Opinia BMW X3 E 83 2.0 150KM (olej napędowy) inne 2005r., ocena użytkownika (25rd)

BMW X3 E 83 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: inne

silnik: 2.0 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 199 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2018-07-22

liczba wyświetleń: 2439

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
8.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie kupować używanych BMW X3 E83.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na wysokie koszty napraw.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, których szczególnie nie lubię.

Ocena ogólna

Wniosek po 6 latach eksploatacji: BMW X3 (E83) to najbardziej awaryjny i najbardziej kosztowny w utrzymaniu samochód, jaki posiadałem. Po 10 letnim doświadczeniu z trzema Mercedesami (190, C klasa, E klasa) stwierdzam, że BMW to ładna (rzecz gustu, oczywiście) ale bardzo droga tandeta, nie dorównująca pod względem jakości i niezawodności większości tańszych, popularnych marek na rynku. A od Mercedesa BMW dzieli Kosmos. BMW X3 kupiłem od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 105000 km. Przebieg potwierdzony przez ASO. Cena zakupu w 2012 roku - 65.000 zł. Przez 6 lat bardzo oszczędnej eksploatacji (średnio 16000 km rocznie, głównie dalekie trasy) koszty poważniejszych napraw przekroczyły 20.000 zł (bez przeglądów, bez wymiany oleju, klocków, tarcz, itp). Psuje się w tym samochodzie niemal wszystko, włącznie z dźwignią hamulca ręcznego, pękają sprężyny zawieszenia. Wykonanie i jakość wnętrza - to poziom poniżej Fiata 126p. Kokpit trzeszczy, skrzypi, schodzi lakier z kierownicy i rączek drzwi. Dotychczas posiadałem "malucha", fiata 125p, Poloneza i 3 Mercedesy. BMW oceniam najniżej. To nie jest samochód, który za regularne serwisowanie i delikatną jazdę odpłaci się długą, bezawaryjną eksploatacją. To samochód dla tych, którzy łudzą się, że BMW to gwarant solidności i niezawodności. To po prostu bardzo kosztowna tandeta dla naiwnych, do których niestety się zaliczyłem. Skrót BMW (Będziesz Miał Wydatki) sprawdził się w moim przypadku w 100%. Nie polecam nikomu tej marki, a w szczególności tego modelu.

Ocena ogólna

1/10

Układ jezdny

Bardzo dobre, sztywne prowadzenie. Duża stabilność toru jazdy.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Zbyt mały moment początkowy na drugim biegu. Zbyt mała moc silnika do masy pojazdu.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Dość twarde zawieszenie, Fotele przednie wygodne. Zbyt mały zakres regulacji kierownicy w płaszczyźnie: przód - tył.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Tandetne wykończenie. Skrzypienie i trzeszczenie elementów kokpitu. Fatalna jakość materiałów wykończeniowych wnętrza. Poziom poniżej fiata 126p.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

1/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

W wysokich temperaturach klimatyzacja nie radzi sobie. Ogrzewanie O.K. Nieszczelna, tandetnie wykonana obudowa filtru kabinowego jest przyczyną dostawania się dużych ilości kurzu i pyłu do wnętrza.

Wentylacja i ogrzewanie

1/10

Widoczność

Zbyt małe lusterka boczne.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

4/10

Elektryka/Elektronika

Psuje się czujnik deszczu, sterownik wycieraczek.

Elektryka

8/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Wyjątkowo awaryjny i kosztowny w naprawach samochód. Mimo oszczędnej eksploatacji (około 16000 km rocznie) i delikatnej jazdy wyłącznie po drogach utwardzonych w samochodzie tym psuje się niemal wszystko.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wyjątkowo awaryjny i bardzo drogi w naprawach samochód.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wygodny na długich trasach.

Komfort jazdy

autor opinii
Piotr