Opinia Renault Laguna II 1.8 16V 120KM (benzyna+gaz) kombi 2005r., ocena użytkownika (25rr)

 
 

Renault Laguna II 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi
silnik: 1.8 16V 120KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 288 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 5 lat
data oceny: 2018-08-26
liczba wyświetleń: 61

Spalanie
Powałem wartości orientacyjne - przybliżone.
  benzyna gaz
Miasto 11.00 13.70
Trasa 7.00 9.00
Cykl mieszany 10.00 11.00
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Regularny serwis, skrzynia biegów. Resurs oleju. Rocznik od 2004 wzwyż - wcześniejsze są niedopracowane.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Wymiana oleju co 12.000, dobry olej - używałem Total Quartz, wymiana oleju w skrzyni. Regularne przeglądy. Zrobiłem bez awarii ponad 100.000 tyś km. Zadbane silniki spokojnie zrobią 500.000 tyś.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Rodzinom, ustatkowanym kierowcom, których stać dna dobry olej i nie będą z braku kasy odwlekać okresowych serwisów.
Ocena ogólna
Tania fura, która jeśli tylko zadbasz o regularną i częstszą wymianę oleju w silniku I W SKRZYNI BIEGÓW, niż zaleca producent, staje się bezawaryjna. Auto bezpieczne, tanie w utrzymaniu, megawygodne. W porównaniu do twardych i awaryjnych aut niemieckich, Laguna to cacko. Ale należy wybrać dobry egzemplarz.
Ocena ogólna
10 / 10
Układ jezdny
Prowadzenie tego auta to czysta przyjemność.
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
10 / 10
Parkowanie
8 / 10
Napęd
Silnik nieco za słaby, ale daje radę. Problemem jest przyspieszenie powyżej setki. Choć udało się go testowo rozbujać do 180km/h, to najlepszym przedziałem prędkości jest 120-140km/h
Elastyczność
7 / 10
Skrzynia biegów
7 / 10
Silnik
10 / 10
Przyspieszenie 0-100km
8 / 10
Przyspieszenie 60-120km
7 / 10
Przyspieszenie 80-120km
5 / 10
Komfort jazdy
W pełni załadowany jest nieco "mulasty", ale zawiózł naszą rodzinę na niejedne wakacje. Rewelacyjny komfort - niespotykany w autach niemieckich. Można jechać cały dzień a nie czuć zmęczenia.
Resorowanie bez obciążenia
10 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
10 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
7 / 10
Wyciszenie
10 / 10
Nadwozie i wnętrze
Osoby siedzące z rządu czy z tyłu - nie mogą narzekać na brak miejsca. To auto wręcz kocha długie trasy. A do tego nierdzewiejące "blachy" - blachy w cudzysłowie, bowiem błotniki są plastykowe, maska z aluminium. Doskonałe zabezpieczenie przed korozją. W zasadzie korozja tych aut nie dotyka.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
10 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
10 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy super, choć klima dość dziwna. Zbyt słaby silnik sprawia, że czuć obciążenie sprężąrki. Dodatkowo klima działa godzinę, otem się wyłączy, potem znów działa. I podobnie jest w mojej drugiej lagunie, choć druka jest 1.9dci, więc pierwszy problem nie występuje.
Wentylacja i ogrzewanie
10 / 10
Widoczność
 
Widoczność do przodu
10 / 10
Widocznośc do tyłu
8 / 10
Widoczność w lusterkach
9 / 10
Elektryka/Elektronika
Laguny już od 2004 roku nie mają bolączek elektroniki. Nic elektronicznego nigdy się nie zepsuło. No może benzyniakiem trzeba uważać w dużych kałużach. Czasem potem nie chciał odpalić. Ale po wyschnięciu znów wszystko wraca do normy. Poprzednie wersje to katastrofa.
Elektryka
10 / 10
Elektronika
10 / 10
Naprawy
Jak dbasz, tak masz. No i oczywiście - jak trafisz. Ja miałem dwie laguny. Jedną wciąż mam. Obie bezawaryjne.
Niezawodność
10 / 10
Koszty napraw
10 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
Nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
To auto niemal nie ma wad - oprócz słabych skrzyń biegów, stąd należy wymieniać olej w skrzyni co 70.000tys.
Komfort jazdy
autor opinii