Opinia Audi 100 100 c4 2.8 V6 174KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1993r., ocena użytkownika (45s)

Audi 100 100 c4 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.8 V6 174KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 470 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 5515

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.20
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
10.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zeby nie mial cofniętego licznika, niestety u nas w kraju to popularna metoda odmladzania zwlaszcza w przypadku 2.5 TDI.i jezeli byl powypadkowy to czy elementy zostaly zmienione na nowe a nie byly naprawiane, warstwa cynku popekala i napewno wyjdzie korozja za jakis czas.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie wkręcac na wysokie obroty zimnego silnika, bardzo zle szkodzi to na pierscienie, w lecie gdy temperatura silnika dochodzi do 100 stopni nie dawac duzo gazu, latwo jest go przegrzać, wiaze sie to z ok 5 tysiącami w serwisie, uwazac na poziom oleju, wiekszosc aut w polsce z tym silnikiem jest zwyczajnie zarznieta przez to ze czujnik temperatury czesto sie psuje i wprowadza nas w bląd. silniki te lubią pobierac olej zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie, gdy go nie dolejemy na czas pompa oleju przytrze sie i kiedys moze stanąc powodując zatarcie silnika wiec tzreba dbac o ten samochod a odwdzieczy sie bezawaryjnością.mnie na szczescie te rzeczy nie spotkaly, to tylko przyklady ktore mialem okazje widziec.I jedna uwaga, to ze z niemiec nie znaczy ze nie oszukane, unikac komisów niemieckich w ktorych handlują arabowie itp.Zawsze oszukują.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

wszystkim tym ktorzy chca miec trwalą elegancką limuzynę, lubiących czasami przycisnąc pedal gazu, lubiących umiarkowany komfort i oszczędnych.z tego co wiem przerobka na gaz nie szkodzi tym silnikom.

Ocena ogólna

Jak na te czasy bardzo udane i oszczedne auto i bezpieczne, system procon-ten czyli lina stalowa powodująca przy idezeniu czolowym chowanie sie kierownicy i calej deski w dół a silnika pod podloge samochodu=nie mamy w co uderzyc glową.nie wpisuje zadnych napraw bo nigdy nie robilem niczego poza naprawami wynikającymi z nie malej eksploatacji.Moim zdaniem auto wytrzymalo tą probę wzorowo.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Zakupilem ten samochód z przebiegiem 86000 km i dokręcilem do 470 000 i naprawde rewelacja, nie ustepuje niczym mercedesowi 124 moze troche twardsze zawieszenie, tapicerka sie nie przetarła, pojęcie korozja w tym aucie nie istnieje, naped quattro jest bezawaryjny, jedynie raz dyfer został uszczelniony, silnik super ale przebieg juz odebrał mu trochę mocy, fakt ze specjalnie go nie piescilem, wlasciwie jezeli trafi sie na dobry egzemplarz to mozna kupowac w ciemno, niestety niedawno ktos wiechal mi w tyl zaparkowanego auta i kasacja...Jednak gorąco polecam te samochody, ostatnie niezawodne dinozaury.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

do soiągów mimo 174 koni nie mozna miec zastrzerzen a przy tym spalanie od 9 do 12 litrów nieduze. dzwiek zdrowego V6 boski zwlaszcza z dobrym basowym tlumikiem...

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Duzo miejsca dla 5 osób, samochód nie czuje obciązenia jednak widac ciezar dopiero na stacji bo jednak pali wiecej.zawieszenie troche glosne, dobrze zestrojone, silnika do 3000 obrotów wlasciwie nie slychac, fotele to takie troche kanapy, komfort ok, troche za krotkie siedziska.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria elegancka, dość wąskie szyby zabarwione na zielono i niska sylwetka odmladzają nie mlode juz auto, pasazerowie zwlaszcza wysocy z tylu moga miec problem (niski dach), nie sklada sie tylna kanapa, duzy minus, za to spory bagaznik i dosc ustawny. Nadwozie ocynkowane dwustronnie nic sobie nie robi z naszych polskich zasolonych zimą dróg.Wnętrze funkcjonalne do bólu, wszystko pod ręką jednak trzeba sie przyzwyczaic, zegary wzorowe, materialy i plastiki miękkie, nawet dzisiaj niewiele gorsze, spasowanie mogloby byc lepsze, po przejechaniu 200 000km polskimi drogami plastiki zyją wlasnym zyciem(trzeszczą na dziurach) ale to juz nie do konca wina auta tylko naszych dróg.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie wiem czy tylko u mnie tak bylo ale w mrozne dni (temp. od 0 w dół) silnik bardzo wolno sie nagrzewa, na szczescie podgrzewane fotele dzialają sprawnie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność dobra, jak w wiekszosci limuzyn, przez tylnia szybe widac koniec klapy bagaznika jak i przez przednią koniec maski wiec dość latwo jest parkowac, dobry skręt i duze lusterka wiec jest dobrze.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

uklad jezdny, ponadto spalanie i to ze przetrwal tyle czasu bez zadnej awarii na drodze, naprawde zaskoczenie, zawsze dojezdzalem do domu poniewaz nic sie nigdy nie zepsulo tak zebym musial stanąc na drodze. wspomaganie swietne, kierownica zadziwiająco lekko pracuje nawet na postoju.

Układ jezdny

autor opinii