Opinia Opel Signum Comfort 3.2 V6 211KM (benzyna+gaz) hatchback 2003r., ocena użytkownika (2zk)

Opel Signum Comfort 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 3.2 V6 211KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 77 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 7795

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
15.00
15.00
Trasa
9.00
9.00
Cykl mieszany
12.00
12.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na prace automatycznej skrzyni biegow. Naprawa moze byc bardzo kosztowna i klopotliwa.Poza tym wiekszosc podzespolow zamontowanych w tym aucie to te same , ktore wystepuja w analogicznych modelach Vectry C. W sumie Signum, to taka troszke bardziej ekskluzywna wersja Vectry C w hatchbacku no i z boku kojarzaca sie z linia nadwozia a la coupe.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Omijac dziury ! ;-))

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom szukajacym nietuzinkowych aut o ciekawych liniach nadwozia i mogacym sie pogodzic z kilkoma niedogodnosciami wnetrza.

Ocena ogólna

Ogolna moja ocena, to pelna dycha pomimo kilku szczegulow, ktore mozn by poprawic. Auto jest z pewnoscia niebanalne i daje sporo frajdy z jego uzytkowania. Gdyby tylko drogi byly lepsze, to fakt ze na rodzinne wakacje trzeba zamontowac bagaznik dachowy nie stanowi az tak wielkiego powodu do narzekan. W tej klasie mozna znalezc samochody oferujace lepszy komfort i ergonomie np Audi A6 lub Mercedes E ale wszystko jest kwestia srodkow finansowych jakie mozemy przeznaczyc na zakup auta z tego samego rocznika.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto wykazuje b. dobre wlasciwosci trakcyjne. Zawieszenie przyjemnie sprezyste, niewielkie przechyly na zakretach.Lekka nadsterownosc.Zadowalajaca precyzja ukladu kierowniczego oraz promien skretu.Slabe wyczucie szczegolnie prawej strony podczas parkowania przy wysokich kraweznikach.Pozycja za kierownica i sama kierownica regulowana ale jak ktos lubi \\"nisko\\" siedziec, to powinien zachowac szczegolna ostroznosc parkujac przy wysokich kraweznikach. Inny problem, to plastikowy pas ochronny pod przednim zderzakiem, ktory wydatnie zmniejsza przeswit z przodu auta, zdarza sie go naderwac, a wlasciwie wypiac spod zderzaka.Czasem lepiej parkowac tylem gdy istnieje ryzyko zaczepienia przodem o kraweznik lub np. trawink, ktore znajduja sie wyzej niz ok. 15 cm od poziomu jezdni.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik o pjemnosci 3,2 L w ukladzie V6 zapewnia wystarczajaca moc i dynamike dla tego w sumie nie lekkiego samochodu ( 1613 kg masa wlasna).211 KM, 300 Nm/4000 o/min, to mowi samo za siebie. Trzeba sie natomiast przyzwyczaic do specyfiki pracy automatycznej 5-biegowej skrzyni, ktora wykonujac tzw. kick down przy wyzszych predkosciach potrzebuje ok. 1 sek czasu na redukcje przelozenia.Jest, to troche denerwujace kiedy przy 130-150 km/h gwaltownie wcisniemy pedal gazu i przez moment nic sie nie dzieje, a potem samochod doslownie wyrywa do przodu. Skrzynia ma jednak mozliwosc recznej zmiany biegow i to troche pomaga np. na autostradzie. W miescie natomiast automat dziala rewelacyjnie i nie ma sensu kombinowac z funkcja recznego wybierania przelozen.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Fotele przednie sa twarde i mozna je regulowac. Z tylu dwoje pasazerow ma wiecej niz wystarczajaco miesca.Wyciszenie bardzo dobre zarowno co do izolacji od odglosow pracy silnika jak i pracy zawieszenia.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Tu w zasadzie ocena srednia. Jakosc materialow i montazu mogla by byc zdecydowanie wyzsza.W tej klasie samochodow bagaznik jest za maly, a na tylnej kanapie po srodku to wlasciwie powinno siedziec wylacznie dziecko i to niezbyt wyrosniete. Producent umiescil tam skladany podlokietnik dla dwojki pasazerow i gdy jest ich troje, to po zlozeniu wlasnie na nim siedzi pasazer po srodku.Zegary calkiem czytelne, tzw. duzy komputer podaje zbiorczo wszystkie parametry. Dziwi brak kontrolki swiatel mijania, za to w przypadku przepalenia zarowki w jakiejs lampie komputer nas o tym powiadomi i wskaze , ktore swiatlo nie dziala. Ostrzega rowniez przed zlymi warunkami meteo , itp.Fotele przednie i przestrzen zadowalajace. Duzo schowkow pod sufitem - 5 na drobne przedmioty, okulary, itp., 2 w podlokietniku przednim, kieszenie w drzwiach, maly schowek na bilon i wystarczajacy, schladzany schowek przed pasazerem z przodu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima automatyczna.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Do przodu jak i w lusterkach widocznosc bardzo dobra. Lusterka boczne maja dzieki czesciowo sferycznej plaszczyznie bardzo dobry zakres pola widzenia. Z tylu pole widzenia ograniczaja slupki boczne ale i tak jest calkiem dobrze. Generalnie jak na design karoserii a la coupe jest super.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Konkretnie wnetrze z powodu bagaznika i srodkowego miejsca na tylnej kanapie.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wlaciwie , to wcale nie zaskoczylo ale V6 zawsze milo miec do dyspozycji pod maska.

Napęd

autor opinii
Jarek