Opinia Hyundai i30 I 1.4 109KM (benzyna) hatchback 2010r., ocena użytkownika (25n5)

Hyundai i30 I 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 109KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 105 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2017-12-10

liczba wyświetleń: 2386

Spalanie

Przy jeździe trasą w granicach 50-70 km/h spalanie naprawdę wychodzi tyle, co podaje producent. Niestety powyżej 110 zaczyna zżerać paliwo. Auto zdecydowanie lubi długie i spokojne trasy; na zimno w mieście spali sporo.
benzyna
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdzę pod uszczelkami tylnych drzwi oraz sprawność klimatyzacji.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Auto lubi długie, spokojne trasy. Uwaga na palące się i niewygodne w wymianie żarówki świateł mijania.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto świetnie spisało się zawrówno przy podróżach w więcej osób jak i podczas remontu mieszkania oferując bardzo wygodny załadunek.

Ocena ogólna

Świetny model, szczególnie ten I. Objeździłem wszystkie kolejne i jednak żaden nie pasował mi tak dobrze (głównie gorzej pracujący układ kierowniczy i zbyt duże wspomaganie nie dające się zmniejszyć, brak informacji z kół) szczególnie, że nowsze modele są relatywnie droższe niż w czasie, gdy wchodził ten pierwszy. Także inne mapowanie silnika pozwala wycisnąć z niego więcej niż w nowszych modelach przy świetnym spalaniu.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Bardzo pewnie prowadzi się w zakrętach, a pierwsza wersja znacznie lepiej przekazuje informacje na kierownicę niż następcy.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Zdecydowanie brakuje VI biegu na autostradach, ale jazda na V ~55km/h jest komfortowa, co pozwala uzyskać bardzo niskie spalanie, a jednocześnie da się przyspieszyć wjeżdżając na autostradę bez redukcji.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Powyżej 120km/h auto zaczyna być słyszalne i dokuczliwe.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Niestety I wersje miały wady fabryczne - najpierw klapa bagażnika pokryta korozją (wymieniona na gwarancji), obecnie tylne drzwi pod uszczelkami także mają ślady korozji (obecnie w trakcie ustalania, czy pójdzie pod gwarancję perforacyjną). Kto ma I wersję - róbcie co roku przeglądy lakiernicze, żeby móc skorzystać z gwarancji!

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez klimy odparowanie szyb byłoby dość trudne.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Czasem przedni słupek potrafi przysłonić, ale nie jest to uciążliwe. Widoczność przez tylną szybę jest lepsza niż w wielu autach. Szkoda, że lusterka boczne nie są asferyczne, ale i tak zapewniają dobrą widoczność.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Wada - zżeranie żarówek świateł mijania.

Elektryka

8/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nie licząc dziury w chłodnicy klimatyzacji (500zł na zamienniku) nie było poważnych awarii. Drobne mankamenty jak opór w zerowym położeniu pedału gazu czy czasem przycinająca się pompa paliwa (1-2/rok) nie są uciążliwe.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Rdza jako wada fabryczna

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Da się zejść do spalania podawanego przez producenta.

Spalanie

autor opinii
Dawid