Opinia Volkswagen Golf Trendline 1.4 16V 75KM (benzyna) hatchback 2004r., ocena użytkownika (3t3)

Volkswagen Golf Trendline 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 16V 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 22 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 4760

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wytarte plastiki w okolicy włącznika świateł, widać ślady już po raptem 20000 km eksploatacji.Zmechacona tapicerka siedzeń w wersjach Trendline (w wyższych nie mogę powiedzieć bo nie mam wiedzy). Pompy paliwa były wadliwe, była akcja serwisowa, w krajach zachodnich, ale nie w Polsce. Gdy "padają" słychać je bardzo wyraźnie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać benzynę, myć jeździć na czas serwisować. Przy jeździe z obrotami silnika poniżej 2500 obr/min i delikatnym operowaniem pedału gazu trudno przekroczyć 7l/100 km pomimo że samochód jest dość ciężki. Ale wystarczy zapomnieć o ciśnieniu w ogumieniu i wysoko kręcic silnik, żeby spokojnie spalić około 15 litrów na setkę.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Statecznym nie lubiącym wyróżniać się z tłumu kierowcom ceniącym niezawodność, wygodę, niskie koszty eksploatacji, ale nie przywiązującym wagi do szczegółów.

Ocena ogólna

Gdyby nie bardzo nędzne wykończenie wnętrza "szmata i cerata", które wyjątkowo łatwo ulega uszkodzeniu i bardzo niestarannemu spasowaniu części karoserii (nierówne szczeliny drzwi przednich i tylnych), oraz zasłoniętych potencjometrów regulacji świateł i natężenia oświetlenia wskaźników z czystym sumieniem wystawiłbym ocenę 10 i to miejsce pozostało by bez komentarza.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzi się bardzo dobrze, choć czasami szczególnie na mokrej nawierzchni przeszkadza układ kontroli trakcji, który w najmniej odpowiednim momencie potrafi "odebrać" moc na kołach. O mały włos z tego powodu zaliczyłbym przydrożny słup. Na szczęście można go wyłączyć w każdej chwili.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Przy tak małej mocy silnika trudno oczekiwac fajerwerków. Ale celowo wybierałem taką pojemność licząc na niewielkie zużycie paliwa i sprawdziło się. Skrzynia biegów zestopniowana niestety gorzej niż w poprzednim modelu co skutkuje większym zużyciem paliwa, ale da się bez problemów jeździć z prędkością 50 km/h na piętym biegu. przy delikatnym operowaniu pedałem gazu nawet z mniejszą prędkością. Średnie zużycie paliwa w mieście na poziomie 7l/100km.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Komfortowo pod każdym wględem. Nieważne czy z kompletem pasażerów, czy przy podróżowaniu samotnie. Wsiadanie bardzo wygodne, szczególnie na tylne siedzenia. Dużo miejsca na nogi z tyłu, przy wsiadaniu do tyłu nie kopie się po słupkach ani fotelach. Po prostu super. Wyciszenie jak na tak słabe wyposażenie znośnie, bez problemów można przy prędkości ok. 120km/h rozmawiać i słuchać radia.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Wykończenie grubo poniżej normy. Łatwo rysujące się plastiki, pokrycia siedzeń wycierają się bardzo szybko pryz raptem 22000 km już widać zmechacenia. Po prostu szmata i cerata. Bagażnik mniejszy niż w poprzednim modelu. W Golfie IV był większy. Tył samochodu łatwo się brudzi i otwiranie pokrywy bagażnika wiąże się z "upaćkaniem" rąk. Elementy karoserii spasowane bardzo niestarannie. Nawet samochody na F (francuskie Ford i Fiat) są pod tym wględem dużo lepsze. Wielkie rozczarowanie pod tym względem szczególnie po wzrocowym modelu Golfa IV.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód jest bez klimatyzacji i pomimo tego doskonale można sobie poradzić latem w czasie upału. Nie nagrzewa się szczególnie, bardzo łatwo i można dopasować wentylację we wnętrzu choć na 3 biegu dmuchawa zaczyna dokuczać hałasem.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu ogranicza przedni słupek, ale nie jest źle, widziałem gorsze rozwiązania. Do tyłu gorzej bo słupki są dość szerokie. Za to w lusterkach pełna kontrola.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nedopasowane elementy karoserii. Po interwencji w serwisie usłyszałem, że "ten typ tak ma". Potwierdziło się zresztą w artykule w niemickiem "Auto-Bildzie. Najgorsze to niestety użyte plastiki i obicie tapicerskie. Po prostu nędza większa niż u konkurencji.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobrze się prowadzi w każdych warunkach. Ciężko zmusić samochód do nad lub podsterowności. Zawsze jedzie po zadanym torze, pod warunkiem, że kontroli nie przejmie ASR, który potrafi niemile zaskoczyć.

Układ jezdny

autor opinii
Piotr