Opinia Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 2012r., ocena użytkownika (25vw)

Citroen C5 X7 2012r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 HDI 136KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 46 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2019-09-01

liczba wyświetleń: 218

Spalanie

Na autostradzie 110-130 jest ekonomicznie, powyżej pije wiecej ale dynamika też większa. W miesie spala mi mniej wiecej 9,2, ale niestety na krótkie odległości diesel się nie nadaje.
diesel
gaz
Miasto
9.20
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Standardowo na wszystko co w przypadku innych aut.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wymiany płynów, filtrów, dobre paliwo, schładzanie turbo

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla każdego kto ceni wygodne auto ze sporymi możliwościami, świetnie wykończone, dynamiczne i nietuzinkowe

Ocena ogólna

Na pewno wśród aut które biore jako następne pod uwagę jest C5, ale patrzac przyszłościowo (chcę tym autem pojeździć kilka lat) będzie to 2,0 benzyna - nie mam nic do HDi bo to świetne silniki, ale przy 12-15 letnim aucie może nie być różowo. Dodatkowo jeżdzę na odległość 4-6 km, diselka tylko zarżnę, aż żal. Dla mnie C5X7 to auto kompletne, prawie idealne - wielkość, prowadzenie (miałem dwa C5 X7 bez hydro) na bdb poziomie, HDi rewelacja- przy 140 na autostradzie odjeżdżam w miarę dynamicznie. Jedyny defekt gdzie projektanci C5 dali ciała to brak miejsca na kubek/butelkę, żadnego sensownego uchwytu itp. Ogólnie jestem w tym aucie zakochany, mam 185 cm wzrostu i za mną usiądzie wygodnie osoba ok 170-175 cm

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Miałem zwykłe zawieszenie (bez hydro), byłem mega zadowolony, bez ryzyka związanego z awariami zawieszenia. Świetnie, stabilnie się prowadzi. Duże auto wiec z parkowaniem mogą być problemy, ale czujniki są ok i pomagają.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

HDi rewelacja- przy 140 na autostradzie odjeżdżam w miarę dynamicznie jak już zjedzie przede mną zawalidroga, Bardzo fajny silnik, po programie na 163 km i 403 nM to już w ogóle zbierał się super. Spalanie trochę wzrosło, no ale cóż auto cieżkie i podniesienie mocy zrobiło swoje- ale polecam jak najbardziej bezpieczny program

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Wersja bez hydro na pewno nie jest tak komfortowa, ale i tak jest wyjątkowo fajnie, prowadzi się świetnie, komfort bdb

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia jak dla mnie wzorowa, minus mało schowków, miejsca na telefon, uchwytu na napoje/kubek./butelkę

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jest świetnie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik HDi jest fantastyczny

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo wysoki, nawet bez hydro

Komfort jazdy

autor opinii
Radek