Opinia Fiat Tempra 1.6 0KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1993r., ocena użytkownika (3fr)

Fiat Tempra 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 4255

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
9.10
9.10
Trasa
6.50
6.50
Cykl mieszany
7.90
7.90

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

stan silnika, nie powinien posiadać żadnych wycieków z uszczelnienia rozrządu, koła zamachowego i aparatu zapłonowego, należy zwrócić uwagę na przecieki oleju na wyjściu półosi ze skrzyni biegów i listwy układu kierowniczego - wspomaganie...

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbanie o hamulce tylne, linki hamulca ręcznego, zmiany oleju w silniku co 7000km i skrzyni biegów co 14 000 km, wymiana pasków rozrządu co 60 000 km. Wymiana szczotek alternatora po przebiegu 170 000 km bezwzględnie i jedno łożysko od strony paska napędu alternatora. Sprawdzać pompę wspomagania układu kierowniczego czy nie pojawiają się "pocenia"

Ocena ogólna

Bardzo dobre auto, udana konstrukcja, wszystkie elementy karoseryjne przykręcane na śruby do szkieletu - całość cynowana - błotniki tylne, przednie, atrapa, skuteczny układ kierowniczy - bezawaryjny, skuteczne hamulce - i wygoda podróżowania, obszerny bagażnik. Po 15 latach żadnych śladów korozji w nadwoziu jak i w podwoziu. Instalacja gazowa LAVATO z mikserem na gaźniku spisuje się znakomicie od 14 lat bez awarii - tylko konserwacja filtrów magnetycznych, częste oczyszczanie parownika z osadów pogazowych - odkręcenie jednej śrubki i wypuszczenie oleju pogazowego - gliceryn - raz na 3 miesiące - przy dużych przebiegach na LPG - coraz gorszy mamy niestety gaz na stacjach - zanieczyszczenia metaliczne osadzają się w filtrze na magnesie.. należy zatem czyścić często....

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

zawieszenie miękie, "ale to zależy tylko od sprężyn jakie zastosujemy"... Bardzo dobre tłumienie przez amortyzatory.....

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Bardzo dobra elastyczność silnika. W jeździe na trasie rzadko potrzebne jest przełączanie wszystkich biegów... wystarczy bieg I -spod świateł - "normalnie na równej nawierzchni wystarczy bieg II do ruszania" , III i V,,, kwestia przyzwyczajenia, ale silnik sobie znakomicie radzi bardzo elastyczny

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Zabezpieczenie przed korozją znakomite !!! dobra jakość materiału tapicerskiego... plastyki skrzypią na desce rozdzielczej...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

jak na ten samochód wystarczające.... mogło by być lepsze ale jest OK... Czasem tylko lubi się przepalić bezpiecznik topikowy na opornicy wentylatora.. Naprawa jest banalnie prosta... polega na wlutowaniu nowego....

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Bardzo dobry układ składania lusterek bocznych przy parkowaniu i garażowaniu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii