Opinia Kia Venga L + fun + navi 1.6 Cvvt 125KM (benzyna) mini-van 2016r., ocena użytkownika (25p9)

Kia Venga L + fun + navi 2016r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.6 Cvvt 125KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 13 300 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2018-02-22

liczba wyświetleń: 2245

Spalanie

W mieście w korkach spalanie szybko rośnie (u mnie max to 7,5L), tak samo na autostradzie przy 140 nawet do 8L. Ostatnio w trasie drogami krajowymi (ponad 500km) spalanie wg kopmutera 5,8 a z dystrybutora 6,4 a wcale nie byłem zawalidrogą (na tym dystansie 20 km autostrady 140km/h i ekspresowki 50 km 120km/h). Spalanie maleje wraz z dystansem który pokonujemy. Na trasach do 10km bedzie o litr więcej niż gdy robimy jednorazowo powyżej 15-20 km.
benzyna
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto dopłacić do wersji 1,6 - zrywniejszy od 1,4 (ale bez szaleństw) a pali mniej co najmniej o pół litra "na setkę".

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom 2+1, 2+2 osobom lubiącym wsiadać a nie wpadać do auta. Wyżej sie siedzi, lepiej widać drogę i otoczenie.

Ocena ogólna

Mogę polecić. Autko przemyślane funkcjonalne i z prostymi silnikami benzynowymi.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Kia dobrze trzyma się drogi, pomaga w tym mocny układ hamulcowy wspomagane przez abs esp, asystent ruszania pod górę (nie trzeba używać ręcznego). Zawieszenie jest na tyle sztywne, że auto nie przechyla się w szybko pokonywanych zakrętach, ale na tyle spreżyście, że na dziurach nie powypadają nam plomby ani nie dostaniemy choroby morskiej. Dla mnie w sam raz. Kierownica chodzi lekko (po co się siłować) a wraz ze wzrostem prędkości lekko sztywnieje - w końcu to nie sportowe auto.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 1,6 pracuje cicho a po rozgrzaniu na wolnych obrotach jest wręcz niesłyszalny -zagłuszymy go radiem już na poziomie 6-7 głośności (z 45) lub dmuchawą nawiewów na poziomie 4 (z 8). Na zimno silnik klekocze przy zwalnianiu (około 2500-2000 obr/min), ale po około kilometrzr to ustaje - podobno ten typ tak ma (klekocze układ napinacza hydraulicznego łańcucha rozrządu lub kasacja luzów zaworowych- nasila się ze strzeniem się oleju). Skrzynia biegów o 6-ciu przełożeniach działa dobrze, skoki lewarka w sam raz (nie jest to honda) a same biegi wskakują łatwo bez zbędnych oporów. Jedynie przy probie szybkich zmian i niedokładnym wciśnięciu sprzęgła synchronizatory nie dają rady i skrzynia zgrzytnie. Po części przyczynia się do tego długi skok pedału sprzęgła. Skrzynia i silnik są ze sobą dość dobrze zgrane. Na 6-ce można przyśpieszać, jednak na autostradzie lepiej zredukować do 4-ki - jest wtedy dużo szybciej i łatwiej przyspieszyć (a można na 4-ce rozpędzić się do 170km/h). Biegi są zestopniowane dość "blisko siebie" - dzieli je około 500 obrotów i np przy 65 km/h komputer czasem podpowiada aby wrzucić już 6-ke!

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawoeszenie jak już wcześniej pisałem ani twarde ani miękkie. Zarówno jadąc samemu jak i z kompletem pasażerów nie zmienia za bardzo charakterystyki resorowania, przy pełnej obsadzie nie dobija ani nie przechyla się mocniej. Fotele są dość sztywne z tapicerką która łatwo czyścić (obkopane przez dzieci, czy rozsypane okruszki itp). Sam fotel kierowcy nie męczy przy dłuższej jeździe - podłokietnik pozwala oprzeć rękę i się tak nie męczymy (pasażer również -ma oddzielny podłokietnik). Płynna regulacja pochylenia oparcia,wysokosci fotela w przypadku kierowcy a także zagłówki przednie z regulacją na wysokość jak i poziomo (można go 3-stopniowo przyciągnąć do głowy). Tylne siedzenie dzielone 4/6 jest przesuwane (lewa i prawa cześć osobno) przód-tył regulując zarazem pojemność bagażnika, regulacja pochylenia oparć -skokowa ale jest. Co do wyciszenia, to tak. Silnik jest nieźle wyciszony, powyżej 3000 obrotów zaczyna dawać o sobie znać. W trasie powyżej 100km/h zaczynają się szumy opływającego powietrza, ale można z pasażerami rozmawiać bez krzyczenia. Powyżej 130już jest głośniej ale dalej nie trzrba krzyczeć aby się porozumieć z pasażerami, jedna z tymi z tylnej kanapy trzeba podnieść głos aby się zrozumieć. Silnik jest na tyle cichy, że jak dłużej jefziemy i zatrzymamy się na skrzyżowaniu mamy wrażenie że silnik zgasł - tak cicho pracuje,trzeba przyciszyć radioaby go usłyszeć. Denereuje natomiast kiepskie wyciszenie nadkoli - bo jazda po chropowatym asfalcie jest zaraz słyszana i to denerwuje, podobno po części winne tu są opony i po ich wymianie jest lepiej - chociaż ja zarówno na letnich jak i zimowych to słyszę - może na zimowych jest to odrobinę cichsze, ale dalej jest.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca jest pod dostatkiem. Na tylnej kanapie zmieściłem dwa foteliki i nosidełko i drzwi można zamknąć. Urzywam do tego pasów, bo isofix mocno jest oddalony od krawędzi kanapy i przez to bym trzeciego nosidełka nie zmieścił. Jest duży schowek zamykany przed pasażerem, dwie przegrody pomiędzy siedzeniami przednimi i dwa uchwyty na kubki dwa gniazda zapalniczki,kieszenie w drzwiach z uchwytami na butelki (z przodu i z tyłu). Dwa osobne podłokietniki dla kierowcy i pasażera, podłokietnik na tylnej kanapie. Plastiki są twarde i łatwo się rysują, ale za to łatwo jest je umyć byle zwilżoną szmatką. Bagażnik z podwójną podłogą, segregatorem i jeszcze pod spodem koło dojazdowe. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy płaską podłogę. W bagazniku jest kolejne już (trzecie w sumie) gniazdo 12V, oświetlenie i haczyk do powieszenia torby z zakupami. Bagażnik prosty i ustawny.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze ze schłodzeniem auta. Zimą wnętrze nagrzewa się szybko (po około 3 km już ciepło leci z nawiewów - przy temperaturze na zewnątrz -5) Dodatkowy plus za podgrzewaną kierownicę i przednie fotele (dwa stopnie podgrzewania) -pakiet fun. Jedyny mankament jest z wentylacją taki, że dmuchawa od 4 położenia w zwyż mocno huczy, a tryb automatyczny gdy chce szybko schłodzić lub nagrzać wnętrze ustawia wentylator aż na 6 i huczy jakby w środku był huragan. Brakuje opcji soft, ale zawsze można recznie zmniejszyć szybkość pracy wentylatora.Plus jeszcze za funkcję odparowywamia/odmrazania szyb od wewnątrz.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność w kazdym kierunku dobra przez wysoką pozycję - jedynie szerokie przednie słupki troche mogą początkowo przeszkadzac4,ale szybko można się przyzwyczaić. Duże podgrzewane,elektrucznie regulawane i składane lusterka są w sam raz. Przy cofaniu pomaga kamera (navi)która w dzień bardzo pomaga, ale po zmroku bardzo mało widać nabardzo małą odległość. Ponadto kamera mocno podatna na zabrudzenua w złych warunkach (deszcz, śnieg itp)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Na razie wszystko działa bez problemu

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Za naprawy nic nie płaciłem bo nic sie nie psuło. Coroczny przegląd w ASO Kia 760zł z czyszczeniem klimy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii