Opinia Renault Trafic 2.0 KM (benzyna) van 2004r., ocena użytkownika (25rs)

 
 

Renault Trafic 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: van
silnik: 2.0 KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 500 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 8 lat
data oceny: 2018-08-26
liczba wyświetleń: 78

Spalanie
Silnik ma oszczędny, a zarazem mocny i dość trwały. Może dlatego że nie oszczędzam na olejach, nie cisnę mocno w pedał. Spala jak większa osobówka. Byłem i jestem zadowolony, że Trafic tak mało palił jest, był taki tani w eksploatacji. Mam nowego także benzynowego. Pali nie dużo więcej choć jednak więcej o litr, dwa. Do nowego nie ma tak szerokiego wyboru instalacji lpg więc zwlekam z założeniem, zobaczymy za parę tygodni. Jako stary kierowca z doświadczeniem w Trafikach polecam wam jako posiadaczom Trafica dbanie o silniczek. Nie deptanie go po gazie, spokojną jazdę. Odwdzięcza się bardzo!
  benzyna gaz
Miasto 9.00 10.00
Trasa 7.00 8.00
Cykl mieszany 9.50 9.00
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Silnik! Czy czasem przebieg nie jest przekręcony. Niestety to zmora polskich komisów lub handlarzy. Czy był eksploatowany na dobrym oleju (tylko syntetyk), regularnie, bez oszczędności.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Jest wysoki więc nie do wszystkich garaży wchodzi przez bramę. Czasem trzeba położyć lub odpiąć antenę CB. Sam zaczepiłem w garażu o rury pod sufitem i straciłem antenę za 200zł. Można pamiętać o gumie na silnik w okresach zimowych i jesiennych. Może być stara wycieraczka podłogowa. Po co? To taki patent zawodowych kierowców i fachowców. W nocy, właściwie rano Skroplona para wodna lub rosa nie osadza się na świecach i przewodach. Nie może wtedy wystąpić na zimnym silniku efekt przerywania na jednych cylindrze. Jak nie miałem gumy czasami się zdarzył efekt jesienią. Po położeniu gumy na silniku ręką odjął, to działa! nietypowo chodzącą skrzynią biegów raczej się nie stresować. Poczytać w necie. One takie są, tak mają. Tak to nic, dobre auto!
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
To uniwersalne auto, przynajmniej wersja osobowa. Służył mi głównie do pracy w terenie, delegacjach (nagłośniania koncertowe). Spałem w nim, pracowałem w nim ale i podróżowałem z rodziną na wczasy. Przejechałem ho, ho, dużo, prawie pół m
Ocena ogólna
Udany bus. Kupiłem właśnie nowego więc liczę na powtórkę historii eksploatacyjnej. W środku troszkę prosty (w nowym niewiele zmienili!) ale przyjemny. Trafic w wersji osobowej jest całkiem wygony. Cena zakupu wyższej wersji osobowej w stosunku do innych nie jest strasznie przesadzona choć mogła by być niższa (nasze zarobki). Polecił bym Renault Trafic z 2004r, w benzynie. Moja opinia o Trafic pozytywna, zasłużona.
Ocena ogólna
9 / 10
Układ jezdny
Bus ma jedną istotną zaletę. Jest maksymalnie pakowny, a przy ogromnym przeciążeniu świetnie się trzyma drogi. Jest jak pudełko sześcienne. Zapakować można wszystko i w każdej konfiguracji. Silnik benzynowy jest niezły, trzyma moc nawet po prawie półmilionowym przebiegu. Tankowany przeważnie na BP, mają dobre paliwo trzymające standardy i są mili, pomocni. Unikam Orlen i Ukoil. Paskudne paliwo, a obsługa wiecznie z muchami w nosie. Trafik osobówka to udanym bus, mam już nowy, zobaczymy różnice.
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
10 / 10
Parkowanie
10 / 10
Napęd
Już pisałem, silnik jest dzielny i elastyczny. Skrzynia biegów chyba troszkę nieudana. Była w pieszym roku 3 razy w serwisie, zawsze jednak to samo. Trzeba polubić albo znienawidzić i tak jeździć. Mimo, że jej toporność mnie na początku denerwowała, chwile dziwnych odgłosów stresowały szybko się oswoiłem. Skrzynia dzielnie działa już parę lat. I dalej potrafi być czasami głośna. Nikt dokładnie nie wie co jest grane. Żeby pocieszyć napiszę że w nowym Trafiku zaczyna też świrować. Już się nie przejmuje bo bym zakwitł w ASO. Tak pomykam. Zresztą ASO nie widzi żadnej wady. Skrzynia to jedyny dziwny temat w Trafiku, Vivaro, Master i Movano. Trzeba przyznać że mimo dziwactw wciąż długo działa, paść jakoś nie chce.
Elastyczność
10 / 10
Skrzynia biegów
5 / 10
Silnik
10 / 10
Przyspieszenie 0-100km
7 / 10
Przyspieszenie 60-120km
8 / 10
Przyspieszenie 80-120km
9 / 10
Komfort jazdy
Resorowanie jak to we Francuzach świetne. Siedzenia kierowcy w wersji osobowej są zbyt miękkie. Można zamienić od wersji towarowej (twardsze) co osobiście polecam. Siedzenie z tyłu standardowe, nic specjalnego. Nigdy nikt się nie skarżył. W wersji osobowej z plastikami, a nie wszędzie tekturą wyciszenie dość dobre. Słyszałem że w blaszakach tektura działa jak pudło rezonansowe i potrafi przy 100km/h głucho huczeć. W wersji z tapicerką normalną jest w porządku.
Resorowanie bez obciążenia
9 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
9 / 10
Fotele tylne
7 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
10 / 10
Wyciszenie
9 / 10
Nadwozie i wnętrze
Z jakością plastików bym dyskutował. Można było ładniej, estetyczniej, lepiej, z lepszych jakościowo materiałów. Przestrzeń chyba najlepsza ze wszystkich busów jakie widziałem. Super ustawny i pakowny bus! Trafik i Vivaro świetnie nadają się do zabudowy indywidualnej, na kampera czy busika turystycznego.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
10 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
7 / 10
Możliwość aranżacji
10 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra mocna dmuchawa. Co do klimy to różnie. Potrafi dość długo się rozkręcać. Nawet i 15 minut w bardzo upalne dni. Nie wiem od czego to zależy. Inni też mają podobnie.
Wentylacja i ogrzewanie
9 / 10
Widoczność
Jedne z najlepszych lusterek jakie widziałem. Nie wiem jak w wersji blaszka ale w osobowym widoczność jest super (oszklony)
Widoczność do przodu
10 / 10
Widocznośc do tyłu
10 / 10
Widoczność w lusterkach
10 / 10
Elektryka/Elektronika
Elektryka nie należy do mocnej strony francuzów. Kable są słabe, cienkie, szybko pękają złącza i trzeba poprawiać. Po zakupie polecam przeinstalować kable od radia. Oryginalne są tandetne, cienkie. Za to głośniki oryginalne w poszyciu mają naprawdę świetną, wysoką klasę. W połączeniu z dobrym sprzętem brzmią pierwsza klasa.
Elektryka
9 / 10
Elektronika
5 / 10
Naprawy
To tani bus w eksploatacji. Nie ma jakiś zabójczych cen części czy usług w serwisie. Bardzo duży wybór części. Do zawieszenie kupuję w kompletach ze wzmocnionymi łącznikami. Komplet lepszych części do zwieszenia starcza na 100tys.km. Na olejach nie oszczędzać choć pewnie znajdą się kutwy. Różnica w cenie z dedykowanym mineralnym mała 30-40zł, a jednak pełny syntetyk jest lepszy! Także nie oszczędzać na filtrach. Sędziszów jest w/g mnie najlepszy.
Niezawodność
10 / 10
Koszty napraw
9 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Kable elektryczne jak z Chińskiej latarki. Cienkie, tandetne. Kablami się Francuzy nie popisały. Po zakupie polecam wymianę wiązek od radia na Polskie porządne grube kable.
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Nadwozie jest zrobione solidnie i przemyślanie. Jakość zabezpieczenia solidna. Po paru ładnych latach nie koroduje.
Nadwozie
autor opinii