Opinia Honda Civic VIII Sport 1.8 iVTEC 140KM (benzyna) hatchback 2007r., ocena użytkownika (25j8)

 
 

Honda Civic VIII Sport 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.8 iVTEC 140KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 145 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 10 lat
data oceny: 2017-05-08
liczba wyświetleń: 245

Spalanie
Uwagi: 1. samochód cały czas jeździł z włączoną klimatyzacją, a to, jak wiadomo, ma wpływ na wysokość spalania. 2. spalanie w mieście dla "średniego korka" :-) 3. spalanie w trasie dla prędkości około 130 km/h
  benzyna gaz
Miasto 9.80 -.--
Trasa 6.70 -.--
Cykl mieszany 7.50 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Na to, na co przy każdym innym. Czy, gdzie i przez kogo były wykonywane przeglądy, naprawy, etc. Jeśli samochód ma historię potwierdzoną w konkretnym ASO - brać! Jeśli reperował to kolega ze szwagrem, a wcześniej kupił od Niemca, który płakał, jak sprzedawał - szybko podziękować i szukać innej sztuki!
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Regularne serwisowanie i wszystko chodzi, jak w zegarku!
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Każdemu, kto nie będzie narzekał na twarde zawieszenie i będzie potrafił docenić doskonałość silnika, naprawdę dobre przyspieszenia, świetny, czuły i szybko reagujący układ kierowniczy. A poza tym, o gustach się nie dyskutuje :-)
Ocena ogólna
Bardzo udane auto, aż żal było sprzedawać...
Ocena ogólna
10 / 10
Układ jezdny
Utrudniona widoczność przez tylną szybę, ale można się nauczyć :-)
Prowadzenie auta
9 / 10
Układ kierowniczy
9 / 10
Hamulce
8 / 10
Parkowanie
7 / 10
Napęd
Skrzynia biegów trochę "haczy" przy wrzucaniu jedynki, ale ogólnie bez zarzutu. Przyspieszenie 60-120 i 80-120 OK, ale trzeba pamiętać, że to silnik "lubiący" wysokie obroty, tak więc polecam robić to na trójce.
Elastyczność
8 / 10
Skrzynia biegów
7 / 10
Silnik
10 / 10
Przyspieszenie 0-100km
9 / 10
Przyspieszenie 60-120km
9 / 10
Przyspieszenie 80-120km
9 / 10
Komfort jazdy
Zawieszenie sztywne, ale tak ma być!
Resorowanie bez obciążenia
7 / 10
Resorowanie z obciążeniem
7 / 10
Fotele przednie
6 / 10
Fotele tylne
6 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
7 / 10
Wyciszenie
6 / 10
Nadwozie i wnętrze
Tylne "magic seats" to jest to! Chyba w żadnym samochodzie tej klasy nie upchnie się za przednimi fotelami dwóch rowerów górskich (trzeba najpierw wprawdzie zdemontować przednie koła), a bagażnik cały do dyspozycji i na dachu nic się nie telepie.
Przestrzeń z przodu
7 / 10
Przestrzeń z tyłu
6 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8 / 10
Bagażnik
7 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
7 / 10
Możliwość aranżacji
9 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu bez zarzutu. Z tyłu brak nawiewów, ale to compact, a nie limuzyna dla VIP-ów!
Wentylacja i ogrzewanie
7 / 10
Widoczność
 
Widoczność do przodu
8 / 10
Widocznośc do tyłu
6 / 10
Widoczność w lusterkach
8 / 10
Elektryka/Elektronika
Przez 10 lat tylko raz wymieniony jeden przekaźnik. Pewnym, aczkolwiek niewielkim problemem są przepalające się żarówki świateł mijania - H7. Całe szczęście nie trzeba rozbierać połowy samochodu, żeby je samodzielnie wymienić :-)
Elektryka
8 / 10
Elektronika
9 / 10
Naprawy
Kilka części trzeba było wymienić, ale to normalny cykl zużycia, a przy okazji chcesz jeździć bezpieczniej, wymień to, co się zużyło i najlepiej na oryginalne lub zamienniki oferowane w ASO!
Niezawodność
9 / 10
Koszty napraw
7 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
Nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
 
Niezawodność
autor opinii