Opinia BMW seria 7 e38 2.8 R6 193KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (3v5)

BMW seria 7 e38 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.8 R6 193KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 260 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 6529

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
12.60
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
10.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy nie byl uderzony, sprawdzic dokladnie przebieg (nie tylko z modulu swiatel, szukac wszedzie gdzie mozna, bo to auto jest od tylnego do przedniego zderzaka jest nafaszerowane elektronika), sprawdzic komputerem silnik, skrzynie i ogolnie zrobic diagnostyke komputerowa. Sprawdzic zawiesznie, gdyz jest to dosc drgoa sprawa- choc nie psuje sie czesto..

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie wolno wciskac gazu na maxa jak jest zimny, dopiero gdy sie nagrzeje, nie powinno sie gasic jej od razu po ostrej jezdzie. Ale to nie tylko przy tym samochodzie. Tak naprawde to nie trzeba przy niej robic nic dlatego ze komputer pilnuje wszystkich przegladow wymian plynow oleju i filtrow- sam nam mowi kiedy trzeba to zrobic, malo tego komputer nam mowi ktora zarowka jest spalona, ze trzeba dolac plynu do spryskiwaczy i wiele wiele innych.

Ocena ogólna

auto rewelacja!!!! Polecam goraco!!!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

jest to moje pierwsze BMW i powiem szczerze, ze nie zamienie go na zadne inne auto..Chyba ze na nastepne BMW serii 7. Auto doskonale sie prowadzi, wyposazone w bardzo mocny dynamiczny silnik, na zakretach trzyma sie drogi jak przyklejona. Niektorzy twierdza, ze jest to czolg- mialem niedawno mala kolizje i podtrzymuje to zdanie- u mnie lekko wgiete drzwi, natomiast w drugim samochodzie przednia lampa, zderzak, blotnik i maska. Auto jest duze, dzieki czemu czuje sie w nim naprawde bezpiecznie. Z parkowaniem na poczatku byly male problemy, jednak w miare uplywu czasu nauczylem sie manewrowac perfekcyjnie (jak z kazdym autem). Nie czuc dziur- auto plynie. Polecam kazdemu ten samochod, uwazam ze nie ma drugiego takiego wspanialego auta.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

auto jest elastyczne tym bardziej ze jest to automat. Ma sporo przebiegu (choc na siodemke jest to niewiele) to skrzynia i silnik chodza bezzarzutu. przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok 8 sekund (jak na ta mase- 1770 kg, wydaje mi sie bardzo dobre). nie musze pisac o przyspieszeniu od 60, czy 80 do 120 km/h, gdyz jest to moment.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

zarowno z obciazeniem, jak i bez niego auto idealnie sie prowadzi. Co do wygody, to nie musze sie rozpisywac- jest to swiatowej klasy limuzyna, uzywana m.in. jako auta rzadowe na calym swiecie. Wyciszenie jest doskonale- w kabinie nie slychac nic. Przy duzej predkosci jednak (ok170 km/h) slychac, jak szumi powietrze (nie w modelach z podwojnymi szybami).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu siedzimy dosc daleko od siebie (kierowca pasazer) dlatego ze auto jest dosc szerokie, co wzmaga poczucie bezpieczenstwa i komfortu, z tylu rowniez jest mnostwo miejsca. Co do jakosci materialow to jest w wyposazeniu skorzanym, wykonczone drewnem. Moje auto jest z 1997 roku a wnetrze moge sie pokusic, ze wyglada jak nowe. Ale to jest normalna sprawa, jak sie dba o samochod. Dostepnosc i rozmieszczenie przelacznikow i zegarow- moim zdaniem konstruktor bmw e38 pomyslal o wszystkim i jest to wykonczone perfekcyjnie!! schowki.. jest kilka- z przodu przed pasazerem (jak w wiekszosci samochodow), z lewej strony pod kierownica, w podlokietniku z przodu oraz w podlokietniku z tylu. Plus w przednich drzwiach kieszen otwarta i kieszen zamknieta, z tylu w drzwiach tylko kieszen otwarta.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

auto jest doskonale wentylowane i ogrzewane/ klimatyzowane. Po ustawieniu danej temperaury (klimatronic), komputer sam steruje moc dmuchania. Tak samo, kiedy komputer "wyczuje" ze jest zimno od ulicy, sam uruchamia nawiew na nogi. Oczywiscie mozna samemu wszystko to powylaczac, tylko po co skoro auto samo "mysli" za kierowce ;)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

widocznosc do przodu jest idealna (mozliwosc regulacji fotela do gory), do tylu jest mniejsza, lecz tez nie mam co do tej kwestii zarzutow. Co do lusterek bocznych, to moim zdaniem jest najlepiej wykonczone auto. Co do lusterek bocznych, nazywam je lopatami. Sa dosc duze, choc pasuja do ogolnego imagu auta. Widocznosc w nich jest doskonala (w przeciwienstwie do vw, audi i in., ktore to maja za male lustro kierowcy i jeszcze mniejsze lustro pasazera- nie widac w nich zbyt wiele).

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

moglbym powiedziec ze kazda z tych cech ktore sa wymienione ale tak naprawde zaskoczyla mnie jej niezawodnosc no i spalanie, bo przygotowany bylem na grubsza sprawe ;)

Niezawodność

autor opinii