Opinia Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (32y)

Alfa Romeo 156 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 JTD 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 155 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-09

liczba wyświetleń: 6631

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.20
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przebieg na pewno ma znaczenie, moj egzemplarz mial 115tys i nie mam z nim problemów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie pakować się w dziury i studzienki, to nie zawieszenie Mercedesa 190, jest delikatniejsze ale nie beznadziejne i nie awaryjne. W dieselu dbajcie o turbinę, na pewno warto nie gasić jak się wcześniej nie oszczędzało silnika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, ale może nie komusi, kto czasem potrzebuje przewieźć większy gabaryt, mały właz do bagażnika.

Ocena ogólna

Następne auto to alfa 156 ewentualnie 159 jeśli pieniążki dopiszą. NIE INNE. To wystarczy za komentarz. Acha i tanie części (nawet oryginały) jeśli się dobrze poszuka

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko ma bardzo dobre zawieszenie, dwa wahacze sprawiają, że naprawdę dobrze trzyma się drogi. Tył NIGDY nie ucieka. Hamulce są rewelacyjne i mają bardzo szybką reakcję jednak, mój model wyposażono w niewentylowane tarcze, które można zgrzać i wtedy wypada to gorzej (hamowanie ze 170km/h przed zjazdem itp). Alfa ma świetny układ kierowniczy, czuły i ładnie zestrojony. Zaletą jest też jeden obrót kierownicy w każdą stronę zamiast 1,75 jak w zwykłych autach. Pomaga w manewrowaniu jedną ręką, niezastąpiony przy poślizgach. Wada to bardzo mały skręt. Zawraca jak arystokratka :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Mój egzemplarz ma podniesioną moc do 120KM więc jest to dość nie adekwatne do tego modelu, ale mogę powiedzieć, że naprawdę jest porównywalny aktualnie z autami o pojemności 2L benzyna. Autostrada to jego żywioł, do 160km/h przyspiesza rewelacyjnie, bez czekania, od 160 do 180 nadal się zbiera i dość szybko dochodzi po 180 do 200 to już troszkę walka. Maksymalnie jechałem 215km/h (wg. wskazań licznika), może warunki sprzyjały...

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest świetnie zestrojone jak już wcześniej wspomniałem, jednak nie koniecznie przewiduje nasze drogi. Jest znośnie, nie trzepie, nie jest to bardzo sztywne i sportowe zawieszenie. Jest to rewelacyjny kompromis między komfortem a przyczepnością z naciskiem na to drugie. Wyciszone znacznie lepiej od Skody Octavii, Forda Focusa (nowego) na poziomie pasata B5 lub nieco lepiej. Przednie fotele - wielokrotnie robiłem po 1100km z zatrzymaniem na wiadome sprawy i przyznam, że nigdy nie bolały mnie plecy. Przednie fotele świetnie trzymają ciało i są super wyprofilowanie. Tył - nie jechałem nigdy na dłuższe trasy z tyłu, ale wożeni nie narzekają :)

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu mamy wystarczająco miejsca, tył nie należy do potężnych, ale jest dostateczna ilość miejsca. Wszystko jest bardzo na miejscu. Przełączniki na miejscu. Regulacja kier. w obu płaszczyznach, materiały ok (siedzenia się troszkę przetarły od strony wsiadania). Zastrzeżenia co do trzeszczącej tapicerki w drzwiach po słuchaniu głośniej muzyki.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Sprawna klimatyzacja, sprawne ogrzewanie. Rewelacyjny system odparowywania wnętrza. Wersja z Climatronic bardzo polecam.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Do przodu w porządku, do tyłu, jak w sedanie, ale nawet moja mało doświadczona druga połówka nie narzeka. Lusterka znakomita, z pozoru małe a niemal pokrywają martwą strefę.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jakość lakieru nie poraża.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Trzymanie tylnej osi, to bajka, czasem nawet denerwuje brak możliwości poślizgu. PRzednie zawieszenie dwuwahaczowe, również niespodzianek nie przynosi.\\r\\n\\r\\nNo i napęd, z takiego silniczka tyle mocy...

Układ jezdny

autor opinii