Opinia Honda Prelude 2.0 i16V 2.0 137KM (benzyna+gaz) coupe 1991r., ocena użytkownika (462)

Honda Prelude 2.0 i16V 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.0 137KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 210 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 5147

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
12.00
12.00
Trasa
8.50
8.50
Cykl mieszany
10.00
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Chłodnice posiadają plastikową górę i spód. Bywa, że tworzywo pęka przy korku i wyprowadzeniu na silnik. Nowa chłodnica to koszt ok. 400zł (500 z wymianą).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na policję i fotoradary. Jakkolwiek można na piątym biegu jeździć już od 40km/h, ale trudno na tym poprzestać.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom, którzy cenią elegancję, piękno oraz dynamiczną jazdę. Jest to wygodny i niezawodny samochód, przez 20tyś km sprawuje się praktycznie bezproblemowo, dając naprawdę dużo przyjemności z jazdy. 4WS dostarcza niesamowitych wrażeń.

Ocena ogólna

Auto nie jest nowe i zaczyna to być widać, ale niewiele jest aut, na które chciałbym się zamienić.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

4WS (4 wheel steering) to genialny wynalazek, który nie tylko wspaniale ułatwia parkowanie, ale też likwiduje podsterowność, sprawiając, że auto doskonale prowadzi się w ciasnych zakrętach i na śliskiej nawierzchni. Obniżone zawieszenia na sprężynach Eibach czyni z tego auta prawdziwą płaszczkę. Brak przechyłów na zakrętach kosztuje niestety pogorszeniem komforu jazdy na polskich drogach. Mankamentem hamulców jest powolny modulator ABS starego typu - nie skraca drogi hamowania, ale pozwala zachować sterowność.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Bardzo elastyczny i dynamiczny silnik, lubiący wysokie obroty, choć niezbyt przy tym głośny. 100km/h osiąga się w czasie poniżej 9s już na drugim biegu, na trzecim auto dochodzi do 140 km/h, żywo reagując na otwarcie przepustnicy. Mimo 300000km przebiegu wciąż tzyma formę. Biegi wchodzą pewnie, z miłym kliknięciem, krótki lewarek pozwala uniknąć machania ręką podczas zmiany biegów. Niestey, czasem dwójka wchodzi niezbyt chętnie. Także jedynka i wsteczny podczas postoju miewać \'zacięcia\'.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto z racji niskiego zawieszenia jest dość sztywne i z pewnością nie służy do jazdy terenowej. Głębokie przednie fotele dają sporo komfortu. Pozwalają na regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Z tyłu sportowe coupe nie zapewnia tyle miejsca, co rodzinna limuzyna, ale i tu podróż nie powinna być torturą. Auto pełne ludzi wciąż prowadzi się znakomicie. Powyżej 140km/h wiatr gwiżdże w drwiach - zapewne z racji wieku. Silnik też staje się słyszalny.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Jeżlei auto w tym wieku ma niewielkie problemy z korozją, to mogę dać tylko 10. Tylko jedo podkorodowane nadkole to przecież dobry wynik po 17 latach. Auto jest bardzo wygodne, nie tylko dając kierowcy sporo miejsca, ale też zapewniając bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Składana, niedzielona, tylna kanapa pozwala zwiększyć przestrzeń bagażnika, zmniejszoną poprzez zainstalowanie we wnęce koła zapasowego zbiornika na gaz. Bagażnik jak na sportowe auto całkiem spory, choć projektancji nie poświęcili urody samochodu na rzecz pakowności. Przestrzeń dla pasażerów z tyłu zależy od pozycji przednich foteli i nie pozostawia miejsca na taniec, ale przestronne przesklenie kabiny pozwala uniknąć wrażeń klaustrofobicznych. Wynończenie zdecydowanie trwałe, główni oparte o skóropodobną piankę, zdecydowanie milszą w dotyku od wszechobecnego w innych samochodach szorstkiego, twardego plastiku.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dość dobrze opracowany system wentylacji o ogrzewania pozwala utrzymać przejrzystość zarówno przedniej, jak i bocznych szyb. Tylna szyba oczywiście ogrzewana elektrycznie. Własnoręcznie dodane ogrzewanie elektrycznych lusterek dodaje dodatkowego smaku.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Doskonałą widoczność zapewnia nisko położona przednia maska, wąskie specjalnie wzmiacniane wewnątrz słupki oraz niezby wysoki bagażnik. Doskonale przeszklona kabina pozwala nie tylko widzieć, co się dzieje na zewnątrz, daje wręcz poczucie wolności i lekkości pojazdu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Prelude III w wersji 2WS (czyli bez 4WS) potrafi być podsterowna, szczególnie w warunkach zmniejszonej przyczepności. Niesteyty, to auto zostało zaprojektowane do posiadania 4WS i dopiero w takiej wersji jest to samochód marzeń.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Początkowo był to zwykły samochód, ale kiedy zaistalowałem 4WS, co jest w tym modelu czynnością stosunkowo prostą, okazało się, że ten samochód jest supersterowny. Oczywiście siła odśrodkowa nie przestała istnieć, ale reakcja auta jest zawsze obliczalna i zgodna z oczekiwaniami. Prowadzi się genialnie!

Układ jezdny

autor opinii