Opinia Opel Senator 3.0 6R 24V 205KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1990r., ocena użytkownika (3mk)

Opel Senator 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 6R 24V 205KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 204 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 4278

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
15.00
15.00
Trasa
13.00
13.00
Cykl mieszany
15.00
15.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Blacha-tylne nadkola, drożność kanałów odpływowych spod przedniej szyby- u mnie był zatkany-korozja i w czasie deszczu łapał wodę pod prawą podłogę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

trzeba dbać o silnik i skrzynię- regularna wymiana olejów-odda dbałość z wzajemnością. To co wyżej czyli blacha, jak się trafi dobrze utrzymany model z gazem można lać gaz i jeździć(ja na krótkie przebiegi-do 5 km jeżdżę na benzynie, dopiero przy dłuższych trasach gaz)Wspaniały wóz za niewielkie pieniądze, komfort lepszy niż w mercach równolatkach

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

wszystkim którzy cenią komfort,dobre przyspieszenie, robią długie trasy, a nie stac ich na Audi A6, BMW serii 700, lub Merca klasy S

Ocena ogólna

spalanie podałem w litrach gazu, w benzynie wypada więcej, ale komfort jazdy i przyjemność wynagradza wydatki na paliwo(zawsze można kupić sobie toyotę yariz). Duży wygodny samochód, na trasie sprawdza się pięknie,po 400 km wysiada się jak z domowego fotela, wyprzedzanie to przyjemność. Jak na samochód kupiony za 7000 pln, to warto.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Gabaryty wymuszają ilość miejsca do parkowania, automatyczna skrzynia biegów ułatwia bardzo wolną jazdę przy manewrach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

elastyczność nie dotyczy-automat przy wymianie oleju w skrzyni co 30 tys jazda wspaniała. Najlepsze przyspieszenie od 110 do 170, auto zaczyna frunąć

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

bardzo dobre wyciszenie wnętrza, dobre nagłośnienie niewielka głośność radia dobrze słyszalna.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie oplowskie- kiepska blacha- trzeba pilnować, konserwować, wnętrz w limuzynie się nie aranżuje, tym się jeździ, klimatyzowany schowek, kieszenie i schowki typowe dla lat 90-tych, więcej nie trzeba.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

wentylacja wymuszona jak to w oplach, dzięki temu wóz w miarę szczelny, ogrzewanie i klima dzielone na boki oraz tył i przód. Grzanie wymaga czasu, ale jest dość dobre. Klimę niestety mam na freon, ciekawe co zrobię jak mi siądzie??

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

jest to limuzyna, trzeba się nauczyć patrzeć.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

205 koni to jednak coś. Komfort wyprzedzania czyni jazdę bezpieczniejszą.Komfort jazdy- poczucie jazdy na 150 km/h- patrzysz na szykościomierz 180.

Komfort jazdy

autor opinii
Jacek Barczyk