Opinia Nissan Almera N16 1.5 16V Twin Cam 90KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (25s2)

 
 

Nissan Almera N16 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.5 16V Twin Cam 90KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 270 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 2 lata
data oceny: 2018-09-15
liczba wyświetleń: 98

Spalanie
Almery mają nieco podwyższone spalanie. Na jednym baku udało mi się zrobić przy bardzo oszczędnej jeździe w mieście około 550km.
  benzyna gaz
Miasto 10.00 -.--
Trasa 8.00 -.--
Cykl mieszany 8.50 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Trudno powiedzieć
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Przede wszystkim należy dokładnie zbadać podwozie pojazdu u mechanika przed zakupem. W szczególności podłużnice.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Warto kontrolować poziom oleju, nowe ogniska rdzy na karoserii. Należy również zwrócić uwagę na to w jaki sposób samochód odpala. Jeżeli rozrusznik nie łapie za pierwszym razem warto rozpatrzyć zakup nowego rozrusznika.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Na pewno osobie, która ma ograniczony budżet i dopiero zaczyna przygodę z motoryzacją.
Ocena ogólna
Niestety punktem krytycznym tego samochodu jest wszechobecna korozja. Większych napraw poza wymianą wydechu nie miałem - silnik naprawdę bardzo dobry (wersja 1.5 benzyna). Natomiast rdza doprowadziła do tego, że niestety jestem zmuszony pozbyć się tego auta.
Ocena ogólna
6 / 10
Układ jezdny
Auto prowadzi się ogólnie dobrze. Zawieszenie jak to w nissanach dość sztywne. Układ kierowniczy elastyczny, natomiast osobiście uważam, że kąt skrętu jak na hatchback troszkę mały, wspomaganie jest nie za mocne (można z delikatnym wysiłkiem parkować jedną ręką). Hamulce OK - klocki i tarcze zużywają się wolno. Parkowanie z racji, że jest to hatchback bardzo łatwe do opanowania, samochód mieści się w wąskich alejkach parkingów bardzo dobrze.
Prowadzenie auta
7 / 10
Układ kierowniczy
7 / 10
Hamulce
8 / 10
Parkowanie
8 / 10
Napęd
Silnik to mocna strona tego samochodu. Jest elastyczny - bardzo szybko "zbiera się" spod świateł. Skrzynia biegów w moim egzemplarzu (270tys km) ok, jednak zdarza się, że nie od razu wskoczy mi "jedynka" - podobnie ze wstecznym. Silnik 1.5 na łańcuchu rozrządu praktycznie bezawaryjny. Nie miałem z nim żadnych problemów. Przyspieszenie jak na 90km całkiem przyzwoite, natomiast rozpędzenie do 150 km/h zajmuje trochę czasu.
Elastyczność
8 / 10
Skrzynia biegów
7 / 10
Silnik
8 / 10
Przyspieszenie 0-100km
6 / 10
Przyspieszenie 60-120km
5 / 10
Przyspieszenie 80-120km
5 / 10
Komfort jazdy
Jazda bez obciążenia ze względu na niską moc silnika różni się diametralnie od jazdy z kompletem pasażerów. Zdecydowanie słabsze resorowanie, samochód staje się wyraźnie mniej zwrotny, bardziej ociężały. Fotele przednie regulowane manualnie w wielu płaszczyznach zdecydowanie na plus, miękkie, wygodne. Fotele tylne z rozkładanym podłokietnikiem z otworami na napoje, systemem ISO fix, miękkie, wygodne również na plus. Wyciszenie dobre. Silnik słychać na wysokich obrotach, można bez problemu rozmawiać z pasażerami z tyłu bez podnoszenia głosu.
Resorowanie bez obciążenia
7 / 10
Resorowanie z obciążeniem
6 / 10
Fotele przednie
8 / 10
Fotele tylne
8 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
5 / 10
Wyciszenie
7 / 10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeni z przodu jak na HB dużo. Fotel można naprawdę daleko odsunąć. Ludzie z tyłu nie narzekali. Powyżej 180cm wzrostu zaczyna się robić trochę ciasnawo. Ergonomia samochodu na plus. Wszystko umiejscowione bardzo intuicyjnie. Obsługa radia z kierownicy, sterowane elektronicznie szyby przednie pod ręką. Jakość materiałów to trudny temat. Z jednej strony typowe, plastikowe wnętrze, kierownica mocno zużyta, wytarta, wnętrze łatwo się brudzi, z drugiej zaś strony przyciski po 270 tys. km nawet nie zarysowane, fotele nie pozdzierane. Możliwość aranżacji spora. Z przodu jak i z tyłu gniazdo zapalniczki oraz uchwyty na kubki. Z przodu na suficie schowek na okulary, zaś przy szybie przedniej schowek na dokumenty, telefon itd. Wymiana radia na niefabryczne prosta, choć wymaga poświęcenia trochę czasu i zakupu odpowiedniej listwy i przejściówki. Karoseria jednym słowem słabo. Ogniska rdzy pojawiają się na masce jak i na klapie bagażnika (zwłaszcza przy uszczelkach szyby tylnej). Ogniska widoczne z zewnątrz niewielkie, natomiast takie elementy jak progi, podłużnice, belka przednia są wyjątkowo podatne na korozję. Tam nie ma ognisk rdzy, są całe dziury i ciężko się dopatrzeć fragmentów zdrowego materiału. Jest naprawdę źle.
Przestrzeń z przodu
8 / 10
Przestrzeń z tyłu
7 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7 / 10
Bagażnik
8 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
6 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
4 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo dobrze. Zimą zaczynało być czuć ciepłe powietrze po około 10 minutach jazdy. Klimatyzacja manualna, póki działała chłodziła również nie gorzej. Nawiewy regulowane w czterostopniowej skali działały bardzo wydajnie. W moim przypadku nastąpiło rozszczelnienie klimatyzacji w chłodnicy oraz przy sprężarce.
Wentylacja i ogrzewanie
7 / 10
Widoczność
 
Widoczność do przodu
8 / 10
Widocznośc do tyłu
8 / 10
Widoczność w lusterkach
8 / 10
Elektryka/Elektronika
Kostki pod fotelami bywają niestabilne co może powodować błąd poduszek powietrznych. W moim egzemplarzu kilkukrotnie przepaliła mi się żarówka świateł mijania oraz dwa kierunkowskazy. Przewody elektryczne dobrze zabezpieczone przed wilgocią za pomocą specjalnych, wodoodpornych złącz, natomiast silnik wycieraczki tylnej bardzo podatny na wilgoć zwłaszcza zimą - mocno koroduje i zaciera się.
Elektryka
7 / 10
Elektronika
7 / 10
Naprawy
 
Niezawodność
5 / 10
Koszty napraw
7 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Korozja, konieczność wykonania wielu małych napraw.
Awaryjność
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Niezawodność silnika po ponad 250000 kilometrów, przyjemne osiągi
Inne
autor opinii