Opinia Opel Frontera 2,4 i 2.4 benzyna 125KM (benzyna+gaz) terenowy 1994r., ocena użytkownika (2x3)

Opel Frontera 2,4 i 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 benzyna 125KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 151 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-09

liczba wyświetleń: 4944

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
15.00
15.00
Trasa
12.00
12.00
Cykl mieszany
13.50
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli rdzewieje to najczęściej przy tylnej klapie. Sprawdzić układ elektryczny. Jeśli auto z gazem, koniecznie sprawdzić jak sprawuje się na benzynie, bo strasznie się to potrafi gryźć (jak jeździ na jednym to na drugim nie chce.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Czy nie ubywa wody w chłodnicy, czasami są mikrorozszczelnienia w obwodzie ogrzewającym i niby się nie leje a płynu ubywa.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

mieszkającym na terenach wiejskich, za potencjalnie niewielkie pieniądze auto które z pewnością im się sprawdzi.

Ocena ogólna

Dobre autko do śmigania lokalnego po naszych dziurawych drogach i czasami terenie - daje radę, choć nie pali mało, nie ma tragedii bo jest na gaz. Szkoda, ze nie ma klimatyzacji...

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Układ jezdny typowy dla samochodów terenowych z resorami z tyłu, nie jest to auto typowo na szosę ma więc swoje niedogodności, ale nie ma co narzekać. W terenie sprawdza się całkiem nieźle, wbrew niektórym opiniom - to nie do końca jest tak, ze tylko auto się liczy ważne są jeszcze umiejętności kierowcy...

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

6/10

Napęd

niestety wsadzenie starej konstrukcji oplowskiej nie było najlepszym pomysłem - 2,4 litra a trzeba go, żyłować. Skrzynia słabo zestopniowana miedzy 2 a 3 - 1 i 2 to takie ciężarowe biegi. Generalnie jednak przy rozssądnej jeździe silnik nie pali tak jak inne konstrukcje. Osprzęt elektryczny silnika to generalnie oplowski szrot. Trzeba było zostawić elektronikę japońską i byłoby o wiele lepiej. bo już zdążyłem chyba większość tego szrotu elektronicznego wymienić.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy jak na auto mogące jeździć po terenie, to raczej super, sporo miejsca i elegancko się jeździ. Gorzej z pełnym obciążeniem, trzeba uważać na zakrętach bo czuć to obciążenie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

przestrzeń ok. nie ma co narzekać jest super.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

ogrzewanie od silnika - musi popracować żeby zaczęło grzać, żeby była rewelka to nie powiem, ale jak już grzeje to grzeje. Nawiew też bez rewelki, przydałaby się klima. Jak szyby parują to trzeba nawiew na full i straszny hałas wtedy.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Widoczność z przodu super jak w większości aut terenowych, trochę przeszkadzają poprzeczki przednie, z tyłu jak to z tyłu, nie za wiele, ale nie ma co narzekać. Ten typ tak ma.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

układ elektryczny to jakieś nieporozumienie - niemcy nie potrafią robić elektroniki, lepiej niech to zostawia azjatom...

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

napęd terenowy (reduktor) sprawuje się bardzo fajnie - prawdziwy koń pociągowy.

Napęd

autor opinii
Mariusz