Opinia Volvo V40 1.9 tdi 115KM (olej napędowy) kombi 2003r., ocena użytkownika (25gh)

Volvo V40 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 tdi 115KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 293 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2017-02-08

liczba wyświetleń: 1660

Spalanie

Pokażcie mi współczesne diesle które mają takie zużycie. Wiele słyszy się złego o francuskich silnikach, ale ten jest idealnym połączeniem dostatecznej mocy i kapitalnej ekonomiki. Na jednym zbiorniku można przy spokojnej jeździe przejechać 1200 km. W trasie samochód nic nie pali. Zdarzył mi się miesiąc, w którym przez 3 tygodnie jeździłem tylko odwozić dziecko do przedszkola i spowrotem, łącznie 5 km dziennie. Zimą. Silnik zimny, dystans śmiesznie krótki. Średnie spalanie wyszło: 7.2 - dziś żaden samochód w takim trybie nie spali wam mniej niż 10 litrów. Zakład? ;)
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli diesel, to tylko najnowszy 1,9tdi na common railu. Starsze to podobno kicha. Beznyniaków nie znam, nie wypowiem się.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zwróćcie uwagę przede wszystkim NA DROGĘ ;)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinka 2+1 z dzieckiem do 6 roku życia.

Ocena ogólna

300 tysięcy przebiegu, 14 lat na karku, jeżdżony w Norwegii i w Polsce. Niewiele jest samochodów z kategorii tych niepozornych, które mają w sobie aż tyle zalet. Polecam tym, którzy na auto mają około 8-12 tysięcy złotych. Można trafić wspaniałe auta - zresztą spójrzcie na oceny.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

V40 wydaje się być idealnie spasowanym na polskie drogi. Nie tak miękki jak Francuzy, ale pozwala jeździć komfortowo. Niestety zawieszenie, szczególnie przednie, średio wytrzymuje stan polskich dróg. W naprawy drążków, końcówek itp. wyłożyłem przez rok 1600 PLN...

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Ten dieselek francuskiego pochodzenia świetnie zwija auto do 80 km/h. Później cudów nie ma, ale to tylko 115 KM, czego się więcej spodziewać. Na testerze GPS wyszło mi 11 sekund do setki w kilku próbach. Jak na 14-letnie auto wychodzi świetnie. Test prędości maksymalnej: 191 km/h wg GPS. Przy takim przebiegu nie mam uwag.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Czuć, gdy samochód jest ciężki. Robi się miękki, podsterowny, ale wiedząc jak jeździć (po prostu bez szarżowania), jest bardzo przewidywalny i nie robi niespodzianek. Tylna kanapa raczej dla dzieciaków, nie spodziewajcie się wysokiego komfortu. Za to przednie fotele, choć na pierwszy rzut oka wydają się krótkie, biją na łeb setki nowych modeli samochodów. Jedziesz 1000 km - i nic. Jedziesz 1500 km - i nic. Zero bólu, pełen komfort, są idealne.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu w sam raz, z tyłu gorzej. Ergonomia bez zastrzeżeń - kiedyś samochód służył do jeżdżenia a nie obsługiwania multimediów i tutaj to czuć. Wszystko pod ręką, a że tego wszystkiego niewiele - to i więcej skupienia na drodze ;) Karoseria po 14 latach już leciwa, ale kształt ciągle fajny, a czarny lakierek po woskowaniu mega atrakcyjny.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przy srogich mrozach trzeba przejechać 5 km żeby poczuć ciepło z nawiewów.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Lusterka trochę małe, dziś już inne normy, samochody mają lustra jak uszy słonia. Ale do zachowania wystarczającego bezpieczeństwa wystarczają. Widoczność w tylnym lusterku super.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Jaka elektronika? ;) Układy znośne, czasem przepalają się żarówki, ale to bzdety. Samochód pali zawsze i wszędzie.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Zawieszenie siada, ale to nie wina auta tylko polskich dróg. Reszta bez żadnych zastrzeżeń. Samochód jest po prostu pewny - nie strach mimo 300 tysięcy wsiąść i trzepnąć 2000 kilometrów.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo wieku i ogromnej popularności V40 na polskich drogach, ceny części są nieadekwatnie drogie. Coś tu się nie trzyma kupy...

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W 14-letnim aucie "niezawodność" to jak świętość ;)

Niezawodność

autor opinii
Krzysiek