mnie rewelacja .
Ocena ogólna
10 / 10
Układ jezdny
Dałem najwyższe noty ale ... koła w ostrym max zakręcie na mokrej nawierzchni obślizgują -tył nigdy nie udało mi się go zmęczyć by zarzucił ,nawet prowokując na śniegu czy mokrej nawierzchni-trzyma się jak przyspawany .Kierownica za lekko chodzi ale przyzwyczaiłem się za to na autostradzie bajka ,wyłącza się w połowie i auto nie skacze przy 200km/h Hamulce to słabość gdy chcesz objechać jak najtaniej -nie hamują jak byś tego wymagał lub słabo - po wymianie kompletu tarcze klocki ATE problem zniknął hamulce żyleta. Parkowanie :) to zaleta mojej kobiety powiedziała że audi A3 parkuje się gorzej przodem niż cytrusa tyłem (z czujnikami oczywiście)
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
10 / 10
Parkowanie
10 / 10
Napęd
Silnik V6 to moc która na 4 biegu jedzie 50 i 170km/h 5bieg tez można używać przy 70km/h ale do dynamicznych nie należy :) Jeden z najcichszych silników bez buczenia szarpania i innych zjawisk ,tempomat od 4bieg i min 50km/h szybciej nie włączysz. Silnik co będę się rozpisywał-produkowany do dzisiaj więc? Tanie części ,dostępność ,łatwość naprawy itp. a co się zepsuło? pociekł olej z pokrywy zaworów po 90tyś naprawa 30min . Przyśpieszenia takie że trzeba skupiać się na drodze i prowadzeniu acz wolał bym jakieś 350koni :)
Elastyczność
10 / 10
Skrzynia biegów
8 / 10
Silnik
10 / 10
Przyspieszenie 0-100km
10 / 10
Przyspieszenie 60-120km
10 / 10
Przyspieszenie 80-120km
10 / 10
Komfort jazdy
Tutaj każda ale to każda zła wypowiedz o citroenie i jego zawieszeniu jest ludzi co nim nie jeździli ,posiadam 2 cytrusy opinia będzie tez,jadą wygłuszają i resorują w najwyższym komforcie. Przesiadka po roku do Audi A3 kobiety wzbudziło szok i mdłości po 10 minutach ostrej jazdy ( męczeństwo przyśpieszenia 103KM ) i ze wszystkimi drgającymi rzeczami w środku i na kierownicy ,hałasy z zewnątrz itp nasunęła pytanie , nie chcesz go sprzedać ? bo się chyba rozpada. Fotele miśki są zajebiste ,miłe ciepłe miękkie i nie odparzają tyłka,skóra zepsuła by klimat w tym aucie .Acha dobrze się czyszczą nie zmieniają kolorów itp.
Resorowanie bez obciążenia
10 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
10 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
10 / 10
Wyciszenie
10 / 10
Nadwozie i wnętrze
Jak dla faceta który lubi się rozpasać we własnym fotelu i jajka mieć zawsze wentylowane nie ściśnięte zęby z niewygody i czasami bez wychodzenia z auta je poprawić to auto dal was :) z tyłu dziunia może dać niezłego kopa ,zwłaszcza w opisanych miśkach powyżej . Co chcieć od bagażnika wielkiego jak stodoła w którym i szyba się dźwiga a mało tego opuszcza się na ziemie do załadunku towarów bez wysiłku .Jakość materiałów ? hmmm. plastiki się nie łamią ,specjalnie nie brudzą ,łatwe w czyszczeniu nie trzeszczą . Siedzenia miśki rewelacja !! Żadna skóra nie daje tej przyjemności z siedzenia. A karoseria hmmmm 13 lat auto i zero rdzy ,odpryski nie rdzewieją ,maska ALU tam nie ma co się przyczepić a światła przez 13 lat jak nowe . Materiały klasa nie narzekam a rozbierałem już to i owo ,nie pękło itp.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
10 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
10 / 10
Możliwość aranżacji
10 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Ten model grzeje jak wściekły i chłodzi mocno ,A termiczne szyby ,poczytajcie co dają .Zimą pierwsze promienie słońca i nie ma zamarzniętych szyb , w lecie normalnie wsiądziesz i będziesz kręcił kołem kierownicy bez parzenia i fotele cię nie poparzą , skóra czarna nagrzewa się okrutnie ale w innym modelu dam znać .
Wentylacja i ogrzewanie
10 / 10
Widoczność
Dałem 9 z przodu bo słupek akurat mi niekiedy przeszkadza bo jest gruby i gdy parkujesz na milimetry wręcz zawadza :) . Lusterka w środku za małe ale używam raz na rok :) za to lusterka wsteczne ustawiają się tak na koła tylne by nie wbić się w krawężnik mnie zaskoczyło . Po odbiciu lewarkiem zmieniają położenie na normal. Nie oceniona pomoc by nie podrapać felg o krawężnik przy cofaniu .
Widoczność do przodu
9 / 10
Widocznośc do tyłu
10 / 10
Widoczność w lusterkach
10 / 10
Elektryka/Elektronika
Elektronika wnerwia gdy nie miałeś nigdy kontaktu z komputerem pokładowym . A to za małe ciśnienie w kole a to załączyłem ci automatyczne wycieraczki ,a za mocno hamowałeś i zaświeciły się awaryjne (po przyśpieszeniu wyłączają się automatycznie) A cewka ci umiera (wymiana co 60tyś /km -Czyli pokaże błąd ANTYPOLUTION FAULT bo wypada ci zapłon co jakiś czas i mieszanka jest nie taka co poczują czujniki .A to Za mało prądu bo dowaliłeś za dużo wzmacniaczy Audio i wpadnie ci ekonomy mode i wymieniać by było bez końca . Jedno co przeczytałem w innej opinii się sprawdza Nie wolno jechać do mechanika i elektryka .Po 3 dniach błąd się sam skasuje i kontrolki znikną . Jeśli błąd antypolution utrzymuje się stale to tylko zimą -Nie wiem czemu ale w modelu z manualem tego nie mam ,jest totalna cisza na komputerku .Dlaczego ? bo poprosiłem (elektryka) żeby wszystkie udziwnienia nie komunikował tylko te potrzebne do jazdy Paliwo olej itp. no i krytyczne -cholera zapomniał o poziomie płynu w zbiorniku spryskiwaczy ach....:) ta elektronika dolej tu dolej tu heheheh
Elektryka
10 / 10
Elektronika
10 / 10
Naprawy
Naprawiam sam -dużo rzeczy to eksploatacja przy nerwowej szybkiej jeździe się po prostu niszczy ale ewidentnie padło wyrzutnik bo gazownik przypalił mi styki bo po założeniu gazu coś zaczęło szwankować teraz 3 lata spokój po wymianie - chłodnica się pociła i 300zł dla mnie i wymiana w godzinę to był relaks ,zacisk się zapiekł że potrzebowałem nowego ale działał tylko ręczny wyskoczył na przeglądzie strasznie licho. pompka spryskiwaczy pękła - za późno płyn zimowy znowu moja wina . Komplet tarcz i klocków ATE bo już nie hamowało i kilka naprawdę drobiazgów by auto było pociechą a nie udręką .Dodam że Francuz zrobił wszystko tak by nie narobić się przy naprawie i uwierzcie tak jest - chyba że przed wami ktoś miał mechanika po Niemcach to naprawdę potrafi sobie ukrzywdzić .
Niezawodność
10 / 10
Koszty napraw
10 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Nie osiąga 250km/h dlaczego?
Napęd
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Bałem się elektryki bo miało złą sławę po 2 latach kupiłem drugiego citroena i kupie trzeciego bo moja chce w automacie . Nie ma cyrków przy naprawie jak w audi choć cała elektronika w cytrynie to jest NIEMIECKA i dlatego się psuje ,wszystko co francuskie jest trwałe jak beton a psuje się to co ma napis made in germany i zaczniecie od czujników kół made in germany . Nie dajcie się omamić to Niemiec na grzebał tak by auto miało złą sławę i nie było konkurencją do ich aut. Elektryka kasuje się po 3 dniach max po 7 i wszystkie kontrolki wracają do normy - to był dla mnie szok - ale fajny bo elektrykowi nie płace. Nie gnije i cztero biegowy automat ma 5 bieg ale o tym przekonacie się po 180km/h
Niezawodność
autor opinii