Opinia Toyota Avensis T27 2.0 152KM (benzyna) kombi 2010r., ocena użytkownika (25v8)

Toyota Avensis T27 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 152KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2019-05-09

liczba wyświetleń: 109

Spalanie

Od roku jeżdżę na pół darmo na LPG. Spalanie średnio wynosi 8,5 litra LPG/100 km. Przy delikatnej jeździe można zejść do 8,0 l/100 km a przy szybkiej jeździe autostradowej prędkościami rzędu 150 km/h spalanie może przekroczyć 9 l/100 km. Co to jest przy cenie gazu w stosunku do benzyny?
benzyna
gaz
Miasto
8.20
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rozsądnych kierowców, ceniących komfort i niezawodność. Nie dla rajdowców, młokosów palących gumy i tym podobnych.

Ocena ogólna

Wspaniały samochód. Nie zawiodłem się na marce. Poprzedni mój samochód to Toyota corolla verso. Też go nadal mam już 6 lat i zero napraw (przy przebiegu 175.000 km, z czego sam zrobiłem 60.000 km)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Parkowanie jest utrudnione, bo to długi samochód (kombi - 4,78 m). Prowadzenie auta jest bardzo dobre na dobrych drogach. Gorzej na dziurawych, bo na tych jazda na kołach 18 cali i niskoprofilowych oponach nie jest komfortowa.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik rewelacyjny (2,0 - 152 KM, już przy 4000 obr./min). Bardzo elastyczny. Szósty bieg można dawać już od 70 km/h i jedzie. Przy prędkości 130 km/h ma zaledwie 3000 obr./min, co gwarantuje długowieczność, bo jest mało wysilony. Ponadto silnik jest idealny pod LPG, wolnossący, z hydraulicznie regulowanymi luzami zaworów. To dzisiaj rzadkość.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy jest bardzo wysoki. Samochód wręcz "płynie" na drodze.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu i z tyłu jest bardzo dużo. Bagażnik w kombi jest ogromny, z podwójną podłogą. Pod dolną podłogą zmieściła się butla na LPG 68 litrów, nad którą są jeszcze liczne schowki w przestrzeni między dwoma podłogami na całej powierzchni bagażnika (o wys. około 10 cm), dopiero nad nią jest podłoga bagażnika. W środku są szyny z przesuwnymi klamrami do mocowania bagażu. Za to bardzo doskwiera mała ilość podręcznych schowków w kabinie (nie ma gdzie na widoku położyć portfela czy telefonu, wszystko trzeba chować do zamykanych schowków.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Słaby nawiew do tyłu

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem żadnych problemów z elektryką. Ale wolałbym zwykły hamulec ręczny niż ten elektryczny.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Przez dwa lata zero napraw. Moja wersja to Prestige (najwyższy model, z wszystkimi możliwymi opcjami).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Najbardziej w tym aucie podoba mi się silnik, z jego prostotą (wolnossący), elastycznością, niskim spalaniem, mocą (152 KM) i świetnym przystosowaniem do LPG.

Spalanie

autor opinii
Robert